DETTE SYNS JEG: KJENDISENE SOM SJEKKER INN PÅ PH

Foto: TV3/Rune Bendiksen?

Vel, oh my..  jeg vil tilbake til meixco og ja – jeg blir sjalu når jeg ser at innspillingen er i full gang der nede. I morges la jeg merke til de fire første deltagerne TV3 har sluppet som skal være med på Paradise Hotel. Hvor sykt er det ikke at TIX skal være med? Haha, morsomt. Jeg vet ikke med dere, men det skal bli gøy å se hvordan TIX er bak kulissene og alle russelåtene som blir nevnt i media.

Det er ingen hemmelighet at jeg er nysgjerrig på hvem som er årets deltagere. Vår tid er “over” og nå er det noen andre som skal få lov til å skape de sykeste minnene ever, vil jeg si da. Når man får oppleve noe som er så gøy som Paradise Hotel er det nesten litt merkelig å se at noen andre skal gjøre det samme året etterpå. Jeg trodde ikke det kom til å gå inn over meg, men det gjør det – og det viser også hvor mye jeg savner Mexico og hvor gøy det var å få lov til å leve der nede i to måneder. For noen mennesker er Mexico en once in a lifetime experience og da er det viktig å nyte livet når man først er der nede.

Forresten, jeg vet ikke om dere har fått med dere hvem deltagerne er og det er ingen hemmelighet at TV3 (mest sannsynligvis) har lyst til å knuse Ex on the Beach i grusen – de er jo tross alt konkurrenter? Derfor er jeg skikkelig spent på hvordan sesongen blir i år. I fjor hadde de med seg legender og i år har de med seg andre kjente fjes, dette gjør også at de som er helt nye kommer til å oppleve at de ligger litt i skyggen, noe som suger. Jeg vet ikke med dere, men jeg tror at PH kommer til å prøve å legge seg på samme nivå om ikke høyere en Ex on the Beach når det kommer til drama, alkohol og sex. Paradise Hotel har brukt flere år til å få programmet vinklet i en mye bedre retning og hadde programmet vært slik det var for et par år tilbake hadde jeg aldri deltatt i 2018 selv – den gang var det rølpete og harry, nå har det på en måte utviklet seg gradvis med tiden og jeg liker fokuset rundt spillet, det er jo det som er spennende – ikke festene, right? Det er klart at drama skaper seere og det er jo på en måte det man vil se? så lenge det ikke er mobbing! Jeg syns også at det er selve spillet som gjør akkurat Paradise Hotel spesielt og veldig spennende og engasjerende å følge med på.

Da jeg så hvem som skulle være med fikk jeg sjokk og jeg støtter virkelig Sophie Elises mening når det kommer til TV3 og ekskjæresten hennes. Shit.. hvordan er det mulig? Jaja.. 

Over til det innlegget egentlig handler om, dette syns jeg om kjendis deltagerne så langt og her er mine to favoritter:

Foto: Anniken Aronsen/VG

Da jeg så at Sofie Karlstad skulle være med ble jeg kjempeglad – hun virker som en hyggelig og ikke minst jordnær jente, men som liker litt drama, eller hva? Jeg har fått med meg en del episoder fra da hun deltok i “Love Island – Sverige” og heiet på henne da. Jeg har også sett henne på Instagram lenge før hun deltok på TV-skjermen og der tar hun seg selv lite høytidelig og slike mennesker liker jeg veldig godt. Nå kjenner jeg henne ikke, men det er slike mennesker jeg liker å omgås med. Heia Sofie!

Foto: Anniken Aronsen/VG

Den siste favoritten min. Hvem andre en selveste TIX kunne favoritten min ha vært? Han er dritkul og jeg gleder meg til å få se en annen side av Andreas en russelåtene og pelskåpa. Regner med at han ikke går med den svære kåpa i 30+ grader, men man vet aldri med TIX. Siden jeg var russ har jeg hørt på russesanger – akkurat nå hører jeg ikke så mye på det, men det er fortsatt bra. De fleste venninnene mine vet hvor glad jeg har vært/fortsatt er i russesanger og da jeg så at TIX skulle være med kunne jeg ikke la noen andre bli min favoritt. Selv om en del av sangene hans inneholder det ene og det andre betyr ikke det at man skal forbinde ordene i låtene med han – jeg tror han er en dritfet type som kommer til å skape god stemning inne på hotellet. Nå håper jeg bare at han og Sofie blir et par. 

4 kommentarer
    1. Mens selve programkonseptet & spillet Paradise hotel nærmest har forblitt uendret siden sesong 1, har det i løpet av de siste sesongene skjedd en markant endring i programmets profil. I utgangspunktet var jo denne serien kjent for sine uskolerte deltagere, hvorav de fleste lot til å være ‘født med en sølvskje i munnen’ og overfladiske som få. Selve underholdningsverdien lå jo i å utvide folks begrep om hvor dum det går an å få blitt en periode!
      De siste sesongene, har fokuset imidlertid i stadig økende grad blitt flyttet fra å se idiotene utfolde seg, til det som faktisk er et genialt sosialt spillkonsept, hvilket er hva som har gjort meg hektet på programmet. I mine øyne, var fjordårssesongen der hvor denne endringen syntes å være tatt helt ut. Det var med dere det hadde tatt steget fra ‘søppel-TV’ til ‘a battle of the brains’. Julie, Erik & Isabel var de mest markante, men i motsetning til sesongene i forkant, var det åpenbart like høyt aktivitetsnivå blandt de som opererte mer diskret, hvor jeg bla.a mistenker deg for å ha sittet å trukket i trådene (hehe).
      Så da TV3 gikk ut å søkte etter deltagere ved hjelp av Erik & Isabel, fikk en forståelse av at de skulle kjøre enda hardere på denne linjen i år. Det virket som de en gang for alle skulle vekk fra idiot-konseptet til å dreie seg om infløkt spilling på toppnivå, og ta opp konkuransen med Ex on the beach på den måten. Jeg er vel også rimelig sikker på at det er den måten de kan vinne denne kampen om seerne på..

      1. Helt enig i denne kommentaren, de setter inn store navn, og ikke minst svensker. De håper på å lage et jævla sykehus, og derfra kapre til seg seere. Vil virkelig si de har markert seg nå, etter den store ex on the beach suksessen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg