DERFOR LIKER JEG Å VÆRE SINGEL

Nå som jeg er singel merker jeg hvor trygt det er i forhold til hva jeg trodde det kom til å bli. Er det rart å si? Jeg har nevnt uendelig mange ganger til dere at jeg hater å være singel og at jeg heller foretrekker å være i et forhold hvor jeg føler meg trygg, hvor jeg kan vise kjærlighet og i tillegg bare være glad i noen. Etter å ha vært singel i et par måneder nå merker jeg hvor trygt det er og ikke minst hvor deilig det er å slippe det offentlige forholdet som jeg tidligere var en del av og dette hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å skrive noen gang, men etter de opplevelsene jeg hadde i det forrige forholdet mitt føles det nesten tryggere å være alene. Selvfølgelig finnes det unntak og man faktisk ikke styre følelsene våre! Jeg har fått erfare hvordan det er å være singel, men hva gjør jeg nå som jeg har begynt å få øyene opp for en annen person? Shit, jeg merker at jeg blir helt stressa over situasjonen. Er det for tidlig? Jeg aner ikke, derfor tenkte jeg å skrive ned fordelene og ulempene med å være singel for å få en oversikt selv. 


FORDELER MED Å VÆRE SINGEL

👍🏼 Man kan tenke mer på seg selv og gjøre ting man har lyst til uten å måtte forholde seg til en annen person.

👍🏼 Man slipper å måtte bli påpekt feil på hele tiden. Jeg merket det selv at man får ofte høre mas om ditt og datt som ikke alltid er like relevant.

👍🏼 Man blir enda bedre kjent med seg selv da man er nødt til å finne på ting på egenhånd – foruten om venner da.

👍🏼 Man øker selvtilliten, tryggheten og blir mer selvstendig! 

👍🏼 Slipper drama med kjæresten. Det kan være alt i fra en liten krangel til en større diskusjon.

👍🏼 Slipper sjalusi. Detter er det deiligste, jeg orker ikke en som ringer konstant hele tiden for å passe på hvor man er til en hver tid.

👍🏼 Man får mer tid sammen med venner. Venner betyr veldig mye og noen ganger kan man ta dem forgitt når man har en kjæreste. Husk på hvor viktig det er å ha noen man kan finne på morsomme og sprøe ting sammen med, ha noen som stiller opp for deg når du er nedenfor eller nylig har blitt singel. Venner er amazing.

👍🏼 Man får hele sengen for seg selv, deilig!

👍🏼 Man sparer penger. Det blir ikke noe mer bursdagsgaver, Valentines- og eller julegaver!

 

ULEMPER MED Å VÆRE SINGEL

👎🏼 Man sitter ofte alene på kveldene (spesielt i ukedagene).

👎🏼 Man har ingen å kose med.

👎🏼 Man har ingen å sove sammen med på kveldene.

👎🏼 Man har ingen man kan være 100% seg selv med.

👎🏼 Man kan ikke dra på parmiddager.

👎🏼 Man blir tredjehjulet i veldig mange situasjoner.

👎🏼 Økonomien blir mindre dersom man delte den.

👎🏼 Man føler seg ensom.

👎🏼 Det er stress å skulle finne en ny hvor man starter på begynnelsen igjen. Bli kjent, ikke være seg selv 100%, også videre.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg