DETTE SPISER JEG GJENNOM UKEN

Reklame | FAMME

TOPP HER  TIGHTS HER

Dersom dere handler klærne gjennom linken får dere 10% rabatt på hele kjøpet!!

Det er flere som har spurt etter ukemenyer fra meg og ettersom at jeg er kjempedårlig til å lage mat og er svært lite kreativ og varierende tenkte jeg å skrive alle ukemenyene i en, hahaha! Det er nettopp fordi det er de oppskriftene under jeg varierer mellom hver eneste dag (hver uke). Vi lager alt av det som kan lages fra bunnen av og trives godt med å ha lite utvalg på menyen da vi merker resultater med å spise slik vi gjør. Vi varierer som dere ser lite mellom ulike retter og holder oss til ca. dette her før vi endrer det når vi blir lei. Under kan dere se de ulike frokostene vi har hatt samt resten av måltidene i løpet av dagen og husk at vi har bodd sammen i en måned og vært på ferie i en uke, derfor tenker jeg å dele et slikt innlegg når vi endrer retter slik at dere kan henge med.

Husk at vi trener omtrent hver eneste dag hvor vi springer intervaller annen hver dag og da er dette svært sunt for oss å spise. Vi trives utrolig godt med å ha det slik og som dere ser så spiser vi mye usunt i helgene, men da er det kanskje et måltid og ikke usunt hele dagen. Ellers kan det hende at vi spise Bella Italia midt i en ukedag, men det gjør oss ingenting da vi unner oss det etter all treningen og sunt kosthold.

Vi pleier å ha tre dager i uken med kyllingretter og tre dager i uken med kjøtt. Vi har også en dag med vegetar og dette gjelder altså da for middagene våre i uken. Dere kan også se hva vi ellers får i oss gjennom hele dagen!

Frokost: 

🍎 Cottage cheese med valgfrie bær.

🍎 Eggerøre med skinke, gressløk, pepper og litt melk.
Vi pleier å variere hva vi har oppi eggerøren. Noen ganger har vi også i sopp, vårløk og andre sunne rester fra kjøleskapet.

🍎 Kokte egg som vi deler i to med aromat krydder på.

🍎 Yoghurt fra q-meieriet med 30% mindre sukker i ulike smaker.
Vi pleier å variere med firekorns havregryn, chiafrø eller frukt.

🍎 Grønn smoothie.

Lunsj:

🍎 Proteinbar.

🍎 “Luksusskiver” som er grove rundstykker med pålegg.
Vi pleier å variere mellom salat, kjøttpålegg, kyllingpåleng, tomat, paprika og/eller agurk.

🍎 Vi pleier også å stjele en av frokostene til lunsj.

🍎 Rester av middag fra dagen før.

🍎 Fruktsalat.

Middag:

🍎 Wok med oppskjært kyllingfilet i terninger.

🍎 Vegetar: Spansk tomatsuppe med egg.

🍎 Wok uten kjøtt.

🍎 Hastigmiddag: Tomatbønner og knuste tomater (begge i hermetikk boks), karbonadedeig og mozerella blandet i en stekepanne.

🍎 Hjemmelaget kylling-kjøttboller i karri.

🍎 Kyllingfilet i thaisuppe.

🍎 Kyllingfilet med grønnsaks-blanding.

🍎 Kyllingfilet med grov ris med fransk Idun dressing.

🍎 Biff med biff-tomat og asparges.

Kvelds:

🍎 Samme som frokost eksemplene.

🍎 Eventuelle middagsrester.

🍎 Omelette.
Vi pleier å variere hva vi har oppi omeletten på samme måte som eggerøren til frokost.

Helgekos:

🍎 Bella Italia.

🍎 Mc Donalds.

🍎 Sumo.

🍎 Godteri.

🍎 Nachos.

Hele dagen:

🍎 Fitline produkter for å få i oss all næringen, alle vitaminene og mineralene vi skal ha i løpet av dagen.

🍎 Drikker over 3L vann.

🍎 BCAA.

🍎 Tyggis for å hindre snusingen! Hahaha.

Jeg holder meg unna brødmat fordi jeg blir oppblåst i magen. Dette er noe jeg har vært plaget med i flere år og velger da å holde meg unna det. I tillegg kan det hende at jeg spiser det så sjeldent at jeg får vondt i magen når jeg først spiser det. Når det kommer til Pizza så lider jeg fordi ja – jeg blir oppblåst, men likevel så smaker det digg og jeg unner meg det. Vi spiser forresten også veldig lite fisk da Henrik ikke liker sjømat generelt. Jeg spiser en gang i blant fordi fisk er utrolig sunt, men ellers går ukene i svært lite fisk. Og husk: jeg er ingen ekspert og det er nok flere som kommer med kommentarer om ditt og datt (noe som er greit), men husk at dette er min måte å spise på. Det gir meg resultater oppi all treningen og jeg føler meg mye bedre i magen med tanke på oppblåstheten. Jeg håper dere liker innlegget og om dere ønsker flere slike innlegg når jeg endrer rettene gjerne legg igjen en kommentar!

11 kommentarer
    1. Gå på helsekosten og kjøp proteinbrødpulver, det skal blandes med 4 dl vann og svelle. Smør dette utover et bakepapirkledd form og stek i ovn. Det bruker jeg til pizzabunn, siden jeg også blir oppblåst av brødmat. Lager også mine egne knekkebrød uten mel, kun med frø og fiberhusk.

    2. Jeg eeelsker kikerter/kidneybönner/hvite bönner i wok og gryter f.eks. Kanskje et tips å pröve ut til wok uten kjött?

    3. Nam!

      Men BCAA? Hvorfor? Alle som er interesserte i trening vet at BCAA er fullstendig unødvendig, og til og med kan ha negativ effekt.
      Samme med Fitline.

    4. Håper det kommer flere matbilder og oppskrifter utover høsten!<3 Trenger ikke være fancy, men elsker matinspo på blogger!! Og det virker som at du har en fin balanse mellom å være sunn og kunne kose seg litt i helgene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg