DERFOR BLE VI SAMBOERE

Det er nok flere som lurer på hvordan vi gikk fra å være kjærester til å bli samboere på så kort tid og nå skal dere få svaret vårt. Vi har det helt enkelt utrolig bra sammen og det er ikke til å legge skjul på at hele grunnen til at vi ble samboere så kjapt er fordi vi elsker hverandre. Fra den dagen vi valgte å være kjærester har vi ønsket å bo sammen da vi i flere måneder før det hadde et avstandsforhold som var helt ok det også, men det var ikke noe vi ønsket å ha. Jeg visste at jeg skulle flytte til Bergen uansett om jeg bodde med Henrik eller ikke. Dette var noe jeg hadde (99% sikkert) bestemt meg for. Etter at vi møtte hverandre ble det helt naturlig for min del å flytte inn med han selv om vi ikke hadde vært kjærester lenge. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har alltid dømt mennesker inkludert meg selv som flytter inn tidlig med kjærestene sine. Hvorfor? Fordi jeg er dum og dømmende noen ganger og denne gang har jeg lært fordi jeg sitter i samme situasjon selv. Det er absolutt ingenting galt i å bo sammen med kjæresten etter en kort tid sammen, det er kanskje bedre?! For oss to har det vært helt fantastisk å flytte inn sammen. Da vet vi at vi får sett hverandre hver eneste dag, noe som er svært betydningsfullt for oss to og ikke minst et stor ønske fra begges sider.

Hvorfor skal man alltid høre på hva alle andre har å si? Jo – fordi man får gode råd av mennesker med erfaring, noe som igjen er veldig bra, men man skal lære og feile på egenhånd også. Det kan godt hende at ting ikke funker for meg og Henrik i fremtiden, men så har vi i hvert fall prøvd vårt beste da. Noen foreldre/voksne med erfaring ville nok da ha sakt “der ser dere, hva sa vi?”, men likevel er vi noen erfaringer rikere og jeg tror og håper at vi kommer til å vare evig. Om vi bor sammen eller ikke så har vi gjort akkurat det vi hadde lyst til som var det beste for oss to og forholdet vårt. Derfor, vi er samboere og vi begge digger det! Jeg tror det er viktig å unne andre mennesker godt, for det finnes ikke noe fasitsvar på når man burde flytte ut sammen. Eller jo, jeg syns at fasitsvaret er at man må gjøre de tingene som får oss til å smile og være glad – er det da å flytte inn tidlig sammen så do it.

Uansett, akkurat nå sitter jeg i sofaen hjemme og er på vei til å ta bilder av klær som skal selges på appen tise, så følg med der.

12 kommentarer
    1. Helt enig med deg! Gjør det som føles riktig, gir mening at siden du uansett skulle flytte til Bergen, at da ville du heller bo med han enn å finne noen andre å bo med! Dere er søte sammen og jeg heier på dere så ikke bry deg om andre som er negative, man må finne ut ting selv! Lykke til videre!!

        1. Så sant det du sier. Viktig å gjøre det som føles rett for dere. Alltid noen som skal prøve å fortelle hva som er «rett» å gjøre eller i hvilke rekkefølge, men det finnes jo egentlig ikke noe fasit på det Dere er fine sammen!! Heier på dere!

    2. For 2,5 år sen var jag i samma situation som du är i nu. Har fungerat super bra! Det var inte vi som var problemet med att flytta sammen tidigt utan alla andra som dömer och tror de vet bäst! Bara ni vet vad som är bäst för ert förhållande och det kommer nog gå jättebra! Är super glad för er skull!

    3. Gi F..N i hva de andre sier for noe. Det er ditt liv å du som bestemmer 👍🥰 Jeg ble sammen med min kjære på nyttårsaften 12/13 og ble samboere 18 januar 13 og nå er vi gift å har barn sammen ❤

        1. Det er bra ❤ Klaffer det så er det bare å kjøre på å leve livet mens man kan å nyte livet fullt ut ❤ Dere er et skjønt par 🥰

    4. Gi F..N i hva de andre sier for noe. Det er ditt liv å du som bestemmer 👍🥰 Jeg ble sammen med min kjære på nyttårsaften 12/13 og ble samboere 18 januar 13 og nå er vi gift å har barn sammen ❤

    5. Tror ikke det har så mye å si om man flytter inn for «tidlig», enten fungerer man sammen eller ikke, UANSETT hvor lenge dere venter med å flytte sammen 😂 Flytter dere sammen tidligere så kan det tenkes på som at hvis det ikke fungerer så har du jo spart tid og funnet det ut tidligere enn du ville ha gjort om du venta, det gir jo mening?

      Jeg flytta inn tidlig med min eks, jeg hadde nok ikke funnet ut så fort hvordan det virkelig var å være med han på den måten om ikke vi bodde sammen. Så jeg ser på det som verdifull tid spart 😊🙏🏻 Kan hende det blir noen små utfordringer med tidlig samboerskap, da man ikke kjenner hverandre så godt, men igjen enten fungerer det eller ikke. Det lærer dere jo, og hvis dere ikke klarer det så hadde dere aldri forutsetning til å klare det heller tenker jeg 😁 Sååå drit i de som kommenterer det, man tar tross alt egne valg 😂 Det blir uansett ikke bortkastet, uansett hvordan folk vil vri og vende på det. Det som betyr noe er hva som føles riktig for dere begge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg