EN HEL NATT MED FØLING

I går kveld dro jeg ut på byen, rett og slett fordi en god kompis hadde bursdag og da måtte det selvfølgelig feires(!!). Jeg er helt ærlig drittlei av byen, nattklubber, alkohol og ikke minst hangover, men når noen har bursdag må man bare slå til selv om det ikke alltid frister, tenker jeg da. Den siste tiden har jeg festet altfor mye, og det er absolutt ikke noe for meg lengre. ✨ Enten har jeg vokst meg av det eller så er det fordi jeg er lei av det ettersom jeg har vært så mye ute, det kan selvfølgelig også være fordi jeg ikke syns det er like gøy når man har kjæreste som det er når man er singel. Det er nok ikke alle som er enig der, og vi har det jo kjempegøy når vi drar ut sammen, men jeg foretrekker å gjøre noe annet enn å drikke meg full.

I går kveld dro vi fra byen nokså tidlig og jeg glemte helt å kjøpe nattmat. Det er noe jeg faktisk er nødt til å få i meg med tanke på diabetesen min og når jeg blir så full som jeg var i går gikk det helt i glemmeboken. Det er faktisk ekstremt farlig for meg om jeg legger meg uten mat i beruset tilstand fordi når man drikker med diabetes faller blodsukkeret kraftig når rusen begynner å gå ut.. og dette. skjer da på natten. Gjennom hele natten som var har jeg hatt føling og da jeg våknet i morges skalv jeg, kaldsvettet jeg, var fjern og fant da ut gjennom appen på telefonen at jeg har hatt rundt 3, rett under i blodsukker hele natten. Det gikk heldigvis bra denne gang, men det kunne ha gått ordentlig galt og det er da alkoholen skremmer meg.

Hadde jeg ikke drukket så mye alkohol i går hadde jeg garantert husket å spise, jeg hadde vært i stand til å ta vare på meg selv og sykdommen min, så derfor er jeg litt skuffet over meg selv i dag. Jeg er ekstremt redd for å få en alvorlig føling på natten og at jeg ikke skal klare å få hjelp og i verste fall dø. Derfor må jeg ta meg selv mer sammen og forstå hvor viktig det er å spise før jeg legger meg etter en bytur.. Så husk det dersom du har diabetes og skal drikke alkohol(!!). Det er så jævlig viktig. <3

15 kommentarer
    1. Skjønner så godt at du syntes det er skremmende. Har selv diabetes og har også gått på den smellen et par ganger, men husk at vi bare er mennesker og det gikk fint! Et lite tips er at når jeg nå fester sørger jeg alltid for at det er noe mat jeg kan spise når jeg kommer hjem. Som for eksempel litt taco- eller pizzarester, og la det ligge synlig slik at dere ser det når dere kommer hjem!

        1. Har ikke noe imot deg men føler du forklarer og uttaler deg om diabetes på en urettferdig måte, har selv diabetes. Men igjen ikke noe hat men du burde kanskje tenke deg om igjen når du skal uttale deg om en syktdom som ekstremt mange har! Ikke rettet mot dette innlegget men generelt❤️

    2. Hei❤️ Lurer på kofflr du tar markløft? Jenter får firkantet kropp av å ta det, vil du bli sånn crossfiter? Vet dt går litt på rompen men mest på nedre rygg. Å da bygger man større rygg nede. Er det ikke bedre med strak mark å sumo?❤️

      1. Hei <3 Jeg gjør det fordi jeg liker det og mestrer det! Jeg tenker ikke så mye på kroppen når jeg trener alltid, selv om jeg selvfølgelig liker at den blir slik jeg ønsker i form at jeg holder meg i form <3<3

    3. Visste du at man ikke må drikke for å dra ut på byen for å feire bursdag ? 😊. Og hvis du absolutt må så holder det med et par drinker! Du må ikke drikke deg dritings hver gang. På tide å vokse opp kanskje ? 😊,
      Bare et tips !

      1. Frekt av deg å skrive at noen skal vokse opp. Fint man tar valg helt selv. Men så er det såklart visse personer som er så bedrevitende.

        Ja man kan fint dra ut på byen uten å drikke, men man kan også bli “dritings” om man vil det. Hun er voksen, så tror hun klarer å ta vare på seg selv og ta sine egne valg. Hva du gjør er opp til deg lene, og går Ann å legge frem ting på en penere måte. Bare et lite tips:-)

      2. «Bare et tips». For et nedlatende menneske du er. Kanskje du skal passe dine egne saker? Du som er så glad i å gi tips til andre trenger tydeligvis litt tips selv også.

      3. Det er fullt klar over, og jeg vil si at jeg er voksen. Selv om jeg skriver at jeg hadde en ubehagelig natt og burde vært mer forsiktig betyr ikke det at jeg ikke er vokse, noen kvelder går hardere for seg enn andre..

    4. Heihei!
      Hvis du har Dexcom G6 anbefaler jeg deg at Henrik har følgerappen slik at han får varsel dersom blodsukkeret blir lavt! Det har min samboer og det er en enorm trygghet for meg❤️
      Ta vare på deg selv, klem

    5. Hvorfor er folk så nedlatende i kommentarfeltet? Her skriver Ingrid fint og ærlig om hvordan hun, som menneske, kan gjøre feil slik som alle andre. Det er lite som er mer irrelevant enn folk som skal trekke andre ned for å gjøre feil. Da må man rett og slett være feilfri selv!

    6. HÅPER DU IKKE TAR TIL DEG NOEN AV DE KOMMENTARENE FOLK SKRIVER. De er åpenbart jævlige mennesker, og jeg ler av hva folk får seg til å skrive.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg