DE BESTE OG VERSTE TINGENE VED Å BO MED HENRIK

Jeg satt og reflekterte litt over hva som faktisk er bra og dårlig med å være samboer i det samboerskapet jeg sammen med Henrik. Det kan godt hende dere tenker “slik er det ikke for meg“, dette er bare ting jeg tenker er bra og dårlig. Vi har det jo veldig veldig bra for tiden, om ikke bedre en noen gang, men vi har selvfølgelig også hatt våre ups and downs som alle forhold har(!!). Jeg liker ikke noe særlig å dele de negative tingene i vårt forhold, fordi det er så lite av de og når det først har vært noe er det ekstremt personlig, det håper jeg dere forstår.

Vi har nå i hvert fall holdt sammen i over ett år og vært samboere i ett år – noe jeg visste vi kom til å klare uten problemer. Vi er hverandres bestevenner, kjærester og klager svært lite på hverandre.. der vet jeg at vi er gode. Den der hverdagslige klagingen er ikke bra og når vi har det så gøy sammen blir det heller ikke noe av det, vi ler litt av hverandre istedenfor og møter hverandre på midten der begge to bidrar like mye.

De beste tingene med å være samboeren til Henrik er:

🌙 Vi alltid får lagt oss sammen på kveldene! For meg er det utrolig fint og kunne avslutte dagene sammen og våkne opp ved hverandre side og ønske hverandre en fin dag.

🌙 Han lar meg bo her ganske billig fordi han genuint bryr seg om meg og vil at jeg skal spare til en egen leilighet slik fremtiden vår sammen blir sterkere økonomisk.

🌙 Vi spiser sammen og snakker om alt og ingenting. Det er så koselig det! Og noe av det jeg liker best med å bo sammen med Henrik, at vi faktisk får en hverdag sammen selv om han jobber og jeg jobber. I tillegg har han veldig mange fine ting han må ha lært av foreldrene sine, som å f.eks ikke sitte på telefonen under måltider. DET ELSKER JEG. Det gjør at vi får snakket mye mer sammen og brukt tid på hverandre.

🌙 Det andre som er fint med å bo med Henrik er at vi deler på alt! Vi fordeler oppgaver i huset som må gjøres, vi deler walk-in closet og alt vi bruker i form av internett og diverse.

🌙 Når jeg jobber hjemme kommer han alltid hjem fra jobb og er glad (selv om arbeidsdagen er tung) så er han der, gir meg en klem og blir oppriktig glad for å se meg og være med meg. At jeg ikke er til bry eller at han overser meg.

🌙 Det er ingen som maser på oss om å gjøre det ene eller det andre, vi fant fort utav hvordan vi ville ha det!

🌙 Vi har skapt et hjem med trygghet og kjærlighet fordi vi bryr oss om hverandre og gir hverandre en stor glede i hverdagen ved å bare se hverandre, snakke sammen, være sammen.

🌙 Vi er flinke til å gjøre ting sammen! Som å trene, spise samme type mat (sunn) i forhold til treningen, vi pusser opp sammen og snakker åpent om økonomien vår og hjelper hverandre til å bli bedre.

🌙 Vi liker å ha det rent og pent hjemme.

De verste tingene med å være samboeren til Henrik er:

🌙 Når vi har en diskusjon.. da vil man helst ordne opp eller være litt alene og det er nesten umulig når vi bor sammen, hahaha.

🌙 Herregud, jeg kommer nesten ikke på noe jo.. herlighet! Jeg hater å bruke tid på negativitet, men samtidig er det viktig å få frem at man ikke er helt perfekte, for det er vi ikke, ingen av oss.

🌙 Han kan fort mase litt for mye på meg om å fikse det ene eller det andre, som å få orden på bilforsikringen osv, men det er jo egentlig bare godt ment, fordi han vil mitt beste, nok en gang.

🌙 Fordelingen av penger når det kommer til innkjøp av pynt/møbler. Jeg eier jo ikke huset, og når vi skal handle kan det bli utfordrende å vite hvem som skal betale. Skulle jeg en gang ha flyttet ut (noe jeg aldri håper skjer) vil jeg ikke ha med meg en spisestol, hahaha. Om dere skjønner?

🌙 Han er et A menneske og jeg B.. det er ofte utfordrende, jeg sover lenge og han står opp tidlig.

🌙 Jeg er alltid sent ute eller forsinket, noe jeg vet han ikke alltid liker, hahaha, men det ordner seg alltid til slutt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg