BLIR VI FORFULGT?

Okei dere! Alt er ikke en dans på roser her i New York, det kan jeg si med en gang. Vi koser oss ekstremt mye, men det er et par småting som har sine ulemper. I går dro jeg og Sofie rundt i New York for å oppleve byen, bli kjent og bare nyte de fine omgivelsene. Vi dro selvfølgelig innom et par butikker i samme slengen, da jeg kom i kontakt med en dame som jobbet på Sephora. Jeg kjenner henne ikke i det hele tatt, men hun virker som et genuint og bra menneske. Jeg har nok ikke fortalt dere at Sofie og jeg har kjøpt oss ukespass på subwayen her i New York.. det er jo super genialt, men jeg merker at ubehaget kommer hver eneste gang vi skal ned på subwayen. Det er blikk i alle kanter og mennesker som roper etter oss. Vi møter selvfølgelig på mange hyggelige mennesker, men det er noe med de som ikke er like hyggelige. I går da vi tok subwayen hadde vi begge på oss en del merkeklær og ja – vi fikk mye oppmerksomhet. Det var ikke noe jeg likte i det hele tatt, den type oppmerksomhet er bare ordentlig ubehagelig. 

Anyways, da jeg snakket med hun damen som jobbet på Sephora ble jeg glad for at hun kom med enkelte tips til oss, men jeg ble dessverre enda mer redd for enkelte ting. Hun sa blant annet at vi ikke burde ta subwayen med de klærne og at vi måtte være veldig forsiktige fordi enkelte følger etter oss. Hun vet jo ikke om andre mennesker følger etter oss, men hun kjenner New York og vil at vi skal være klar over hvor viktig det er å skjule eller gjømme slike ting. Hun fortalte også at de aller fleste som tok subwayen her i New York tok av seg ringer og smykker da de skulle ta subwayen, nettopp fordi det finnes så sjukt mye kriminalitet her.

Jeg setter kjempestor pris på at hun sier i fra og gir oss tips – det er jo slik at vi er klar over disse tingene, men vi tar det nok forgitt noen ganger. Selv om jeg merket ubehaget da jeg gikk på plattformen der med subwayen tenkte jeg ikke noe mer over hvor alvorlig det kan bli eller kunne bli. Vi har i hvert fall lært at dersom vi skal ta subwayen er vi nødt til å være forsiktige og skjule diverse “fine” ting for å ikke bli forfulgt eller ranet.

4 kommentarer
    1. Jeg ser på bildene både hos Sofie og deg, og tenkte hvor billig dere er kledd. Dere kan handle andre steder enn Nelly? Og har dere diamanter? Billig juggel. Så jeg skjønner ikke tegningen ved at dere kler dere dyrt. Og en del av det å være i NY er jo nettopp å ta Taxi. Det gjør ihvertfall vi når vi er der. Pelsjakke fra Primark liksom? Stilen er helt ute dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg