EN GRUSOM OG UBEHAGELIG NATT I HJEMMET

Hei, fine! Beklager for null blogging igår.. rart med det der, men når jeg ikke blogger en dag får jeg A. dårlig samvittighet eller B. klar beskjed fra mamma om at dette må gjøres, haha. Det er så morsomt, hun er som en liten Kris Jenner for min del og er alltid på når det kommer til jobben min og ja, egentlig ALT i livet mitt vil jeg si og det er jeg evig takknemlig for. Men, over til det jeg faktisk skal komme frem til i dette blogginnlegget.

I går skjedde det noe helt jævlig med meg og Henrik!! Bokstavligtalt. Ingen av oss to har noen sinne hatt så mye problemer med magene våre ever, det ble vi enige om tross all smerten vi vred oss i. Begge to fyrte hverandre opp og googlet oss i hjel på hvorfor vi hadde så fryktelig vondt (jeg overdriver ikke). Paranoide ble vi og 50% sikre på at det måtte være bæsjevann vi hadde fått i oss da Bergen for noen måneder siden var omringet av bæsje bakterier i vannet sitt..blæ. Da det ikke sto noe om det i avisene la vi bort den tanken og lo av oss selv over hvor dumme og paranoide man kan bli med en gang man blir uvel eller syk, haha. 😂 Noen som kjenner seg igjen?

Etter mye om og men tenkte vi på hva vi hadde spist og da kom vi frem til at det MÅTTE være de sukkerfrie dropsene vi proppet i oss en hel mengde av og etter å ha googlet dette også fant vi utav at det var visst utrolig normalt å få magesmerter, luft i magen og diare av dette. Såååå, med en toalett og to mennesker ble situasjonen fort helt grusom!! Jeg orker ikke, haha, jeg ler når jeg skriver dette for hvor rart er det ikke å dele? Uansett, vi måtte krangle om toalettet og begge ble ganske skuffet over at det andre toalettet enda ikke har blitt pusset opp for da hadde vi i hvert fall hatt vårt eget. Uff..

Med kraftige smerter og mye vondt ble natten lang med null søvn og mange rare samtaler om temaet bæsj. Det er utrolig rart, men jeg blir svært ukomfortabel av dette og liker helst å være i fred i slike situasjoner, ikke sammen med kjæresten min i hvert fall.. som jeg aldri promper for.. selv om det er så normalt. Natten ble helt forferdelig og vi måtte til slutt sende melding til mamma om tips for å stoppe dette og få Thor Martin (broren til Henrik) til å kjøpe to kebaber til oss i byn, haha.. vi klarte jo ikke å gå så det å kjøre bil ut for å kjøpe mat ble helt uaktuelt.

Den gode nyheten oppi alt dette snakket er jo at vi begge to er friske i dag og at jeg ikke anbefaler dere å spise for mye sukkerfrie dropser om dere har det eller kjøper det! Det er jo digg og man blir ikke vond dersom man begrenser seg, men vi to klarte ikke det i går og det fikk vi svi for.. så, spis akkurat det der med måte, bare et viktig og godt tips til dere!

Nå skal vi snart ut å trene. Jeg vet ikke om dere har sett vår nyeste Challenge på Instagram? Uansett, vi skal trene 300 økter i år og poster hver gang vi trener på story og i profilen slik dere kan følge med og eventuelt hoppe på og prøve dette selv. Det er sinnsykt morsomt og svært motiverende.

9 kommentarer
    1. På bilde du la ut av kyllingen dere spiste ser den rå ut inni var sikkert det som gjorde at dere ble dårlig i magen

      1. At sånne som henne skal ha sånn grunnleggende kunnskap er å.håpe på for mye.
        Bloggere kan ironisk nok, ikke skrive særlig bra😅

      1. Sist uke spiste jeg også noen sukkerfrie gummigreier fra life.. Har aldri vært så dårlig i magen ever!! Kan det være et stoff i sukkerfritt som er lakserende/altså som får magen løs? :p var helt jævlig. Varte i 2 døgn og ekstreme luftsmerter dagene etterpå.

    2. Det samme har skjedd med meg med sukkerfrie drops, skjedde med ricola ein gong.

      Så etter det så føler eg at eg ikkje kan eta dei meir 🙁 men dei er so gode!

    3. Jeg er enig med en her at kyllingen så rå ut og at det kan dere ha fått vondt i magen for mest sannsynlig.

    4. Er noen som reagerer ekstra på sukkeralkoholer som slutter på -ol som blant annet: xylitol (tyggis) og maltitol (drops). Spesielt lite gunstig for de med irritabel tarmsyndrom (IBS). Er vanligere å tåle søtningsstoffer som aspartam og acesulfam K (Pepsi Max), men alt med måte 😆

    5. Jeg tror det mest sannsynlig var pga kyllingen ikke var godt nok stekt. Jeg har hatt problemer med magen selv etter det. Det er vanlig at det er tilfelle:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg