ALT HÅRET MITT KNAKK AV

Slik ser det ut nå…

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne i det hele tatt. En ting er i hvert fall sikkert og det er at jeg er dritlei meg og angrer hver eneste dag på at jeg valgte å bleke håret mitt for ca. to år siden!! Det som skjer når man ofte bleker hele håret på en dag fra mørkebrunt til blondt er at det enten knekker der og da eller så skjer det som skjedde med meg, håret knekker med tiden og når man da blir syk med f.eks diabetes og ikke får tatt opp næring i kroppen knekker det i hvert fall.

Jeg hadde hår ned til rumpa og vil bare si at det har gått mer innpå meg en de fleste rundt meg tror! Når man får en sykdom og håret som er en del av deg og identiteten din faller av blir man utrolig lei seg. Det skjedde noe med meg og selvtilliten min.. jeg har ikke følt meg helt vel med denne lengden på håret og har nå i flere måneder klippet litt og litt av lengdene for å få bort det aller verste håret uten å måtte klippe bob eller skulder lengde. Jeg føler endelig etter ett år med fucket hår at det begynner å komme seg!!😍 Men det tar lang tid og jeg har måtte bli vandt til å ha håret rett over puppene mine. Før hadde jeg det forbi navlen min og det kan jeg låve dere er en ubehagelig forskjell dersom man hele livet har spart og villet hatt langt hår! Noe jeg ønsket.

Jeg hadde ikke neo valg i den perioden jeg merket symptomer med diabetes og håret mitt knakk rett av.. fra rumpelengde til brystlengde og nå skal jeg virkelig klare å spare det ut igjen.. jeg krysser i hvert fall alt jeg har av fingrer for at det vokser mye i sommer i varmen og med olje i håret, så får vi se.. Dersom dere lurer på hva jeg gjør med håret nå er det å unngå varme/rettetang/hårføner, bruke haircare tabletter, drikke mye vann, sove med castor Oil i håret i flette om natten, bruke bjuwti olje på dagtid i lengdene, massere hodebunnen med hode nedover før jeg legger meg hver natt i ca. 10 min og ikke fikse så mye på det faktisk.

Det jeg vil er at dere skal vite at det er ganske sårt og veldig vanskelig. for meg. Håret mitt betyr mer for meg en det gjør for kanskje mange andre og når det da ødelegges av en sykdom eller en årsak man ikke kan noe for selv blir det veldig personlig og vondt! Blekingen for to år siden var min feil, men etter det i lang tid var håret mitt friskt og fint og når jeg ble syk ble håret ødelagt! Heldigvis har jeg fortsatt mye hår og en halvlang lengde på det. For et par måneder siden var det brystlengde og nå er det over brystene. For dere er det nok ikke kort, men for meg er det ekstremt uvant og svært ubehagelig ettersom det er sykdommen sin feil og at jeg ikke har valgt det selv.. rett og slett. 

Slik var det før diabetesen kom.

Under diabetes tiden, der det knakk av.

10 kommentarer
    1. Føler så med deg!! Akkuratt det samme skjedde meg😢 så holder på å la håret Gro ut! Men den castor oil du bruker blir håret fettete etter du har Vasket det ut? Og funker det?🤩🙏🏼

    2. Hei! Jeg har en del erfaring med håravfall og hårprodukter og ville bare tipse om at Bjuwti håroljen inneholder silikon, det er den første ingrediensen, så også den ingrediensen det er mest av i produktet. Silikon legger seg som et lag rundt håret så det gjør at andre produkter gjerne ikke virker like godt, f eks castoroljen du bruker. Du hadde nok fått bedre effekt med f. eks en ren arganolje. Det er også lurt å bruke en hårkur med proteiner. Men mitt hovedtips er absolutt å prøve å unngå silikoner og parabener 🙂

    3. Heisann. Tenkte bare å si at det å f.eks sole seg med olje i håret kanskje ikke er så heldig. Når man har f.eks olje på kroppen og skal sole seg, «koker» huden. Håret kan bli svært skadet av å ha olje i seg mens man soler seg. Vil heller ikke anbefale å sove med olje heller, da håret blir vått/fuktig. Når håret er vått/fuktig tåler det mye mindre, og man gnir jo på en måte håret mye når man ligger i senga, som igjen kan føre til slitasje.
      Dette var ikke ment som noe kritikk!! Var bare tips.

    4. Du kan evt teste ut nisim produktene, helt fantastisk.. Fast heter de.. De styrket håret og gjør at håret vokser fortere. Jeg har mye god erfaring med disse produktene. Venner med sykdom, graviditet osv som har testet og de er ekstremt fornøyd. Hår har så mye og si.. Føler virkelig med deg.❤️ Lett og si, men godt det bare er hår og at det kan gjøres no med og at det vokser ut igjen selv om det er utrolig kjipt.😭❤️

    5. Det lønner seg også og sove med flette hvis du skal sove med olje, og silkeputetrekk.🥰 Dette skader mye mindre på håret ditt.

    6. Håret knekker også av at man går med høy hestehale over lenger tid. Har slitt med det selv, så nå setter jeg opp håret på andre måter for at håret ikke skal knekke 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg