TOMMEL OPP OG NED – PORTUGAL

Annonse | Samarbeid med Lapoint Surfecamp og lenker fra Nelly

SKJØRT HER | LEOPARD BELTE UTSOLGT, LIGNENDE HER | LIGNENDE TOPP HER | LIGNENDE VESKE HER

Hei dere!

I dag tenkte jeg å dele de tingene jeg syns var 👍 og 👎 med Portugal. Det er flere som har spurt meg om jeg kan dele de tingene jeg syns var gøy med turen og de tingene jeg ikke syns var like gøy. Derfor skal gjøre det nå bare med en liten vri – tommel opp og tommel ned. Som dere sikkert vet elsker jeg å reise mye og det er helt sikkert noen her som også liker å reise like mye som meg, og som kanskje ender opp i Portugal med Lapoint, just like me! Det kan da være utrolig greit med litt tips og tilbakemeldinger fra en som har vært der nede før.

TOMMEL OPP👍

👍 Surfingen
Tenk at jeg turte det? Herregud. Jeg føler meg litt dum, men samtidig så vet dere at jeg har vannskrekk og derfor er jeg stolt over meg selv. Surfingen gikk over all forventning og jeg klarte å stå oppreist på brettet til slutt. Med en god del trening og glede i surfingen fikk jeg det til og nå har jeg lyst til å gjøre det mer. Jeg anbefaler alle å surfe, det er så gøy!

👍 Maten
Det var sinnsykt god mat over alt, på campen, i byen på restaurantene, nede ved stranden, på kafeene, overalt! Det beste var faktisk isen de solgte i Ericeria by, nam. Jeg anbefaler dere å dra på Blue Ice Geladaria, der har de verdens beste is og der må dere smake – Kunder Buendo Isen.

👍 Uber
Uber var livredningen vår i Portugal, gjett om vi slet med å få tak i taxier?! JA. Takk for at det finnes uber som kunne hjelpe en gjeng med late ungdommer på ferie. Det er ikke alltid like gøy å gå langt når man har mye å bære på også er det heller ikke så gøy å gå langt når man har gått flere timer i løpet av dagen i byen. Det var også litt smålig kaldt på kveldene og da var det deilig å kunne sitte på i en uber hjem til campen.

👍 Nye venner
 Selv om vi var fire stk som reiste sammen tok vi oss tid til å bli kjent med andre mennesker samtidig og det er jeg skikkelig glad for! Det er ikke alltid man “gidder” når man allerede er på feire med mennesker man kjenner fra før av!

👍 Vinsmaking
Vi var på vinsmaking der nede for første gang og det var mye gøyere en forventet! Det lå en liten time unna campen og landskapet der var absolutt verdt å få med seg. Ellers var hele opplevelsen kul vil jeg påstå og når jeg først er på ferie syns jeg det er gøy å være travel og gjøre ting hele tiden.

👍 Shopping
Da vi var i Lisboa måtte vi selvfølgelig shoppe litt, eller egentlig var det bare jeg som var gira på det da.. Butikkene de har der er annerledes i forhold til de vi har her hjemme i Norge, de hadde blant annet Sephora, Pull and Bear og flere andre kjente butikker, så gøy!

👍 Ingen hai
Hahaha, jeg er livredd for haier og der vi var sa de at de ikke var haier! Det er jo selvfølgelig en tommel opp.

👍 Varmt
Selv om vi var i Portugal i Oktober var det en perfekt temperatur og det var rundt 25 grader! Det verste med ferier er når man bestiller turer til varme land og ender opp med å fryse i 15 grader.

👍 Gøy å reise med Julie, Erik og Oskar
Jeg fikk en liten throwback til Mexico da det var oss fire som reiste sammen til Portugal. Jeg savner Mexico skikkelig mye og det å få lov til å reise på en ferie sammen igjen var så minnerikt og absolutt verdt det.

👍 Utelivet
Utelivet i Ericeira som i utgangspunktet er en liten by var bra! Det hadde jeg i hvert fall aldri trodd, der tok jeg feil. Det var mye folk, bra musikk, god stemning og billig drikke, kan ikke bli bedre enn det.

TOMMEL NED 👎

👎 Krangling
Det ble en del krangling på turen som vi kunne ha unngått.. Det er ikke gøy å være på ferie når stemningen er dårlig. Heldigvis ordet det seg til slutt.

👎Orkan
Det var helt grusomt og skikkelig skummelt å oppleve orkanen som var i Portugal, dette gjorde også at hjemreisen tok over ett døgn. Portugal ligger egentlig veldig nært Norge og det tar ikke lang tid å komme seg frem og tilbake, dessverre for oss tok det sinnsykt lang tid.

👎 Solnedgangen var kort
Da vi skulle shoote en del kvelder gikk solen mye fortere ned enn det vi trodde den kom til å gjøre, derfor fikk vi ikke tatt de bildene vi ønsket. Derfor anbefaler jeg til dere som skal dra dit å være ute i god tid når det er solnedgang!! Det er også veldig fint å se på.

👎Taxi
Taxiene var en skikkelig nedtur og vi slet hver dag med å få tak i taxier som kunne kjøre oss til byen! Det høres nok litt sassy ut av oss fordi det tok ikke mer en 15 minutter å gå, men av og til hadde vi mye å bære på og andre ganger var det smålig kaldt og mye vind. Som nevnt over er jeg dødsglad for at det finnes uber.

👎 Ha med håndkle
Jeg klarte å glemme håndkle, heldigvis var de som jobbet på campen veldig hyggelige som lot meg låne håndkle!

👎 Jobb
I og med at jeg brukte mye av tiden min på å jobbe fikk jeg ikke vært like mye med de andre..