ÅRET SOM HAR GÅTT – JANUAR TIL MAI 2018

Hvor sykt har ikke det året vært? Jeg er heldig og ekstremt takknemlig for de tingene jeg har fått opplevd dette året. Når jeg ikke lengre klarer å forstå hvor kjapt dette året har gått er det et tegn på at jeg har storkost meg, helt enkelt. Dette året har vært helt sinnsykt for min del og jeg er glad jeg valgte å følge magefølelsen min å hoppe på alle flyene til Mexico, tenk om jeg hadde latt frykten ta over og droppet det?! Noen ganger tenker jeg på hvor jeg hadde vært i livet om jeg ikke var med på Paradise Hotel, jeg kommer aldri til å finne utav det, noe som er like greit. 2018 har gitt meg tro, håp og kjærlighet – jeg har fått troen på meg selv, et håp om å lykkes og få det til, samtidig har jeg kjent på mye kjærlighet. 2018 har tatt meg med på verdens mest merkeligste steder hvor jeg har dratt helt ned i kjelleren humørmessig til la meg fly opp i skyene av glede. Jeg er her enda bare enda sterkere en det jeg var før. Nå er jeg helt sikker på at 2019 vil være mitt år og jeg kan ikke annet en å glede meg!

Jeg har lyst til å ta dere med på min reise gjennom hele året som har vært. Reisen min startet i januar 2018 i Mexico, Lucky me. Jeg kommer til å dele opp dette innlegget slik at det ikke blir for mye. I dette innlegget får dere se hvordan jeg hadde det fra januar til mai dette året, resten kommer. 💕

JANUAR OG FEBRUAR
Vannrett linje laget med Autoformat og bindestrek
Livet sier bare jeg, herregud. Her levde jeg definitivt livet. Jeg velger å ta januar og februar under samme kategori da jeg var på Paradise Hotel innspilling i to måneder(!!). Det er sinnsykt lenge det, i hvert fall for meg som aldri har reist alene før. Jeg hadde verdens beste tid der nede og når jeg tenker tilbake på tiden vi hadde sammen der nede begynner jeg nesten å gråte. Jeg fikk skape de sykeste minnene ever sammen med helt nye mennesker som dukket opp og ble med meg videre i livet. I Mexico fikk jeg ikke bare oppleve den fineste villaen, jeg fikk også kjenne på savnet etter de jeg er glad i, jeg fikk testet ut frykten min som er å fly alene og bo alene på hotell, jeg har møtt mange fantastiske mennesker, jeg fikk se flere plasser av Mexico på utflukter, jeg hadde bursdag der nede, jeg fant kjærligheten og ikke nok med det fikk jeg se og være en del av tv-produksjonen. Akkurat nå i skrivende øyeblikk sitte jeg med frysninger – JEG ER HELDIG. Jeg kom til finalen dere! Jeg har ikke ord, tusen takk til TV3 og Mastiff som ga meg muligheten og tusen takk til alle i crewet som tok så godt vare på oss, im blessed.

MARS
Denne måneden var hektisk! Det startet med at vi kom hjem fra Mexico og jeg fikk se alle vennene mine og familie min igjen etter to måneder borte fra hverandre uten kontakt. Det var helt sykt å se alle igjen, vennene mine fikset et surpriseparty til meg hvor vi snakket i timesvis om hvordan jeg hadde hatt det i Mexico og hvordan de hjemme hadde hatt det. Jeg holdt selvfølgelig alt hemmelig (fordi vi måtte), det var også mye morsommere for alle som kjente meg å se programmet i spenning uten å vite hva som kom til å skje. Erik kom på besøk til Klepp bare en uke etter at vi kom hjem – det var så koselig og endelig skulle vi bli kjent med hverandre hjemme, vi hadde jo tross alt kun vært sammen med hverandre i Mexico og ingen ante hvordan vi levde livene våre hjemme. Jeg reiste mye til Oslo på besøk hos Newa, Julie og Oskar. Jeg og Erik pleide la oss inn på hotell flere ganger for å få tid sammen! Denne måneden festet jeg mye!! Vi ble invitert i flere fester og innleid til ulike nattklubber rundt omkring i Norge. Vi var på premierefesten til Paradise Hotel hvor alle deltagerne møttes igjen og så første episode sammen. En uke etter det så jeg meg selv på tv-skjermen for aller første gang, noe som var uvirkelig og skikkelig kleint. Herregud så mye adrenalin jeg hadde! Jeg startet blogg og skrev mitt aller første innlegg denne måneden! I slutten av Mars dro jeg på besøk til Erik i Bodø og besøkte Nordland for aller første gang, vi så nordlyset og koste oss i hjel. Alt i alt var det en sinnsykt travel måned med masse morsomme ting som skjedde. Det er definitivt en måned jeg aldri kommer til å glemme.

Her var vi på vei hjem fra Mexico.
Dette bilde ble tatt da Erik var på besøk hos meg i Stavanger for første gang.Jeg besøkte Newa i Oslo.
Finalefest!!Mitt aller første blogginnlegg.
Her var jeg i Bodø for første gang, denne turen holdt vi faktisk skjult på bloggen?? Tror det var fordi vi ikke var offisielt sammen, men de aller fleste visste at jeg var i Bodø da både jeg og Erik la ut bilde fra samme plass på samme tid.. smart Ingrid!

APRIL
Vannrett linje laget med Autoformat og bindestrek
Denne måneden var kaotisk og humøret mitt gikk fra å være på topp til å falle på bunn. Erik og jeg hang mye sammen, vi shootet en del og var på besøk hos Leo i Stavanger. Vi hadde også vår første hotell weekend sammen hvor God Kveld Norge kom og intervjuet Erik, Erlend og meg. Det var en helt ny opplevelse for meg og jeg elsket det. Vi ble offisielt kjærester og nettet tok helt av. Tenk at allerede en måned 1-2måneder etter at vi kom hjem fra Mexico ble vi offisielt kjærester! Det var en kjempegøy periode selv om mange ikke respekterte at vi var kjærester. Jeg var i konfirmasjon til søskenbarnet mitt, så koselig. Deretter snudde alt, mamma fikk påvist diagnosen eggstokk kreft. Livet mitt snudde seg opp ned og alt annet betydde så lite, uff. Jeg får vondt i magen av å skrive om det. Det var en jævlig periode, fokuset på bloggen og YouTube forsvant, gleden i livet forsvant og alt var helt jævlig.
På besøk hos Leo, selvfølgelig tok Erik seg til rette her!
Vi ble offisielt kjærester, hadde vår første hotell weekend sammen hvor vi ble intervjuet på dette hotellrommet.
Livet var ikke perfekt, denne dagen fikk jeg vite at mamma hadde kreft.
Vi var i konfirmasjon!

MAI
Vannrett linje laget med Autoformat og bindestrek
I mai dro jeg til Trondheim sammen med Erik, jeg fikk sett kollektivet han bodde i og møtt vennene hans! Det var litt av et rom han hadde i kollektivet, uff, det så helt jævlig ut og jeg husker enda at jeg syns Erik var en rotekopp. Det gikk ikke an å gå på gulvet så mye rot han hadde. Alt dette måtte vi rydde opp i og få kontroll over, han skulle jo flytte til Oslo. Da jeg kom hjem fra Trondheim hadde mamma tatt sin første operasjon, hun skulle egentlig bare fjerne den ene eggstokken, men da de åpnet henne fant de ut at det var spredning i kroppen og operasjonen ble avsluttet. De sydde henne igjen og ga alle i familien sjokkbeskjeden. Denne måneden ble alt mye tøffere, jeg som trodde hun skulle bli kreftfri ved å fjerne den ene eggstokken. Livet altså. Heldigvis fikk jeg en liten boost igjen da jeg reiste til Oslo for å spille inn kollektivet! Livet mitt var seriøst en berg og dalbane, og jeg holdt veldig mye for meg selv. Det var vanskelig å snakke om kreften, derfor tok jeg på meg en maske og latet som livet var på topp selv om det ikke var det i det hele tatt. Så var det 17.mai da, en dag som pleier å være gøy ble helt jævlig. Mamma lå på sykehuset med et rent smerte helvette! Rett før 17.mai fikk hun sin andre operasjon, denne gang skulle de fjerne – eggstokkene, livmoren og litt av tynn- og tykktarmen, herregud. Hun er så forbanna sterk. I denne perioden dro Erik på Farmen kjendis innspilling og jeg brukte mye tid sammen med familien. Jeg følte meg veldig alene og sårbar, han som skulle være der for meg dro på en opplevelse for livet og det unner jeg han enda. Er det en ting jeg er glad for er det at Erik dro på innspilling, det er en sjanse man får en gang i livet. I slutten av måneden var det tid for Finalefest og jeg fikk andreplass på Paradise Hotel 2018. Denne kvelden er et stort minne i seg selv og sammen med familie og venner feiret vi andreplassen! Mamma skulle egentlig bli med til Oslo, men var nyoperert og fikk ikke lov. Den dagen kunne ha vært ti ganger bedre, jeg kunne ha vunnet Paradise, Erik kunne ha vært der og mamma ikke minst. I flere uker følte jeg meg utslitt og sårbar, herregud. Jeg savner ikke denne måneden.
Her dro jeg til Trondheim på besøk til Erik!
Vi spilte inn kollektivet.
Mamma sin andre operasjon, vi fikk vite at hun hadde spredning.
Jeg feiret 17.mai med et fake smil.. det var ikke hyggelig.