ENDELIG SKJER DET!

Annonse⎟Samarbeid med Arena Treningssenter på Klepp

JEG HAR FÅTT MEG EN PERSONLIG TRENER

Fy søren, jeg har ikke ord! Endelig skjer det og takket være Arena Treningssenter på Klepp har jeg fått meg en egen personlig trener og tro meg – hun er den beste jeg noen gang kunne fått og det merket jeg veldig raskt. For to uker siden ca. hadde vi vår aller første møte sammen hvor vi gikk gjennom alt fra a til å, da mener jeg at vi gikk gjennom hva jeg ønsker å trene, hva jeg er flink til og ikke så flink til, hvordan jeg spiser, hva jeg har lyst til å oppnå, altså målene mine og hvor langt hun kan presse meg før jeg ikke orker mer eller kjefter på henne (hehe). Det er dødskult og jeg føler endelig at jeg har fått en ordentlig oversikt over hva jeg faktisk vil oppnå og hvordan jeg skal klare å gjennomføre det. Når man setter seg ned sammen med en personlig trener får man en god oversikt over alt, jeg føler at jeg kjenner meg selv bedre etter møtet – nå vet jeg hva jeg vil og hvordan jeg skal nå de målene jeg har satt meg. Treneren min heter forresten Tonje Melina Iversen og dere finner henne på Instagram under navnet: pt.tonjemelina. Hun er beinhard og jeg vet at den hjelpen jeg kommer til å få av henne vil gi meg resultater, plutselig stiller jeg i bikini fitness, hvem vet?! Hjelp.

Arena Treningssenter på Klepp er utrolig bra og de har akkurat pusset opp treningssenteret sitt som ligger inne på Jærhagen kjøpesenter. Det er der dere kommer til å se meg de neste ukene fremover og det er kjempehyggelig dersom dere stikker innom og hilser på meg og de ansatte der. Igjen må jeg skryte av Arena Treningssenter på Klepp nettopp fordi personalet er svært behjelpelige og hyggelig. Dersom man lurer på noe vil man alltid få god hjelp og det er det faktisk ikke alle treningssenter som har muligheten til da de ikke har ansatte tilstede hele tiden. Forresten, jeg tenkte at jeg kunne oppdatere dere jevnlig under hele prosessen både med før og etter bilder, med treningsplaner og maten jeg spiser. Dette har jeg lyst til å gjøre for min egen del og for deres del dersom dette kan være med på å gi dere motivasjon til å trene.

For å være helt ærlig har jeg vanskeligheter med å snakke om kropp, jeg er faktisk redd for å skape et kroppspress som jeg er svært mye i mot. Noen vil nok si at jeg er dobbeltmoralsk som kommer til å dele mye om kroppen min fremover og at det går i mot det jeg står for, men nå som det er sagt er det stor forskjell på det å skape kroppspress og det å faktisk hjelpe andre mennesker til å få økt treningsmotivasjon og ta vare på helsen sin. Kroppen vår er kun vår og det er ingen andre som bestemmer over den en oss selv, men det betyr ikke at man ikke kan ta vare på den kroppen man har. Helsen vår er utrolig viktig med tanke på sykdommer som kan komme og for min del har lyst til å ha en sunn og frisk kropp som tåler en støyt. Her kan dere se mine mål for perioden og husk at dette er mine mål og det er dette jeg har lyst til å oppnå med å ha en personlig trener. Det kan godt hende at du eller noen andre har andre mål en meg og det gjør ingenting, vi er alle svært forskjellige.
 

MINE MÅL:

💪🏼 Utvikle fysikken min mot bikini fitness

💪🏼 Fokus på glutes, hamstring, skuldre og mage

💪🏼 Økt motivasjon

💪🏼 Oppnå mestringsfølelse

Dette er mine mål og jeg gleder meg til å sette igang med dette og ikke minst oppdatere dere jevnlig. Jeg har allerede tatt før bilder til dere slik at dere kan få se utviklingen min under hele prosessen. Jeg håper at dere syns dette er spennende og dersom dere lurer på noe svarer jeg gjerne i kommentarfeltet under. Dere kan forresten sjekke ut Arena Treningssenter sin hjemmeside her. Jeg syns i hvert fall at det hadde vært gøy om dere tok turen innom treningssenteret for å hilse på meg der! Det er som sagt der jeg kommer til å oppholde meg det meste av tiden fremover. Jeg kommer også til å ta flere bilder av øvelsene jeg gjør slik at dere kan se og kanskje bruke det samme selv! Jeg kan ikke love at bildene jeg publiserer blir perfekte, men dette er faktisk realiteten og det er ikke alltid man ser bra ut når man trener.

DAGENS TRENINGSØKT – GLUTES (RUMPE)

I dag hadde jeg min aller første ordentlige treningsøkt sammen med Tonje. Hun har satt opp et helt treningsprogram som skal oppfylle de ønskene og de målene jeg har satt meg. Først hadde vi en kort gjennomgang av hvordan programmet funker, deretter gikk vi gjennom hver eneste øvelse slik at jeg lærer meg alle øvelsene riktig. Jeg syns selv at det er skikkelig vanskelig å vite om jeg gjør riktig når jeg er på trening, jeg blir fort usikker og er redd for å skade meg dersom jeg gjør feil og ikke er klar over det selv. Med hjelp av Tonje (personlig trener) kommer jeg til å unngå dette. Hun viser meg nøyaktig hvordan jeg skal gjennomføre øvelsene, hun hjelper meg også dersom jeg lurer på noe og hun passer hele tiden på at jeg gjør riktig. Det er så deilig, jeg finner ikke et ord som kan beskrive hvor deilig det er. I dag hadde jeg som sagt min aller første økt som er glutes, altså rumpe. Ett av målene mine er å få en større og mer trent rumpe, derfor har Tonje satt opp en hel økt med kun rumpeøvelser og her kan dere se hva jeg gjorde i dag.

ØVELSE 1: Maskin abduction.
Vi har ikke det apparatet på Arena, derfor gjorde jeg øvelsen på denne måten og tro meg – det funker like bra!

ØVELSE 2: Glute kickback

ØVELSE 3: Hip Trust

Dette er realiteten folkens!
Tonje presser meg seriøst helt til jeg ikke orker mer, dette er definitivt den beste og verste følelsen man kan ha på samme tid. Akkurat nå sitter jeg hjemme på en stol og skriver dette innlegget med gangsperr i hele rumpa og jeg kjenner at jeg har trent skikkelig hardt i dag. Jeg blir faktisk skikkelig skuffet over meg selv dersom jeg har vært på trening og ikke kjenner noen ting etterpå, da føler jeg at økten har vært dårlig eller at jeg ikke bygger muskler..

ØVELSE 4: Brede benpress

ØVELSE 5: Omvendt Haq Squat

ØVELSE 6: Gående utfall (ikke bilde)

ØVELSE 7: Hyperextention glutes

OPPSUMMERING AV ØKTEN

Økten i dag var kjempebra og jeg har som sagt skikkelig gangsperr i rumpa – det betyr at jeg har trent riktig muskel og ikke minst trent hardt. Det aller beste med å ha en personlig trener er at man hele tiden kan få hjelp og veiledning dersom man blir usikker! Jeg elsker også når noen hele tiden står ved siden av meg og presser meg helt til jeg ikke klarer mer. Det vanskeligste med økten i dag var definitivt å lære meg øvelsen: Omvendt Haq squat (stående som en markløft). Jeg har personlig alltid syns at markløft og squats er vanskelig, heldigvis fikk jeg det til med god hjelp av Tonje.

DERE KOMMER DIREKTE INN TIL ARENA TRENINGSSENTER SIN HJEMMESIDE HER

24 kommentarer

Siste innlegg