DETTE VISSTE DU IKKE OM PARADISE HOTEL

V I S S T E   D U   A T . . .
 

1. BREV ✉️

At vi velger ikke får lov til å velge selv hvem som får lese brevene. Produksjonen sammen med den som leverer brevene ble enige på forhånd om hvem som skulle få lese brevene. Det var flere ganger der jeg hadde dritlyst til å lese brev, men ikke fikk lov.. kjipt.
 

2. PENN OG PAPIR 📝
At de eneste gangene vi fikk lov til å bruke penn og papir var da vi måtte skrive hvem vi skulle stille oss bak under parseremoniene. De andre gangene vi fikk lov til å bruke det var enten før Pandoras eske da vi måtte skrive spørsmål klar på forhånd, eller da vi skulle skrive stemmer i ulike situasjoner – for eksempel under finaleuken da vi skulle skrive ned navnet til de vi ønsket skulle få en sikret plass i finalen.
 

3. INNSPILLINGSPERIODE ⏰
At hele innspilling er fra begynnelsen av januar til mellom slutten av mars og begynnelsen av april.
 

4. BURSDAG 🎉
At de som har bursdag inne på Paradise Hotel får som regel en liten overraskelse/gave! Jeg hadde bursdag der inne og fikk et påskeegg med snop og et fint brev fra produksjonen. Bursdagene vises heller ikke på tv-skjermen og feires når vi er “off-cam” som vil si de periodene vi ikke filmer i løpet av dagen (middag og lunsj).

5. TELEFON 📱
At vi fikk ikke lov til å være på våre egne telefoner inne på hotellet. Alle telefonene ble oppbevart hos produksjonen helt til vi skulle reise hjem og de som reiste hjem tidlig eller som ikke var med til slutten fikk telefonen med en gang de kom ut og reiste hjem. Da jeg røyk ut i uke 8 fikk jeg ikke telefonen min før vi reiste hjem etter uke 12. Tro meg – det  var utrolig kjipt og tiden gikk sakte. Vi hadde derimot flere telefoner rundt omkring på hotellet som produksjonen brukte til å ringe oss for å gi beskjeder – for eksempel, om noen hadde glemt å ta på mikrofonen, dersom noen lå på senderen vi har rundt magen, dersom noen skulle på greenscreen (sync) der vi snakker alene på skjermen, dersom det var mat også videre. De informerte oss om det aller meste gjennom en slags gammel hustelefon, hehe.

6. IKKE FORANDRE UTSEENDE 👩🏻=👱🏼‍♀️
At før vi reiser ned til Mexico har vi ikke lov til å gjøre drastiske endringer med utseende vårt, det å farge håret en helt annen farge, klippe av alt håret eller forlenge det er ikke lov. Dere skjønner? De vil at vi skal være de personene de intervjuer og ikke komme som en helt “ny” person. Tenk om jeg plutselig hadde operert nesen eller klippet håret kort og farget det blondt? Da hadde de nok ikke kjent meg igjen og de ønsker jo å ha med de folkene de blir kjent med på intervjuene.

7. MIN UTSJEKK 💍
At da jeg røyk ut husker jeg veldig godt hvor tøft og vondt det var. Det værste var da jeg viste at jeg ikke kom til å få se Erik igjen før en stund og det var skikkelig vondt og pakke sammen alle tingene på rommet vi sov på. Jeg husker at jeg fikk lov til å legge igjen armbåndet mitt som Erik da gikk med hver dag etter at han fant det. En liten funfact – han brukte det faktisk omtrent hver eneste dag etter at vi kom hjem fra Mexico.

8. SISTE INNSPILLINGSDAG 🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️
At denne dagen måtte alle på sync og det tok evig lang tid. Vi var oppe hele natten etter finalen for å vente på at det skulle bli vår tur til å synces! Vanligvis synces ikke alle hver eneste dag, kun dersom du har sakt eller gjort noe de ønsker du skal snakke om alene på skjermen. Etter finalen ønsket de at alle skulle snakke alene.. veldig slitsomt, men gøy.

9. KJELLER 🐀
Visste dere at sync (der vi snakker alene på skjermen) er nede i kjelleren inne på Paradise Hotel. Døren ved siden av Alegria (ananassrommet) er inngangen til kjellertrappen ned og der nede er alt lydisolert og helt musestille.

10. SKJULTE ROM 👀
Flere av soverommene inneholdt skjulte rom. Det er sykt det. Jeg husker enda den dagen vi kasta noe i lufta og det havet over veggen inn til det skjulte rommet. Tro meg – da var alle samlet inne på et rom og vi sto oppå hverandre slik at vi kunne se over veggen. det var ikke noe spesielt der da, de hadde kun satt opp en vegg for å gjøre rommet mindre vil jeg tro? Jeg aner faktisk ikke hvorfor de gjorde det..

11. HØYTTALERENE 🎼
Visste dere at høyttalerne inne på hotellet var gjemt bak sofaen oppe i loungen hvor alle festene var?

12. ERIK HADDE FAST SITTEPLASS 💺
Jepp, visste dere at Erik “trodde” han hadde en fast sitteplass? Hahah. Hver gang skulle han sitte i midten av bordet på samme stol, om noen andre satte seg der ble det nesten krig og slåsskamp og tro meg det hendte flere ganger at folk som satt på “stolen hans” måtte flytte seg og sette seg en annen plass. Han måtte selvfølgelig leve opp til tittelen sin “Guden”.

7 kommentarer
    1. Innspillingen varte til slutten av mars og begynnelsen av april? Er ikke det feil? Sikker på at det ikke er slutten av februar og begynnelsen av mars istedet?:)

    2. Så morsomt innlegg❤️
      Jeg visste ikke at dere spilte inn helt til slutten av mars, starten av April.
      Det betyr jo at vi begynte å se på, før dere var ferdige der inne😊

    3. Kjære Ingrid! Jeg elsker bloggen din, men blir så lei meg over alle skrivefeil. Jeg tror du kan løfte kvaliteten på bloggen om du fikk noen til å lese korrektur, omså lese over et par ganger selv på alle innleggene dine. God helg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg