EN ANNERLEDES START PÅ SOMMERFERIEN

Hei fininger! For nøyaktig ett år siden var jeg ikke i mine fulle fem, jeg var utrolig stresset, veldig usikker på meg selv og drittlei av mennesker generelt.. samtidig som jeg prøvde å ha det gøy på en av de beste festivalene i Norge på sommeren, nemlig Palmesus i Kristiansand. Jeg husker den helgen som om det var i går og det er ikke de minnene jeg skulle ønske jeg hadde fra den helgen. Alt var et rent kaos og oppi kaoset var det drama i forholdet mitt, mennesker som prøvde å stå i veien for samtaler jeg hadde med venner og kjæreste under hele festivalen.. det var seriøst ingen fred å få og heller ikke en liten stund til å nyte øyeblikket sammen med de som sto meg nært i fjor på den tiden. Ja, jeg har kanskje valgt det selv etter å ha deltatt på et tv-program, men likevel syns jeg at folk skal respektere at de gangene man er i samtaler med andre så lar man de være i fred en stund. Det var rett og slett helt forferdelig og jeg husker at jeg sa til meg selv i fjor at jeg ikke skulle dra dit til neste år, noe jeg står for.. selv om det hadde vært gøy å skapt nye minner derfra og faktisk fått opplevd Palmesus slik alle snakker om det, nemlig at det er sjuuuukt bra!

Sjekk denne fine utsikten fra stuen vår da! Elsker det, krysser fingrene for at Bergen gir oss fint vær i sommer!

Uansett.. Ingrid for ett år siden hadde garantert vært i alkoholen nå, festet sammen med venner og våknet opp dagen etterpå uten minner som burde ha vært der, haha. I år føler jeg at ting har forandret seg og jeg vet at denne sommeren kommer til å være helt annerledes en i fjor. Jeg vet også at denne sommeren kanskje blir den beste hittil, men det er vanskelig å si. Den Ingrid jeg var i fjor liker jeg veldig godt, selv om hun var sliten. Hun var glad i livet, selv om hun kanskje burde ha forstått litt mer om hva livet egentlig handler om.. men man lærer med tiden og ja – jeg kunne ha stått på Palmesus og festet i år også, men livet har en viss tid og jeg er så ekstremt klar for å bruke tiden riktig og ikke minst på de jeg elsker mer en noe annet i denne verdenen, nemlig familien min og vennene mine. I år starter derfor ikke sommeren i beruset tilstand i Kristiansand, men hjemme i huset i Bergen. Henrik får sommerferie fra jobben sin i morgen og vi er ekstremt klar for en spontan og minnerik sommer. Vi aner ikke hva som venter oss, men det vi vet er at vi skal lage den sinnssyk. Plutselig ender vi opp på festivaler.. selv om jeg egentlig har det oppi halsen etter i fjor. 

Poenget med dette innlegget var egentlig at sommeren min starter svært annerledes en i fjor fordi mamma og pappa er nemlig å vei til Bergen for aller første gang. De kommer på besøk denne helgen og skal se huset og Bergen by for aller første gang, noe jeg ser skikkelig mye frem til. Det blir en koselig start på sommeren og det at jeg får denne tiden sammen med de to her i Bergen betyr utrolig mye mer for meg en det å feste tiden min bort. Forrige sommer drakk jeg omtrent to ganger i uken.. noe som er sjukt spør du meg. I år tar jeg alt rolig og ser hva sommeren bringer. Det er faktisk utrolig spennende med en “ikke-planlagt” sommerferie!

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg