BETALTE FLERE TUSEN TIL EN ANONYM I MÅNEDEN

Jeg er så drittlei av å ikke vite til 100% hva jeg betaler for hver måned. For hva betaler vi egentlig for? Jeg er bare drittlei av forsikringsselskapene som sjeldent hjelper til, når de får flere tusener av kroner i måneden i gjengjeld, jeg er lei av bompengeregningene som dukker opp hele tiden, gjerne flere ganger i måneden. Dette her er noe som irriterer meg grenseløst, fordi jeg vet heldigvis etter et helvette (unnskyld ordspråket) med telefoner frem og tilbake med de ulike forsikringsselskapene, telefonregningene og bompengene hva jeg betaler for, men hadde det ikke vært for meg og det eksploderte dekket i Danmark i sommer hadde jeg nok aldri tatt tak i det.

Før betalte jeg veldig mye på telefonen i måneden, veldig mye på forsikringer fordi jeg overtok audien min, jeg betalte mye på bommene og følte at dette var helt greit.. på en måte! Jeg satte meg aldri helt inn i hva jeg faktisk betalte for, det eneste jeg visste var at jeg hadde gitt alle disse noen ønsker om hva jeg ville ha og fikk tilbudet på det som jeg godtok. Ellers visste jeg også at dette var regninger som måtte betales, slik er det når man blir voksen og eier ting selv.. yes.. hahah. Uansett, hadde det ikke vært for dette med Danmark så hadde jeg fortsatt med å betale flere tusen i måneden på en annen persons telefon, eller dobbelt opp i bompenger, fordi ingen, IKKE BEDRIFTENE vi stoler blint på hadde en gang gitt meg en beskjed. Dette er fakta. Jo mer penger de klarer å lure oss til å betale jo mer holder de kjeft og smiler, hjelpen er den samme, abonnementet er det samme, vi blir bare lurt.

Jeg syns det har vært skikkelig skremmende og se hvor mye jeg har betalt ekstra, og at ingen forandringer hadde skjedd om jeg ikke fant utav det selv. Ja, vi har et eget ansvar til å følge med, men hvor mye skal vi måtte si å følge med på når det skal gå sin gang, automatisk, hver måned.. eller når vi har en million andre ting å sjekke og holde på plass. Da jeg snakket med Telenor i år viste det seg at jeg betalte på en telefon som ikke er min!!! KAN DERE TENKE DERE? Hvordan går det an? Det var ikke min telefon, ikke mitt nummer, men jeg betalte på abonnementet + mitt eget abonnement og swap. Heldigvis fant vi utav det, men jeg måtte gjør det selv, for ingen andre hadde sjekket det om jeg ikke hadde mast på dem.. flere ganger om at jeg betalte for mye.

Samme med forsikringen.. der betalte jeg ikke for en annen person, men jeg betalte for å forsikre meg selv, men fikk jeg hjelp? Nei, jo, litt, men det måtte også en haug med telefoner, måneder og tårer til. For å betale et selskap flere tusen i måneden også må man be om hjelp.. hva går alle de tusen kronene vi betaler inn på da? Om de ikke kan hjelpe når man først står fast og trenger hjelp.

Bompengene også.. jeg fikk regninger flere ganger i måneden og merket at de skrev de samme veiene jeg aldri kjører på fakturaen. Det blir bare for dumt! Jeg innså vel etter dette at vi betaler så sjukt mye penger i måneden på ingenting. Vi skal kunne stole på de vi får fakturaene fra (fast i måneden). Vi skal også følge med selv, men det finnes grenser hvor mye og nøye man må sitte å se gjennom alt man betaler daglig.

Jeg måtte bare få dette ut, også vil jeg også at dere sjekker litt rundt og ringer de dere betaler fast til. Sjekker med konkurrentene og prøver å få bedre priser! Eller se gjennom å få en oversikt! Det er drit, men verdt det en gang i blant, spesielt dersom dere også føler/vet at dere betaler FOR MYE.. bare et tips.<3 Jeg føler meg i hvert fall mye bedre nå fordi jeg vet hva jeg betaler på i måneden, uten å bli lurt eller kjenne et stress rundt det.

11 kommentarer
    1. Du burde vel merket at mobilregningen din plutselig ble større? Er ganske vanlig å vite hvor mye man betaler for abonnementet sitt…

    2. Hva skjer med så negative kommentar her folkenss? Syns set var et fint innlegg jeg, og syns hun har et godt poeng!:)

    3. Kanskje folk begynner og bli lei av latterlige overskrifter som ikke henger på greip med hva innlegget ha fler om bare for å få folk til å lese ? Betaler flere Tusen til En anonym ? Jeg har celle forandringer er vel det groveste jeg har sett. du må være den kjedeligste og mest ubrukelige influensaen som finnes.

      1. Du må ha et forferdelig kjedelig liv som gidder å bruke tid på å rakke ned på en annen person som du ikke kjenner eller har en dritt med å gjøre. Er det sånn at du prøver å dra andre ned for å selv føle deg noe bedre eller hva er greia? Hva faen har hun gjort deg?

    4. Jeg kjenner meg igjen i det å ha flere biler, gjerne når en bytter bil å glemme å kjøpe bombrikke til. Bomregningene kommer i fleng, veifinans, fjellinjen, fjellinjen AS, Kråkerøyforbindelsen, noe med vestfold..,herlighet aner ikke hvor mange jeg fikk 1 mnd der i tillegg til mobilregninger på hele familien og alle andre regninger. Det er ikke lett alltid. Jeg betalte dobbelt vannregning jeg pga noe faktura problem at det ble trukket dobbelt. Jeg snakket med venninne som betalte mye mindre. Det er de som sender ut regning som skal vite at regningen de sender ut er riktig!! De beklaget på det sterkeste. Er feilaktig innkreving av penger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg