PRESS SKAPT AV BLOGGERE

J E G  H A R  T O  T I N G  P Å  H J E R T E

_________________________
 

Den siste tiden har vært veldig opp og ned, det er ikke alltid like lett å drive en blogg, samt starte opp igjen med YouTubekanalen min igjen. Jeg elsker å blogge og jeg syns det blir morsommere og morsommere for hver video jeg spiller inn til dere på YouTube, det kan godt hende at dere har lagt merke til det også. For min del er det veldig viktig at disse to tingene er gøy, ellers hadde jeg aldri orket å holdt på med dette i lengden. Dette er jobben min nå og jeg trives utrolig godt med det.

Det er utrolig mange mennesker der ute som ikke vil si seg enig i at blogg er en jobb og det kan jeg forstå – helt ærlig. Før jeg startet med å blogge selv leste jeg veldig mange andre blogger og tenkte hele tiden: “hvorfor kaller de dette en jobb?” Jeg klarte ikke å se den helt, men nå som jeg sitter her selv er det utrolig mye arbeid og de som er på topp i dag skal faktisk ha ros for den jobben de har gjort. Det er en ting når man har deltatt i et tv-program og at man får faste lesere ut i fra det, men det handler også om å opprettholde dette og gi leserne det de ønsker samtidig som man trives med det selv. Dette er ikke alltid like enkelt og jeg sliter med å gi de som leser bloggen min alt de vil ha. For at jeg ikke skal ødelegge meg selv er jeg nødt til å stå for de tingene jeg mener og holde fast ved det. Jeg er også nødt til å sette mine egne grenser for hvor mye jeg ønsker å dele med offentligheten selv om de som leser bloggen gjerne vil vite ting om meg som en utenfor min grense.

Det jeg mener er at en blogg er en jobb, det tar utrolig mye tid og det handler ikke bare om å sette seg ned foran en pc eller en telefon, poste bilder og skrive en liten ting også er det ferdig. Det handler om mye mer en det. Jeg har lært utrolig mye etter at jeg startet med å blogge, blant annet har jeg lært å sette meg inn i min egen økonomi, og tro meg, det er ikke like enkelt. Nå kan jeg mer om økonomien min en det jeg kunne før. Man starter som regel eget firma, noe som også er helt nytt. Man skal følge lover og regler på ting og snakke med andre mennesker på en ny måte når det kommer til samarbeider også videre. Det er skikkelig mye å lære og jeg elsker det.

Det er også flere som sier at bloggere kun skaper press, noen lurer også på hvorfor bloggere i det hele tatt ønsker å blogge, når livet virker deprimerende og kjipt. Problemet her er at flere av norges befolkning er i mot operasjoner, press også videre. Selv om veldig mange er i mot slike ting skal de allikevel inn å lese om akkurat disse tingene. Det er de negative/uvanlige tingene en blogger skriver om som oftest blir husket, alt det andre som egentlig er bra blir glemt. Hvorfor er det slik? Jeg aner ikke, men jeg personlig syns det er dobbeltmoralsk. En blogger kan inspirere flere mennesker, de har en stemme som kan nå ut til flere mennesker på en positiv måte og ikke bare alt det negative. Det at bloggere skaper press kan jeg forstå, men hva med de som sitter rundt middagsbordene hjemme og snakker om operasjoner ditt og bloggere datt, er ikke de med på å skape et press de også? Det er vår befolkning som henger seg opp i disse tingene, og det irriterer meg faktisk. Jeg skulle ønske at flere der ute kunne ha forstått at dagens samfunn drives mye av sosiale medier og at det har fulgt utviklingen og derfor skaper det arbeid. Jeg skulle også ønske at folk sluttet med å beskylde alle bloggere for å skape et slags press, og heller tenke over hva en selv henger seg opp i og snakker om til alle andre. For det er også med på å skape et press uten like.

5 kommentarer
    1. Du er så forbanna nydelig og så sykt skjønn 🙂 <3 kjempe fin bokse den kledde du og skjorta de var kjemp fin 🙂
      Ha en fine lørdag og kos deg så masse 🙂 <3

    2. Pleier å like innleggene dine men dette innlegget skjønte jeg ikke helt… Er ikke alle bloggere som skaper press, er jo de samme bloggerne som blir trekt frem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg