EN BLOGGERS MARERITT

De aller fleste har nok et inntrykk av at bloggere lever fett, mens andre derimot klarer å sette seg inn i hvor mye arbeide det er å blogge. Alle blogger er forskjellige på hver sin måte og man velger for det meste selv hva man har lyst til å skrive om. Min blogg handler om livet mitt og med det mener jeg Paradise Hotel, kreften til mamma, bruddet med Erik, klær, meninger og tanker. Jeg deler nesten alt med dere selv om jeg holder igjen på noe slik at jeg ikke mister kontrollen på alt. Etter at jeg kom hjem fra Mexico startet jeg denne bloggen for å dele mine opplevelser og tanker rundt Paradise Hotel, etter hvert gikk jeg over til å skrive om alt og ingenting – fordi det er gøy! Jeg har fått flere kommentarer som “du bruker moren din for å få penger”,  “du tjener penger på å ikke gjøre noen ting” og “buhu, du er blogger, det er ikke en jobb en gang”.

I dag sto jeg opp kl.08:00 for å få ut noen tidlige blogginnlegg. Greia med å være blogger er at det alltid er en konkurranse, men det er ikke bare en konkurranse, det kan også være et rent helvete til tider. Det er nok flere som lurer på hvorfor jeg i det tatt blogger dersom det er et helvete? Det er fordi at det er gøy, det er en givende jobb med veldig mange muligheter. Det er en stemme i det som ikke alle andre får muligheten til å få.

Vel, det er slik at man kan tjene veldig mye penger på å være blogger. Det er helt riktig og jeg har klart meg greit på det jeg har tjent i sommer/høst, men jeez det varierer veldig. Jeg bruker sannsynligvis mer tid og energi på denne bloggen enn det jeg har gjort i noen jobb jeg noensinne har hatt. Når jeg jobbet på sykehjemmet eller på McDonalds gikk jeg ikke hjem fra jobb hver dag mens jeg tenkte ”jeg håper så inderlig jeg gjorde en god nok jobb i dag”. Hver dag handler om å få mer oppmerksomhet enn de andre, men på hvilken måte? Jeg vil ikke selge sjela mi gjennom å clickbaite (selv om noen mener at jeg gjør det også), men samtidig så er det jo det folk trykker inn på. ”JEG BLE DREPT”, ja da har du 10.000 lesere svært enkelt.

Samtidig føler jeg det er litt slik at jeg er jo ny, jeg har jo ikke blogget i mer enn i 7-8 måneder. Jeg konkurrerer jo med folk som har holdt på i både 2-3 og 10 år, dette burde jeg jo huske på, men hver gang jeg går en plass opp eller en plass ned på topplisten føles det som himmel og helvete. Da jeg lå inne på topp 10 i tre dager på rad i forrige uke så levde jeg på en sky, når jeg nå er nede på 22 plass eller hva jeg er i dag har jeg bare lyst å gi opp. Det er en forlengelse av det å aldri føle seg bra nok, hvorfor er ikke jeg interessant nok? Må jeg operere meg, skrive om hvor mange jeg har hatt sex med? Kan man ikke være en helt vanlig jente som skriver om livet sitt? Må jeg legge ut flere bilder i bare undertøy?
Ber til høyere makter om å hjelpe meg.

I dag klarte jeg ikke å skrive noe og i to timer satt jeg der med skrivesperre og en frustrasjon jeg ikke har hatt på veldig lange. Det føles faktisk ut som en eksamen hvor man ikke får ned noen ting på arket. Dette presset dreper ikke bare motivasjonen min, men også muligheten min til å levere bra på bloggen. Dersom jeg skal stresse og ikke ha det gøy med bloggen blir det også en dårlig blogg, dersom hvert innlegg skal være sensasjonelt blir dere som leser heller ikke bedre kjent med meg. Derfor skal jeg prøve å skrive mer om følelsene mine og livet mitt fremover, mine tanker og opplevelser. Så håper jeg det blir litt lettere, for i dag har vært en jævlig dag. Amen.

Uff, ikke meningen å klage, men av og til er det faktisk ikke like fett å blogge som de aller fleste tror. Dagen i dag endte med dette innlegget og et par bilder fra hvordan vi har pyntet til jul hjemme!

2 kommentarer
    1. Folk vet faktisk ikke hvor mye tid, og energi, det tar å blogge… Jeg var helt blank til jeg selv begynte! Begynte med noe som en hobby, for å se. Og nå har det blitt en livsstil… Vet absolutt hva du snakker om, og nikker bekreftende! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg