REISEN BLE IKKE SOM FORVENTET

H E L L O   P O R T U G A L

Vi har ankommet Portugal og herregud så fint det er her, jeg er målløs. Av en eller annen grunn minner Ericeira meg om serien Home and Away, jeg har sett surfere med surfebrett over alt, søt små campingvogner langs veiene, store fine bølger og en perfekt temperatur på rundt 25 grader. Bygningene og selve byen er altså så vakker, WOW. Jeg kommer til å storkose meg her uten tvil og allerede på under ett døgn har jeg blitt kjent med en ny herlig jente fra Sverige, vi har fått tatt masse bilder og lært alt det grunnleggende vi trenger å lære før vi skal ut i bølgene!

Reisen ned derimot gikk ikke som planlagt, tro meg – det var skikkelig dårlig stemning hele turen ned hit. Det startet med at Erik og jeg møtte Julie og Oskar på Gardermoen flyplass natt til søndag. Jeg var trøtt og hadde ikke fått sovet noen ting. Det eneste jeg fikk av søvn den natten var en time på det ene flyet. Da vi møtte Julie og Oskar på flyplassen var det noe som ikke helt stemte, de hadde ikke fått bagasjen sin som skulle være med dem fra Bergen til Oslo. Vi jenter er nok litt mer bekymret over hvordan ting skal løse seg og for Julie var det slitsomt og ikke vite hvor bagasjen var eller om hun i det hele tatt kom til å få den. Vi brukte lang tid på flyplassen selv om vi var ute i god tid, nettopp for å ringe SAS og snakke med de som jobber på flyplassen – ingen visste hvor koffertene var og de var også usikre på om de i det hele tatt ville få sendt dem ned til Portugal. Dette gikk selvfølgelig ut over humøret til Oskar og Julie, noe som også førte til at jeg ble lei meg og stresset. Det er ikke gøy når man mister bagasjen med eiendeler som til sammen koster mye penger.

Vi tok to fly ned hit. For min del var det toppers (jo mindre tid på flyet, en mer fornøyd Ingrid). Jeg er livredd for å fly, og selv om redselen min er på bedringens vei er det fortsatt noe med fly jeg hater. Da vi ankom flyplassen i Lisboa var jeg superklar for en fin reise videre, helt til jeg oppdaget at kofferten min var knust og ødelagt. Altså, hvor mye mer kunne gå galt?! Er det mulig.. Alt dette toppet seg også når ingen av oss hadde fått noe særlig med søvn og at Erik var syk. Starten på reisen var kjip, men nå er vi heldigvis her nede og nyter livet. Det kan jo bare gå oppover tenker jeg, og i løpet av dagen vil både Julie og Oskar få koffertene sine! YEY.

Se så fint det er her!

8 kommentarer

Siste innlegg