MITT FØRSTE MØTE MED BØLGENE

Annonse | Samarbeid med Lapoint Surfecamp

I dag surfet vi for aller første gang her nede i Portugal og gjett om det var gøy? Herregud så sliten jeg er da, men det var absolutt verdt det. Dagen i dag startet tidlig. Vi fikk utdelt hver vår våtdrakt og surfebrett som vi skal ha hele uken, jippi. For det første sparer vi mye tid på å lete etter våtdrakter som passer hver dag, også slipper vi å måtte lete etter surfebrett som ikke har noen skader. Det er også skikkelig deilig når vi slipper å dele våtdrakter, det er tungt å surfe og dette medfører en viss mengde svette, og det hadde virkelig vært ekkelt og delt med alle de andre. Etter at alt utstyret var klart måtte vi bære surfebrettene ned til stranden, jeg må nesten rose de som bærer surfebrett lenge og over lengre strekninger for det var utrolig tungt. Jeg så på det som en liten treningsøkt jeg da, hehe. Da vi ankom stranden var det på tide å få en gjennomgang av de grunnleggende tingene vi måtte kunne for å surfe. For å være helt ærlig trodde jeg først at det skulle være kjedelig med en gjennomgang oppe på strandkanten, tro meg – det var gøy! Alle prøvde de ulike teknikkene hver vår gang, samtidig som vi gikk gjennom alle de nødvendige reglene for å helst unngå at noen blir skadet. Jeg har aldri hatt et ønske om å kunne surfe eller bli flink på surfing, men nå som jeg først har fått lært meg det grunnleggende og vært ute i bølgene tror jeg at jeg har endret mening! Jeg fikk ikke helt til å stå oppå brettet slik vi skulle, men det var jo gøy uansett. Erik og Oskar var utrolig flinke, mens Julie la seg litt på samme nivå som meg, hehe. 

Etter at vi var ferdige med surfingen satt jeg igjen med den følelsen av at jeg ville gjøre det mer, jeg hadde lyst til å lære mer fordi det var gøy. Vi fikk ikke all verdens med tid i dag med tanke på at vi måtte ha en gjennomgang av regler først. Jeg ser skikkelig mye frem til i morgen og krysser fingrene for at jeg får til å stå oppå brettet! Hjelp. Forresten, jeg la faktisk ikke merke til vannskrekken min og det føles fantastisk! Instruktøren vår hadde flere års erfaring, han var også født og oppvokst der vi surfet i dag, dette gjorde jo selvfølgelig at jeg følte meg trygg og ikke ga opp. Denne dagen får terningkast seks uten tvil og nå gleder jeg meg til i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg