EN ÆRLIG OPPDATERING PÅ LIVET

Det føles ut som det er en evighet siden sist jeg delte noe om hvordan jeg faktisk har hatt det den siste tiden. Bloggen har nesten blitt litt glemt og det har handlet mest om alt rundt meg som sykdommer og trening, men nå vil jeg egentlig dele litt mer av hvordan jeg har det og hvordan jeg har blitt som menneske, for her syns jeg forandringene er store.

Det siste året har vært svært spennende for min del og jeg kan stolt sitte her å skrive til dere at jeg elsker meg selv mer og mer for hver eneste dag som går. Jeg er ikke slik jeg var for ett år siden og det beste med det at jeg ikke vil tilbake dit, noen gang. Det var jo meg, bare det var meg fylt med usikkerhet, sjalusi, redsel, fordommer, enda mer usikkerhet, for mange tanker om hva andres synes om meg, både utseendemessig, men også personlighetsmessig, alt gikk rett og slett inn på meg og jeg ble lei.

Jeg vet jo hvorfor alt gikk inn på meg og jeg vet at det i bunn og grunn var fordi jeg var usikker på meg selv. Jeg hadde det ikke bra med meg selv, jeg fokuserte på feil ting, jeg lot aldri meg selv innse at jeg gjorde feil eller at jeg måtte endre ting for å få det bedre med meg selv, det var så mye lettere å peke fingeren mot alle andre og ikke gjøre noe på egenhånd. En annen ting var måten jeg håndterte drittet jeg fikk på.. mange ting gikk veldig hardt innpå meg uten at jeg trodde det og når man leser dritt om seg selv daglig tror man til slutt på det. Derfor har jeg funnet ut hvordan jeg skal håndtere slike ting og jeg har bestemt meg for at all negativitet skal blokkeres og fjernes, fordi det er ikke noe jeg vil ha på mine plattformer. Uansett..

For å være helt ærlig med dere så har jeg blitt voksen og noe av det jeg kanskje har lært mest fra er at jeg kunne innse at jeg faktisk gjorde ting feil på enkelte måter og at det kun var en person som kunne endre det, jo, nemlig meg.

I dag er livet mitt så jævlig bra! Jeg har hundrevis av ting å være takknemlig for og det er jeg også, men det hadde ikke vært slik om jeg ikke begynte å ta tak i mine egne problemer. Alle har problemer, men vi har så lett å skylde på alle andre for de problemene vi har. Jeg er ikke perfekt, og kommer aldri til å bli det, men det betyr ikke at jeg kan sitte å snakke stygt om andre eller beskylde andre for at jeg ikke føler meg bra. Det som hjalp meg var å si fine ting til meg selv, kutte ut mennesker som fikk meg til å ha det dårlig, jeg hørte på fine podcaster, leste fine quotes, skrev fine ting til folk rundt meg, jeg la bort telefonen når jeg skulle være sosial (for å være med i øyeblikkene), jeg begynte å gjøre ting jeg elsker, som å trene og der tok livet en helomvending fra å kjenne på et enormt kroppspress til å faktisk jobbe hardt for de tingene jeg ønsker å oppnå i livet. 🤍🙏🏽Jeg har alltid villet ha en trent kropp og da må jeg trene for det og ikke hate på andre som trener fordi jeg er sjalu eller skulle ønske jeg var de. Jeg tok også tak i økonomien min og fikk orden på alt der. Veien videre er å kjøpe en leilighet og den dagen jeg signerer kontrakten der skal jeg klappe meg selv på skulderen.

Det er så viktig å innse at vi ikke er perfekte og at vi kan endre ting og få et liv vi ønsker om vi bare gjør noe med det livet vi har fått servert. Det skal også sies at jeg har fått mye hjelp av Henrik som har vært der for meg og hjulpet, men det er jo i bunn og grunn jeg som må utføre alt og få det til for at det skal skje noen endringer. Han kan heie og støtte meg, men det er kun jeg som kan endre det. Det tror jeg er veldig viktig at vi husker på. Vi har så altfor lett til å finne på unnskyldninger eller skylde på andre, men det er jo kun oss selv som kan gjøre noe med vårt liv.

Jeg var drittlei av å ha livet mitt så «rotete».. ikke kunne jeg tenke meg å få barn fordi jeg ikke hadde økonomien på stell, og da jeg innså at jeg både ville ha barn og en økonomisk trygghet var det kun jeg som kunne gjøre noe med det. I dag er jeg så ufattelig glad og jeg har det så bra om dagen at jeg stråler mer, smiler og ler, føler meg fin og er stolt av det. Jeg kan glede andre og gi andre det jeg ønsker fordi jeg har det bra med meg selv.

Det tok lang tid før jeg visste hva jeg ville oppnå i livet. Mitt drømmeliv er å jobbe med sosiale medier, men også innenfor de kategoriene jeg brenner for, som da er trening, kjærligheten og hus/hjem. Drømmen min er også å være en ung mamma, en trent mamma, en som fikser seg selv en økonomisk frihet til å slappe av og ha det bra i hverdagen. Jeg drømmer ikke å om bli steinrik, eller bo i storby, men blir det jeg det så er det fint. Da skal jeg vite at jeg har gjort noe riktig. Det eneste som er drømmen min er å ha det bra, omringes med de jeg er glad i og kunne holde på med de tingene jeg liker. Heldigvis er jeg så nært mange av de store livsmålene mine at jeg gleder meg til resten av reisen.

Jeg har nå lest gjennom innlegget selv og syns jeg virker litt overfølsom, men det er faktisk bare ren ærlighet om livet mitt og jeg vil virkelig ikke tilbake dit jeg var for ett år siden. Usikre Ingrid! Jeg vil se fremover og nyte livet, være den spontane Ingrid og inkluderende. Livet har så mye i vente og jeg kan ikke annet enn å glede meg til det og jobbe videre med meg selv, istedenfor å bruke all tiden av livet mitt på ALLE andre.

9 kommentarer
    1. Jeg blir så inspirert av å følge deg. Du inspirerer andre til å ta tak med seg selv, være glad i seg selv og ikke minst inspirerer du andre til å trene og spise sunt. Du må fortsette å stå på så klarer du der du ønsker. Takk for alt du deler. Du må gjerne vise mer trening og kosthold 🙂

      1. Du e jo ung.. 🙂 Det er det som er deilig med å få noen år med erfaring på baken. Men d viktigste er å ha SELVINNSIKT, og d har du fått. Er d ikke deilig og innrømme for seg selv og andre at man er ikke perfekt. Da slipper man så mye press, press fra seg selv om å holde en fasade som ikke er ekte. Har alltid fulgt deg. Men kunn fordi æ ville se om du kom til å endre deg med tiden. Har troen på deg, du skal få til det du ønsker om du fortsetter på denne stien. Vi som lesere ønsker å få innblikk i d EKTE. ikke I d overfladiske hverdagslige preike. Ikke bare d. Noe av d så klart. Man kan ikke være super dyp og alt d hele tiden. Men kjempe flott å høre deg være så rå, så ærlig og åpen. Det kler deg. Fortsett sånn hær, flere vill kjenne seg igjen, ergo flere følgere = mer penger hehe.
        Stå på. Lykke til unge frøken. Æ heie på dæ og fremtiden din!!

        (og JA kutt ut ALT og alle som har negative innflytelse på deg)

    2. Så på en video på YouTube for noen mnd tilbake og syykt forskjell på leppene dlne😱😱 hvor mange ml har du fylt?

      1. Var det det du fikk ut av denne teksten? Eller leste du den? Eller hadde du kunn fokuset på utseende hennes? Tror du må flytte fokuset ditt. Gjør som Ingrid. Bry deg om deg selv, og ikke hva andre gjør. Da først blir du lykkelig:)

        1. Herregud gå vekk du da som bare skal lage kvalme. Jeg leste all teksten men må vell være lov å kommentere på et innlegg selvom det ikke handla om lepper.
          Jeg digger Ingrid, og har fulgt henne flere år og ser virkelig opp til henne! Leser bloggen hver dag.
          Men må være lov å spørre , når det er forandringer med henne som plutselig har skjedd, hun er jo en offentlig person, har ikke sakt noe stygt?

          1. Så fordi hun er en offentlig person så mååå du spørre om hun har fylt leppene sine igjen? No logic in that.

    3. Du e jo ung.. 🙂 Det er det som er deilig med å få noen år med erfaring på baken. Men d viktigste er å ha SELVINNSIKT, og d har du fått. Er d ikke deilig og innrømme for seg selv og andre at man er ikke perfekt. Da slipper man så mye press, press fra seg selv om å holde en fasade som ikke er ekte. Har alltid fulgt deg. Men kunn fordi æ ville se om du kom til å endre deg med tiden. Har troen på deg, du skal få til det du ønsker om du fortsetter på denne stien. Vi som lesere ønsker å få innblikk i d EKTE. ikke I d overfladiske hverdagslige preike. Ikke bare d. Noe av d så klart. Man kan ikke være super dyp og alt d hele tiden. Men kjempe flott å høre deg være så rå, så ærlig og åpen. Det kler deg. Fortsett sånn hær, flere vill kjenne seg igjen, ergo flere følgere = mer penger hehe.
      Stå på. Lykke til unge frøken. Æ heie på dæ og fremtiden din!!

      (og JA kutt ut ALT og alle som har negative innflytelse på deg)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg