EN OVERRASKELSE FRA MEG TIL HAN

Etter at jeg ble innlagt sus har Henrik virkelig vist en fantastisk side av seg selv (som jeg har sett før også), men som kom ekstra godt frem denne helgen. Han er en fantastisk gutt og ikke minst den beste samboeren jeg kunne ha bedt om! Det har vært en tøff helg hjemme i Stavanger fylt med mange følelser fra både min side, men også fra hans side. Det er ikke bare jeg som har fått en alvorlig sykdom, men også han – fordi han er en del av meg som han sier. Henrik har vært der for meg, holdt rundt meg, sovet i eb stol på sykehuset ved siden av meg, holdt meg, kysset på meg og gitt meg komplimenter på mitt verste. Jeg er evig takknemlig for det og setter så sinnsykt stor pris på det gjennom ord, men av og til er det også gøy å kunne gi en gave også.

Vi gråt sammen på sus og begge to så hverandre inn i øynene og begynte å smile og le, for hvorfor gråt vi? Vi har det jo kjempebra og jeg er jo frisk selv om jeg har diabetes? om det gir mening. Vi har det fantastisk og ja, vi kan diskutere en gang i blant, men det er bra og da vi stilte spørsmålet om hvorfor vi gråt ble v i begge enige om at det var gledestårer (på en måte).. vi lyttet nemlig til en eldre dame som lå ved siden av meg på sus som sa til sine pårørende at vi må ta en dag om gangen og nyte det. De ordene der satte noen sterke følelser i sving hos oss og det var derfor vi gråt. Jeg var kjempelei meg på det tidspunktet fordi det gikk opp for meg at jeg har blitt alvorlig syk og må forandre hverdagen min (vår).. man skal faktisk nyte hver eneste dag og ta en dag om gangen, jeg skulle virkelig ha spolt litt tilbake i tid og ha vært uten diabetes, men nå har jeg fått det og nå skal jeg styre den som om livet mitt er likt som før og det blir bra. ✨

Jeg valgte å kjøpe en gave til Henrik som en takk for det han har gjort for meg i helgen! Tenk at han sov i en stol ved siden av meg? Tror dere jeg ba han om å dra hjem og sove i sengen? Jepp, men han er sta og vil sånn være der for meg. Han har måtte se meg få tunge beskjeder, lære nye og litt ubehagelige ting som å få føling og stikke meg selv med sprøyter. Han har sovet dårlig, hjulpet meg, sultet fordi sus har dårlig mat og kjørt meg hit og dit. I mellom slagene spilte han Angrybirds på iPhonen og da bestemte jeg meg for å overraske han med en mediapad i går. Den er større og dersom vi skal flere ganger inn på sus sammen er det gøy om han har noe å bruke som en slags pc. For en kjæreste jeg har, føler meg heldig.

En annen ting som er sykt oppi dette som jeg er nødt til å fortelle dere er at jeg føler meg vanvittig mye bedre i helsen etter at jeg har begynt å få insulin. Jeg er mer våken, drikker og går på toalettet som normalt. Jeg smiler og ler, har masse energi!! Det er helt utrolig å til og med synet mitt har blitt bedre. Akkurat nå er jeg glad for at legene fant utav problemet mitt og at jeg får det kroppen faktisk trenger. 

Min.

6 kommentarer
    1. Har sett storyen din, ville bare forsikre meg om at du vet at det finnes andre alternativer til blodsukkermåling, som f.eks. FreeStyle libre 2. Sånn at du slipper den stikkingen, bruker selv libre 2 og er godt fornøyd, nå bare bruker jeg telefonene min til å scanne så ser jeg hvordan blodsukkeret har vært de siste timene.

    2. Har sett storyen din, ville bare forsikre meg om at du vet at det finnes andre alternativer til blodsukkermåling, som f.eks. FreeStyle libre 2. Sånn at du slipper den stikkingen, bruker selv libre 2 og er godt fornøyd, nå bare bruker jeg telefonen min til å scanne så ser jeg hvordan blodsukkeret har vært de siste timene.

    3. Hei! Leste du hadde fått diabetes, det har jeg også! Så du la ut bilde at du stakk deg i fingertuppen på snap og ville bare tipse om å heller stikke på armen☺️ Jeg har hatt det i 13 år nå og starter med det for fingertuppene har så mye nerver og man vil miste følsomheten hvis man stikker mye. Man må klemme litt mer for å få ut blod men da har man større område å variere stikkene på og gjør mindre vondt. Håper alt går bra med deg💗

    4. Stå på! Du er et godt forbilde! Du er sterk i denne tunge tiden! Fy søren så god Henrik er med deg❤️ Er utrolig imponert jeg. Er en god person og han er tydligvis veeldig glad i deg🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg