ÆSJ, BRY DEG OM DIN EGEN DAME

Nå kommer jeg til å skrive et ganske provoserende innlegg da akkurat dette temaet har irritert meg i laaang tid. Ikke nok med dette har det strømmet inn ganske mange spesielle meldinger i innboksen min det siste året som jeg oppriktig kaster opp av. Meldingene jeg har fått er alt i fra dickpicks, til menn med damer som ønsker å be meg ut på date. Det stopper ikke der, det er nemlig noen som vil gi meg flere hundre tusen kroner og som sender meg screenshots av jenter som tar imot penger, samtidig har dem bilder av dama på Instagram. Det er også flere som lurer på hvor de kan se meg naken på nett også videre. Er det ikke sjukt? Jeg forstår ikke for å være helt ærlig. Det aller verste med dette er at i flere tilfeller har jeg klikket meg inn på profilene til disse menneskene og vipps.. der har de bilder sammen med dama. Noen har faktisk også små barn, tenk på det. Det er ikke noe av dette som får meg til å bli interessert i det hele tatt og noen ganger lurer jeg på om disse menneskene ikke ser dette selv..

Det er ganske merkelig å skrive dette innlegget. Noen kommer nok til å mene at jeg er cocky, noe jeg absolutt ikke er. Dette er bare et tema som er sinnsykt provoserende og når man har f.eks vært naken på tv-skjermen skal man ikke se bort i fra at slike meldinger dukker opp. Det kommer nok ikke som noe sjokk at flere som ikke har vært på tv også opplever dette, men det tar da helt av i noen perioder. Det er rett og slett jævlig ekkelt.

Spørsmålet mitt er: Hvorfor gjør dere dette? Du har dame så la den ballen ligge død da. Det at man i det hele tatt tørr å skrive noe dersom man har dame klarer jeg heller ikke helt å forstå. Det er bare kleint og ja – jeg ser at du har dame. Dette skremmer meg, tenk dere hvor mange menn der ute som har dame, barn, hus og bil som ligger å skriver til jenter som meg? Jeg syns helt ærlig synd på disse jentene som ikke vet noen ting og som er sammen med disse guttene her. Bry dere heller om deres egen dame istedenfor å prøve dere på jenter ved å kommunisere på en fakka måte. Dickpicks, æsj. Jeg hadde blitt ordentlig lei meg dersom det var min kjæreste som holdt på slik. Er det ikke meningen når man er sammen med noen at man faktisk liker den personen og skal i hovedsak bry oss om den dama, ikke alle andre. Jeg spyr.

8 kommentarer
    1. Litt tidi at du skriver folk ber deg om naken bilder og presterer å begynne innlegget med et bilde av deg i badekaret

    2. EN annen ting ang dette bildet; Dette bildet er reklame om eg ikkje husker feil? Du hadde en sponset hotellhelg i Stavanger? Har sett du bruker dette/andre bilder fra samme helg i “vanlige” innlegg og det er vel i gråsonen av hva som er helt ok vil eg tro

    3. Hei Ingrid!

      Vi mennesker er i stor grad styrt av lyster, noe som du i stor grad forteller i innlegget ditt. Det er ikke lett å nøye seg med bare en bit sjokolade når skåla står på bordet. Er du tørst og ser en reklame for Pepsi Max eller Nocco vil du gjerne ha akkurat det.
      Du har en blogg og en instagramprofil hvor du deler flotte bilder. Bilder som viser bar hud, undertøy og badetøy. Det i kombinasjon med et flott blikk og et lekent smil vil fungere som en trigger for veldig mange mennesker. Litt som sjokoladeskåla. Har sett litt, vil se mer. Vil ha! Vi mennesker er enkle på den måten.

      Jeg legger ikke skyld over på deg for andres oppførsel, dickpicks eller slibrige forespørsler. Jeg mener at disse menneskene legitimerer sine handlinger nettop fordi du viser hud, gir et frekt blikk, og generelt viser mer enn mange andre. Når du deler et bilde i badekar og dekker til puppene med hendene dine og skriver: “TAGG EN VENN SOM VIL TA MEG PÅ PUPPEN” Da vil det fungere som en åpen invitasjon til mange om å nettop komme med slibrige forslag og tilbud. Så at du ikke er ansvarlig for andres handlinger, kan du i alle fall reflektere over i hvor stor grad egne bilder og tekst kan være en trigger for dine følgere.

      Du har noe som trigger andre til å ta kontakt, til å sende bilde, til å komme med tilbud. Det handler i stor grad å bli kjent med seg selv, bli kjent med hva som trigger en selv. Jeg vet hva som trigger meg, og hva jeg må jobbe med for å unngå nettop dette.

      Mitt beste tips til dem med partner som blir fristet, sender bilder og kommer med tilbud :
      SNAKK MED PARTNEREN DIN OM HVA SOM TRIGGER DEG. Da kan dere jobbe sammen med dette, og hindre at uønsket atferd skjer igjen. Partneren din kommer til å sette pris på at du deler dette!

      1. Veldig godt poeng her! Men samtidig vil eg meddele at eg også får slike henvendelser daglig.. Ta gjerne en titt på min instaprofil Doc&Dask og se om du finner noe som trigget der 😛 Har nok ikke alltid bare med hud å gjøre…

      2. Fysøren for en bra kommentar, ble satt ut nå! Du har helt riktig i det du skriver og jeg burde ha nevnt noe om dette også. Selv om jeg ikke tok denne synsvinkelen med vil jeg fortsatt si meg helt enig med deg!

    4. Det der er bare helt avskyelig at noen gjør! 😩 Hadde det vært meg hadde jeg sendt screenshot til kjæresten hans, og fortalte henne hvordan kjæresten holder på. Jeg mener – det er viktig at jenter backer hverandre mot sånne idioter 👊🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg