DETTE ER KATASTROFE

HVA HAR SKJEDD?! Jo, nå skal dere få høre fordi dette er katastrofe og noen kommer til å syns jeg er overdramatisk.. noe jeg egentlig er, men samtidig ikke fordi for meg betyr dette mer for meg en det kanskje gjør for andre.

Det jeg snakker om er håret mitt. DET ER ØDELAGT og jeg griner mens jeg skriver dette innlegget. Håret mitt betyr så sjukt mye for meg og det at jeg har ødelagt det er ikke greit, absolutt ikke greit og etter mye om og men har jeg bestemt meg for å fikse opp i dette. Heldigvis får jeg hjelp av de flinkeste på Sayso på Jærhagen der de skal hjelpe meg gjennom denne prosessen fordi jeg er garantert ikke den eneste med knekt hår der ute og derfor vil jeg ta dere med gjennom hele prosessen.

Dere lurer nok på hva som har skjedd og det kan godt hende dere har merket det på bilder, men håret mitt brekker hver eneste dag, MYE mer en normalt og nå er det kort veldig store deler av håret mitt og det er såvidt noe som er langt igjen og det må kanskje klippes bort. Jeg er ganske sikker på at dette har skjedd på grunn av mye farging på kort tid, men den absolutt største grunnen er diabetesen!! Det er jeg helt sikker på. Da jeg begynte å merke symptomene til diabetesen min som det å drikke flere liter vann, tisse flere ganger om natten med full blære og gikk ned kraftig i vekt merket jeg også at håret mitt ble styggere og styggere. Det ble tynnere, det knakk som bare juling og hele gulvet var fullt med hår, OVERALT. Jeg er fortsatt i sjokk.. fordi jeg har spart i flere år og tatt så sjukt godt vare på det også skal denne sykdommen ta knekken, bokstavligtalt på håret mitt også. Det som betyr så vanvittig mye for meg. Jeg føler meg fin med langt hår og det er noe som får meg til å føle meg som Ingrid.. derfor syns jeg dette er katastrofe og helt jævlig for å være ærlig med dere.

Sammen med Sayso skal jeg kure håret mitt ofte. Jeg kjøpte også en kur jeg skal bruke på egenhånd hver gang jeg dusjer bare fordi det er så ødelagt og det takler jeg ikke. Jeg skal ikke bruke varme i håret på lang tid med mindre det er noe super spesielt. Jeg skal gre håret med en bra børste, sove med olje, ta tablettene, bruke ordentlig sjampo og balsam, sove med flette og dere vet.. massere hodebunnen hver kveld.. jeg skal gjøre alt!!! Herregud så lei meg jeg er. Se på bildet over, det er slik det ser ut nå og under ser dere før og nå bilder.. jeg griner.

FØR

Tuppene er katastrofe.

Denne kuren skal jeg bruke fra wellaplex.

Jeg skal også bruke disse gode hårstrikken og den varmebeskyttende sprayen fra Eleni og Chris!!

36 kommentarer
    1. Kjøp noe som heter: Suplex B. Fås på helsekost og Vita. Da får du masse næring til håret også innenfra, kjempe effektive🙌

    2. Har også nesten samme problem. Jeg har også diabetes type 1 (fikk faktisk diagnosen dagen etter at du skrev det på snap eller noe) mitt problem når det kommer til håret er at jeg har hatt kraftig håravfall siden slutten av juni , det er mye tynnere og som du også skriver at det ligger hår overalt på gulvet .. det er greit nok at det bare er hår, men det tærer på selvtilliten. jeg sa dette til diabetes sykepleier på sykehuset mente hun at hun aldri hadde hørt om håravfall pga. Diabetes, men jeg er overbevist om at det er det! Dessuten vet jeg at næringmangel samt rask vektnedgang kan føre til hårtap, med uoppdaget diabetes klarer jo ikke kroppen å ta i bruk næring, så skjønner ikke hvordan hun mener at dette ikke har sammenheng.sammtidig går man raskt ned i vekt
      Vet hvordan du har det og sender varme tanker❤️ Fint at du deler dersom du finner noe som hjelper deg.

      1. Det er helt normalt at man mister hår etter man har vært syk. Så håret ditt kommer seg etter hvert nå som du har fått stabilisert blodsukkeret. Jeg mistet også MYE hår etter jeg fikk påvist dia type 1 for mange år siden. Bare en litt trøstende kommentar til deg:-)

        1. LES LES LES! Synest dette er en utrolig forferdelig ting å klage over! Du har blitt syk og mistet LITT hår. Det er stakkars små barn som lever i mye verre sykdom og mister alt di har av hår å di sier ikke et ord. Du skal ha lov å synest å mene, men dette er klager du kanskje burde holde for deg selv! Du burde heller begynne å skrive om gleder å ting du setter pris på enn å få det til å hørrest ut som om du skal dø av DIABETES! Har en lillesøster som er kreft syk og har mistet alt håret sitt, da hun så dette innlegget begynte hun å gråte for hun fikk dårlig selvtillit av at du klager over at du har mistet litt hår å hun har mistet alt. Hvordan tror du di som har mistet alt føler seg Ingrid når di ser dette innlegget?tenk litt over det! Tror du er en urolig person men du burde tenke deg om hva du klager over på nett.

          1. Nå håper jeg du vet at folk faktisk dør av «DIABETES» som du skriver med store bokstaver, som egentlig bare gjør at du driter deg ut enda mer. Kjempe trist å høre at søsteren din er kreft syk, men folk dør faktisk av diabetes også. Her sitter jeg med diabetes, med mange nær døden opplevelser og en død bestefar pga diabetes 🙂 ikke snakk nedlatende om andre menneskers plager og sykdommer når du ikke har nok kunnskap! Ha en fin dag videre, og håper du tenker deg om en annen gang før du snakker høyt om ting du kanskje burde lese mer om 🙂

            1. Du bør kanskje lese litt om diabetes. Man kan dø 20 år tidligere enn vanlige folk av diabetes så det der synes jeg ikke du skal skrive. Pluss at kreft kan du bli frisk av men du kan aldri bli kvitt diabetes.

    3. Har du sjekket deg for stoffskifte? Har ei venninne med diabetes som fikk dette og mista typ hår hver eneste dag

    4. Det kan ha med diabetesen din å gjøre..
      Jeg har også diabetes type 1, og før hadde jeg laangt, tykt og fint hår. Men har håret mitt forandret seg heelt..

    5. Kjære deg, du vet virkelig ikke hva en katastrofe er!!! Tenk på alle barn, ungdom og voksne som mister håret av hårsykdommer og kreftbehandling. Dette innlegget passer virkelig ikke for en som skal være et «forbilde»

      1. Å jesus kristus.. er det mulig? hvorfor leser du da? Jeg forteller jo at det handler om mitt eget selvbilde. Jeg er jo fult klar over at det finnes jævlige ting der ute, men skal man da ikke si at man har en dårlig dag f.eks fordi noen har det verre? det blir for dumt.

        1. Tror det er måten ting blir sagt på her. Du bruker veldig store og kraftige ord om et problem som ikke er så stort og kraftig. Skjønner at det her er vanskelig, men måten det blir sagt på er ganske ekstrem.
          Syntes derimot måten folk sier ifra på er ufint og lite konstruktivt. Det fortjener ingen.

        2. Men å kalle det katastrofe???? Hva har du å si til ungdommene som leser bloggen din som er under kreftbehandling når du kaller det noe så sterkt? Dette var virkelig skivebom!!!

          1. Du er et trist vesen! Det har mye med egen tolkning av teksten å gjøre. Går man inn for å være negativ, så vil til og med ordet «fred» være et problem.
            Når man leser en bok, leser man ikke ord for ord bokstavlig for du vil aldri da forstå bokens innhold.
            Ta deg sammen a!

    6. Shit, det så ikke bra ut 🙁
      Tror at en av grunnene er at du bleket det også dessverre, det er sykt skadelig på håret, og noen ganger ser man ikke skadene ordentlig før en stund etterpå.

      Håper produktene funker og at håret blir sterkt å friskt igjen! Skjønner godt at du blir lei deg, håret er jo på en måte en del av hvem vi er ❤️

    7. Hei
      Ville anbefalt deg å sjekke bvitaminer og evt stoffskiftet ditt, er bare en blodprøve men det er et tegn på å ha lavt stoffskifte så lurt å sjekke opp i.
      Kan du ha gradvis oppdatering etter noen måneder om hvordan det går med håret ditt?
      Håper det vokser tilbake. Noen vil synes dette er dramatisk men da vet ikke de hvordan håret får en til å føle seg som seg selv.

    8. Jeg forstår deg så SYKT godt! Rundt hele livet har jeg hatt langt hår, og tatt godt vare på det, og for ca 2 år siden dro jeg til frisør for å stusse tuppene litt, og frisøren klipe mange cm av håret mitt! Det var katastrofe. Og ja, selvom det bare er hår, så betydde det så mye for meg, og det å se det ligge på golvet, klipt bort, etter så mange år fikk meg til å gråte sykt mye. Heldigvis vokste det ut igjen men jeg var ikke meg selv mens jeg hadde det kort. Begynte å føle meg som meg selv etter det vokste ut. Vet det finnes værre ting der ute, men et langt, fint, sunt hår betyr så mye, så I feel you!! Ønsker deg lykke til videre❤️

    9. At diabetesen ødelegger håret ditt er det dummeste eg har lest i hele mitt forbanna liv, å håper eg aldri finne en så dum setning igjen.

      1. Hvordan kan du si noe sånt? Er jo flere med diabetes som sier at håret ble ødelagt da de fikk symptomer og påvist diabetes. Kroppen tar ikke opp næringen, det sier seg selv når man tisser og drikker for mye vann, raser ned i vekt + mye mer;)

        1. Flere som sier det? Har hatt diabetes i dobbelt så lang tid enn deg, å du har hatt d i knapt en mnd? Håret blir ikke ødelagt på 1 mnd pågrunn av påvist diabetes. Alvorlig talt .. forstår ke du skrive Ingrid men det der er drøyt.

        2. Helt oppriktig, du skal få si og mene det du vil. Meeeeen! Du bør kanskje vente med å uttale deg om diabetes når du ikke har hatt det mer en en månde

        3. Stemmer at håret endres ved ny sykdom eller en utfordrende diabetes. Har selv diabetes og merket forskjellen fra da jeg fikk diagnosen og til en kontrollert diabetes 🙂 til deg over her.

          1. Å forresten det med at du ik får næring osv, har ingenting å si på håret ditt .. :p bukspyttkjertelen har da ingenting med næring å gjøre..

        4. Jo, diabetes påvirker håret etter min erfaring, kjenner flere som opplever det! Hadde tykkere, lengre og friskere hår før, men nå er det tynnere og mer «slitt» :/ Så dette er ikke bare tull og tøys!

          Synes det er superbra at du er åpen og ærlig om diabetesen din fra dag en Ingrid, det er det ikke alle som hadde klart med en ny hverdag å sette seg inn i! Blir skremt av alle motbydelige kommentarene du får, hadde gledelig byttet sko med noen av dem et par dager, så skulle de fått sett hvor jævlige enkelte dager er..folk har altfor lite kunnskap til å uttale seg. Blir trist av å lese hva enkelte skriver til deg, da jeg vet hva vi har å streve med.

          Klem til deg Ingrid, du er råtøff som står i det <3

    10. Det er HELT normalt at man mister hår og håret forandrer seg når man får påvist diabetes. Mistet masse hår før og etter jeg fikk det… Merker fortsatt jeg kan miste mer hår i perioder hvor blodsukkeret ikke er like stabilt.

    11. Har ikke du tatt silikon? Har du hørt om breast implant illness? Det kan hende du reagerer på de, og en av symptomene kan være håravfall……..

    12. Nå må faen meg slutte å bli så jævli krenket over alt her i verden! So what om hun skrev det på den måten? Kanskje det føles sånn for hun nå. Og dere som sier dere har hatt det dobbelt så lenge osv, alle kropper er forskjellig og reagerer forskjellig. Det betyr da ikke at du er verdensmester på den sykdommen bare fordi du har hatt den lengre! Alvorlig talt jekk deg ned noen hakk! Dessuten opplever alle sykdommer forskjellig og takler det på forskjellig måte.

    13. Nå må folk ta seg en chillpill hær! Til dere som absolutt må kommentere for å være nedlatende å tro dere er verdens mestere i alt: start deres egen blogg! Hva hun skriver er hvordan hun føler det og hva hun legger ut er hennes liv. Dere kan gjøre akkurat det samme. Om dere tørr!
      Skal alltid være haters. Har dere ikke noe fornuftig å si så la være. Så enkelt. You do you Ingrid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg