EN SKIKKELIG EKKEL OG UBEHAGELIG FØLELSE

Den siste tiden har det vært mye som har pågått.. og hvorfor er det slik at når en dårlig ting skjer kommer det hundre andre ting på toppen av det hele? Jeg føler veldig på den at når en ting skjer med meg så skjer mange ting og det kan være fryktelig slitsomt. Det er ikke det at jeg ikke har det bra, for jeg har det utrolig fint om dagen, men jeg skal fortelle dere litt om hva som har skjedd den siste tiden og hvorfor jeg nevner dette.

Det hele startet med Danmarksturen da bilen min punkterte og hjelpen var så dårlig at vi brukte over ett døgn på å komme oss hjem til Bergen(!!) Hvordan er det mulig når man betaler full kasko og flere lapper i måneden for å få en trygg forsikring og hjelp. Det er så ufattelig tungt. Jeg har betalt flere 10.000 kroner på bilen og det må man forvente av og til, men dette kom som følger av dårlig hjelp som jeg tidligere har skrevet om! På toppen av det der ble også pcen min ødelagt og jeg måtte få den også gjennom forsikringen da det skjedde når vi punkterte.

Så dere.. da vi skulle hente bilen min i går i Stavanger dukket det opp et nytt lys i bilen om glødepluggen, vi stoppet langs veien midt i ødemarken og enda et problem dukket opp.. noe som tærer på humøret og meg. Da jeg var i Oslo fikk jeg vite noe personlig om familien som jeg også har syns har vært vanskelig, men som jeg har lyst til å holde for meg selv.

Og ikke nok med alt dette på under en uke så opplevde jeg i går kveld ekstreme stikninger i nedre del av magen og menstruasjonen min er langt unna, derfor utelukket jeg det. Smerte var så jævlige at jeg satt på toalettet og gråt, jeg ante ikke hva det var, men det var ubeskrivelig vondt og jeg begynner å bli litt redd for at jeg har overbelastet meg med ting og reiser i det siste. Det kan hende det er stresset som viser igjen på kroppen, men jeg syns det var skummelt og har aldri opplevd den smerten før! Heldigvis gikk det over etter noen minutter, men jeg er redd det skal komme igjen og hva det kan være fordi jeg er en person som er flink til å lytte til kroppen min og merker jo noe jeg ikke har merket tidligere så sjekker jeg det alltid ut, men ettersom smertene forsvant med en gang var det ikke noe mer jeg orket å gjøre. Har noen av dere opplevd det før?

I mitt liv skjer det alltid mange ting på en gang også skjer det lite i neste øyeblikk. Heldigvis har jeg blitt mye flinkere til å ta tak i ting, pushe på og faktisk gjøre noe med det(!!). Før turte jeg ikke å ta tak i problemene mine og nå har jeg heldigvis lært på veien – og det er noe jeg anbefaler dere også! Det er ingen tvil om det har vært dritt å ringe en million ganger til forsikringsselskapene mine, men det må gjøres og det er ekstremt mye vi betaler for hver måned som vi skal få igjen for og som vi ofte blir lurt av. Det også har irritert meg i det siste, at man betaler og stoler på hjelpen man skal få også svikter det i systemet. Vi bruker utrolig mye penger på faste utgifter som forskning, mobil og det ene og det andre.. og jeg vet at jeg har betalt ufattelig mye mer en jeg skal og har selvfølgelig oppdaget det underveis. 

Et eksempel er at jeg betalte flere tusen på telefonen min i måneden, da ringte jeg og hørte hva det var og der fikk jeg svaret – jeg betalte for en telefon jeg ikke aner hvem var sin, eller hvilket nummer det var. De fjernet det heldigvis, men hadde jeg vært den “gamle” Ingrid og ikke turt å ringe eller ta tak i “problemene” hadde jeg fortsatt betalt så mye.. 

Det er bare mange ting jeg syns er sviktende og er man ikke informert nok om ting man betaler for vet man heller ikke hva man faktisk betaler for, husk det. Ellers kommer stressende perioder i livet også går de kjapt igjen, men akkurat nå er jeg i en slik periode og håper at det ordner seg til slutt! Det eneste jeg syns var skummelt var dette her med stikningene mine og får jeg det igjen kommer jeg til å sjekke det ut. Mye “klaging” her, men jeg mener det ikke på den måten, jeg måtte bare få ut litt frustrasjon og komme med noen tips om at dere burde vite hva dere betaler for og gjerne ringe en runde til deres faste utgifter og sjekke, eller gjerne bytte bedrift om dere får bedre tilbud der. Vi snakkes <3

15 kommentarer
    1. Hei, når det gjelder magen kan det så klart være veldig mye forskjellig. Men slik du beskriver det hørtes det veldig ut som når jeg hadde cyster på eggstokken. Om det ikke blir bedre hadfe jeg tatt en tur til legen. Slik legen sa til meg er at slike cyster er vanlig og pleier ikke være farlig. Men dersom dem er veldig store med mye “innhold” er det lurt å gå inn å tømme dem. Slik den gjorde i mitt tilfelle . Sikkert ingenting farlig 😊God bedring til deg

    2. Du sier mye rart. Da dere var på tur så skrøt du av hjelpen du fikk av forsikringsselskapet. Men nå sier du noe annet. Hold deg til en historie og hvis ikke må du forklare bedre. Tekstene dine er veldig usammenhengende og dårlig setninger .

    3. I’m also a big fan of writing down goals and keeping up with them for that very same reason–to see my progress and get encouraged to keep going. If there’s no feeling of progress, then motivation can dwindle before you accomplish what you set out to. Great article!. god informasjon du deler med oss, fortsett å dele mer

    4. Hei😋det med at du hadde fått så vondt i magen, det samme har skjedd med meg flere ganger og fikk det etter jeg startet på p-piller. Så hvis du går på det kan det være en av årsakene. De gir meg mye smerte selvom jeg er langt unna mensen. Håper alt blir bedre:))

    5. Den stikkingen du kjenner, kan være tegn på graviditet. Det kan også være eggløsningsmerter (kommer ca.2 uker før mensen).
      Jeg måtte på legevakten pga stikkingen ble vondere og vondere og intens, etter noen dager. Mistenkte cyste eller svangerskap utenfor livmor. Det viste seg at jeg var 4uker på vei, og at det var noe som her ligamentsmerter ☺️ Nå er baby allerede blitt 7mnd.

    6. Høres ut som eggløsning, det har man ca to uker før mensen. Eg har mer smerter ved eggløsning enn med mensen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg