EN DRØM SKAL BLI TIL VIRKELIGHET

Gjett hvem som endelig skal følge resten av “blogg-norge” strømmen og ikke minst få lov til å oppleve drømmen? Jo, meg, kleint at det rimte, uansett, vi har booket en ny reise og denne gang skal jeg reise til et land jeg aldri har satt mine ben på før, nemlig USA. Im so happy! Vi skal til LA, men planlegger fortsatt en del andre destinasjoner som foreløpig er uklart, jeg kommer til å oppdatere dere om alt etter hvert som ting faller på plass. Hver gang jeg skriver LA blir jeg supergira (!!) og nå gjenstår det full planlegging frem mot turen som er i sommer. Herregud, jeg kan ikke tro det. Helt siden jeg var liten har jeg hatt lyst til å reise til LA og det er noe jeg føler hver og en er nødt til å oppleve en gang i livet. Jeg har høye forventninger til turen, samtidig vet jeg at jeg er nødt til å roe meg litt ned i tilfelle det ikke går helt etter planene, noen sier LA er sykt, mens andre sier at de ble direkte skuffet. Heldigvis er turen bestilt og jeg skal få lov til å gjøre opp min egen mening om Los Angeles, YEY! 🤙🏽

Jeg reiser sammen med tre gode venninner – Monica Emilie, Salmøy og Hanne, vi har også planer om å møte noen dere kanskje vet hvem er, hm. Anyways, jeg er i lykkerus og ser virkelig frem til å reise på min drømmeferie og få oppleve en skikkelig jentetur. Vi skal reise i midten av Juni og være borte i ca. 18 dager, da vil vi få nok tid til å dra på ulike beachklubber, feste, shoppe, reise rundt og kanskje leie oss en bil, vi skal selvfølgelig ta mange fine bilder og filme vlogger til dere!

LA, HERE WE COME!

Disse bildene gir meg en slags lykkefølelse at the moment, samtidig som jeg har noe å se frem til. Jeg gleder meg til å ta mange fine bilder og vise dere hva vi skal gjøre der nede, jeg tror dere kommer til å bli positivt overrasket! Ellers har jeg lyst til å ønske dere en ellers fin helg. Dersom dere har noen tips å komme med, gjerne skriv det ned i kommentarfeltet, jeg setter pris på alle tips jeg kan få.

10 kommentarer
    1. Var nettopp i LA, anbefaler veldig og leie bil, stooore avstander der. Tok oss 40 min å kjøre fra Santa Monica til Hollywood walk of fame. Vi leide en ford mustang gjennom Avis, elsket den bilen 😍 LA er fantastisk. Vi hadde også to dager i New York før vi reiste til LA, det anbefales også på det sterkeste 😍 USA er amazing.

    2. Kult. Jeg skal også til LA i sommer (i midten av juni) for aller første gang og gleder meg skikkelig😊

    3. Hei! Jeg var i LA i juni i år i ca 14 dager med to venninner.

      Transport: Anbefaler på det sterkeste å leie bil da man farter utrolig mye rundt over hele byen (lange avstander) og det å måtte betale for Uber overalt kan begrense mye. Vi hadde bil hele oppholdet, og er kjempeglade for det! Ellers anbefaler jeg roadtrip til Las Vegas – det er syyk opplevelse. Anbefaler å google parkeringsmuligheter om du skal til f.eks. Santa Monica før du drar dit så du slipper å surre rundt i heavy trafikk.

      Overnatting: Vi bodde i tre ulike airbnb-leiligheter, og det fungerte dødsbra. Anbefaler å bo nære f.eks. Downtown, Santa Monica, Beverly Hills osv. Hollywood er et veldig slitent område med mangeee turister så ville nok holdt meg unna airbnb/hotell der.

      Turistattraksjoner: På Santa Monica leide vi elektriske sparkesykler, og vi reiste opp og ned mellom Santa Monica og Venice MANGE ganger fordi det var såpass gøy. Sparkesyklene står overalt i Los Angeles langs gatene (man setter de i fra seg der man vil) og man bruker en app for å aktivere en. Anbefaler det myyye heller enn å sykle langs Santa Monica. Universal studios var dritgøy – kjøp fast pass ellers blir du stående i kø! Vi slapp unna alt av kø med det. Hollywood walk of fame er veldig oppskrytt, men det var et must og kult å ha vært der/sett det. Anbefaler også å kjøre opp til hollywoodskiltet når du er i nærheten av universal studios, det var gøy å se det og. Om du vil ta bilde foran de kjente bildeveggene er det bare å google noe i den duren (på engelsk såklart) så får du opp flere sider der adresser og alt står.

      Shopping: Shoppingen i LA ble vi derimot veldig skuffet over. Butikkene er stort sett ganske små, MEN du kan handle masse fin sminke og sko. The Grove var et veldig fint kjøpesenter, men skuffet litt med butikkutvalg. Anbefaler shoppingen på Santa Monica og Las Vegas sitt Fashion Mall.

      Mat: Cheesecake factory, Shake Shack, Five guys (!), Panda Express for å nevne noe. Det går ganske mye penger på mat fordi prisene er stort sett like som i Norge. Vi spiste alltid frokost hjemme og resten av måltidene ute, så det kan jo også være noe å tenke på.

      Håper dette ga deg noen ideer og var til hjelp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg