EN TING JEG ALDRI HAR FORTALT

Jeg vet ikke om dere vet dette.. og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har fortalt der det, fordi jeg har vært teit og faktisk litt flau over det, men jeg er ikke det mer og det burde ingen andre heller være. Det er en ting som er veldig normalt og som faktisk er med på å hjelpe andre til å enten få et bedre og normalt liv, eller for å opprettholde og for å ikke gi mer skader.

Hallo, jeg husker faktisk ikke om jeg har sagt det, men jeg bruker.. briller! Briller har alltid – for min del vært noe jeg misliker for å være helt ærlig med dere. Det høres sykt ut – fordi – det er utrolig vanlig og veldig mange bruker det. Jeg vil heller ikke være et dårlig forbilde som sier at briller er teit når jeg vet at det er flere gjerne leser bloggen min som bruker det. Venner av meg, mormor, mamma, mennesker jeg møter på butikken eller langs veien og ikke minst meg selv bruker det. De aller fleste gjør det. Jeg er flau over meg selv og jeg husker faktisk utrolig godt tilbake til barne- og ungdomsskolen hvor teit jeg syns det var. Jeg husker også at ingen egentlig ville bruke det.. noe som også er ganske merkelig. Briller hjelper oss med å se bedre. Noen kan faktisk ikke se uten briller og noen får ikke lov til å kjøre bil uten, som meg. Jeg får nemlig ikke lov uten briller eller linser og er nødt til å respektere det. Tenk om det ikke hadde fantes da.. da kunne jeg ikke ha kjørt bil, sett mennesker på lang avstand eller klart å lese hva som tår på powerpointen i klasserommet. Takker være briller og linser kan jeg det. Er det en ting til jeg ønsker å si til dere.. JA, briller kan være dritkult og det gjør noe med stilen. Jeg er nærsynt og sliter med å se langt borte. Jeg ser helt ok uten briller og linser, men da får jeg vondt i hode, noe som går ut over humøret mitt. Med tiden har jeg lært å sette pris på brillene mine.

Humøret mitt er bedre, jeg har mindre vondt i hode og jeg føler meg faktisk veldig fin med briller på. Det kommer seg og det er en vanesak ettersom man egentlig ikke har brukt det og plutselig må bruke det. Om man ikke ønsker så finnes linser, men jeg digger faktisk briller og syns det er dritkult for å være helt ærlig. Briller er som et tilbehør og som en pynt, om jeg kan si det på den måten. Jeg skulle ønske at flere satte pris på det og at dere som går på barne/ungdomsskolen ikke tenker at det er teit, for det er det ikke. Hadde jeg hatt briller da jeg var yngre hadde jeg brukt dem hver dag.. som nå – brillene mine brukes flere ganger daglig. Så barnslig og teit som jeg har vært som ikke har turt å vise brillene mine.. sitter nå i dag sammen med en gutt som syns jeg er fin med brillene på. Han syns faktisk at det er kjempekult og at jeg kler akkurat den typen briller som jeg har funnet! Det er kult det.

17 kommentarer

Siste innlegg