DEN DESIDERT VERSTE NATTEN I BERGEN HITTIL

For å være helt ærlig med dere så er det ikke en dans på roser å flytte til en annen by. Det kommer en del redsel og nye opplevelser inn i bilde som man ikke helt hadde forutsett skulle skje. I går natt hadde jeg min desidert verste natt her i Bergen og det har skjedd noe helt forferdelig som får hele huden min til å grøsse. Jeg er livredd og dette på bekostning av bestevenninna mi Julie som bor her i Bergen. For hvor trygg føler man seg egentlig når man er alene mens man ligger der å vet at venninna mi har opplevd innbrudd, blitt truet med kniv og har det helt forferdelig akkurat nå? Utenom dette er det også veldig mye annet som har vært i tankene mine.. Hode mitt spinner og jeg har lyst til å dele de siste tankene mine med dere.

💭 Hvordan har hun det? Har hun kommet seg i trygghet? Hvorfor hørte jeg ikke telefonen når hun sendte meg melding? Hva skjedde? Er hun skadd? Har hun noen tilstede rundt seg? Dere aner ikke. Jeg har tenkt og tenkt, heldigvis har jeg fått svar på alt gjennom Julie som fikk tilgang til facebooken sin. Det er så vondt at noe så forferdelig kan skje. Generelt i livet, hvordan klarer mennesker å bryte seg inn i huset til andre, for også stjele det eneste de har mens de truer med kniv – for også la mennesker sitte igjen med forferdelig traumer og problemer i ettertid? Jeg er så jævlig sint, men også redd for henne og for alt som har skjedd. Jeg er også evig takknemlig for at alt gikk bra til slutt, selv om jeg vet at hun ikke har det bra og at tid leger sår, fy fader. Julie fikk heldigvis sendt meldinger på Facebook etter et rop om hjelp i det innbruddstyvene var der, og dette hjalp. Takk og pris for at hun fikk det til og det er nå vi skal takke sosiale medier for at de finnes!

💭Jeg sender gode tanker og krysser fingrene mine for at mamma har det bra under operasjonen hun tok i går morges. Det er ikke noe gøy å vite at noen man er så glad i ligger å opererer. Livet er kort og man ønsker de man er glad i et fint og bra liv. Mamma har vært gjennom et helvete det siste året, men dersom man ser på det positive har hun også fått oppleve og ikke minst virkelig fått sett verdiene i ting og satt pris på det. Jeg tenker på mamma og tenkte på henne denne natten også – det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på henne og det er vondt å være i Bergen akkurat nå. Mamma har fått store smerter og problemer med tarmene sine noe som er svært vanlig for de med eggstokk kreft med spredning. Hun har spredning rundt magebeltet som igjen ligger over tarmene og skaper problemer der. Forrige uke lå mamma på rommet med et smertehelvete, oppkast og tårer nedover skinnet, vi fikk tak i legene og deretter ble hun sendt inn på sykehuset. Mamma har ikke fått tatt cellegiften sin den siste tiden pga. lavt immunforsvar og oppi det hele fikk hun store magesmerter pga. tarmen. Heldigvis er hun i gode hender og i går fikk hun operert ut tarmen sin for å få noe som heter stomi. Det er utrolig trist, men hallo?? For å se det positive i det negative slipper hun mest sannsynligvis disse forferdelige tarm smertene sine og at hun må inn på SUS igjen for å få klyx og andre hjelpemidler.. Mamma har vel egentlig “godtatt” at slik blir det. Nå har hun utlagt tarm og må leve med det resten av livet. Ellers er hun fin i formen og selv uten cellegift har kreftmarkøren gått ned til 51 (noe som er svært bra) med tanke på at hun ikke har tatt cellegift på en god stund. Jeg krysser fingrene og håper at dere vil sende gode tanker til henne, det trenger hun <3

💭Hvordan vasker jeg gulvet? Hvordan setter jeg på oppvaskemaskinen? Hvordan fungerer dette? Hva gjør jeg nå? Gjør jeg riktig? Herregud så vanskelig det er å bo for seg selv. Jeg kan jo ingenting? Føles det i hvert fall ut som.. selv om jeg vet at jeg kan om jeg vil. For det første er det faktisk bare til å søke på nettet etter tips, eller så kan man ringe familie og venner for å spørre om tips. Det er faktisk litt flaut at jeg hele tiden tror jeg ikke får ting til og at jeg må ringe å spørre om de aller minste tingene som man vanligvis tror er så enkelt. For de som har lært og for de som kan sette på en oppvaskmaskin er det dritbra, men for meg som ikke kan med denne nye oppvaskemaskinen er det helt umulig og jeg er livredd for å gjøre feil slik at den blir ødelagt. Jeg har enda ikke fått den til, men jeg tror faktisk at den er ødelagt, hmm.. 

💭 Jeg er så glad for at jeg valgte å slutte med snus. Fy fader. Det har faktisk ikke bare hjulpet meg, men flere andre også!! Det er super mange som har sluttet fordi jeg klarte det og dette betyr mye for meg da det å snuse er helseskadelig. Jeg får blant annet tilsendt bilder der folk har lastet ned appen “slutta” og med hvor mange dager de har klart å holde seg snusfri!! Jeg digger det – og til dere som syns det hjelper å vise meg at dere også får det til, gjerne send meg bilder eller tekst med hvordan det går for dere, det er alltid gøy å dele tanker og meninger med hverandre!

💭 Det er sommerferie og jeg har enda ingen planlagte reiser?! Hvordan er det mulig..? Hm, uansett. Det er ikke til å legge skjul på at Henrik og jeg kommer til å dra på ferie, enten alene eller med venner. Vi skulle bestille en ferie til Santorini, men da kostet en uke for oss to 180.000 kroner?! 180K? Whaaat? Hhahaha. Da vi så dette holdt vi på å le oss i hjel. Ja, vi kan finne ekstremt billige turer dit, men vi har da noen krav til hvordan det skal være og se ut. Det eneste jeg ønsket meg var et eget basseng og det var nok derfor alt ble så ekstremt dyrt. Derfor dropper vi Sanorini og hiver oss på en restplass helt spontant. Det kommer til å bli dritbra og sammen har vi det så utrolig morsomt og bra!! Santorini eller ikke? Vi skal dra på ferie og det blir like spennende for oss som kanskje det er for dere hvor vi skal reise.. hahaha.

7 kommentarer
    1. Hei jeg heter cecilie dahl veniinna din hadde nåk fælt når det er inbrud og noen hadde kniv i honna når man flytter alene da må man støvsuge handle rydde hus

    2. Håper det går bra med moren din og at hun snart føler seg bedre. Helt forferdelig det som skjedde med Julie. Det må ha vært helt grusomt å oppleve. Håper hun får bearbeidet det og vil føle seg trygg igjen med tiden. Vet ikke Henrik hvordan man setter på oppvaskemaskinen?

    3. Wow. Heilt utruleg at dette skjedde i Bergen?! :O Har budd i by’n og i utkanten i kring 15 år, men ikkje ein gong har eg følt meg utrygg! Så, creepy. Hell yeah. Vonar det går bra med venninna di!!

      Og når det gjeld støvsuging og anna husarbeid; det ordnar seg 😉 Når eg klarte å lære meg det, så klarar dei fleste det, trust me! 😉 Masse lukke til i alle fall!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg