PERFEKT FROKOST

T H E  P E R F E C T  B R E A K F A S T

Det er utrolig mange som har spurt meg om jeg kan dele oppskriften på frokosten jeg hele tiden legger ut på Instagram- og Snapchatstory. Jeg er syns det er så gøy at dere har lyst på denne oppskriften, selv om den er skikkelig basic. Det som er fint med denne oppskriften er at man kan velge å legge til ting man selv liker eller droppe ting man ikke liker, det er helt opp til hver enkel. Jeg velger å vise dere hvordan jeg gjør det og hva jeg liker å ha i den, også må dere huske at dette er til en person (1 porsjon).

 

Ingrediensene jeg bruker:

🖤 1dl lettkokt havregryn

🖤 2,5 dl med vann og melk til sammen (jeg bruker havremelk da jeg ikke tåler vanlig melk)

🖤 1 teskje med sukrin gold (trengs ikke)

🖤 1 banan

🖤 Økologisk kanel

🖤 Blåbær og bringebær

🖤 Cashewnøtter

🖤 Økologisk røros smør

🖤 Cocosa kokossirup

 

Husk at man kan velge de bærene og nøttene man vil. Man kan også velge den væsken man vil ha oppi så lenge det til sammen er 2,5 dl.

 

FREMGANGSMÅTE:

Først måler man opp 1 dl havregryn og legger det så oppi gryten.

 

Deretter måler jeg opp 2,5 dl med melk og vann (halvparten av hver).

 

Jeg heller det oppi gryten med havregryn og tilsetter en halv banan i biter.

 

Jeg tilsetter så 1 teskje med sukrin gold.

 

Og litt økologisk kanel oppi gryta.

 

For å legge til enda mer smak tar jeg oppi en liten håndfull med blåbær, skuer på høy varme og rører hele tiden slik at det ikke setter seg i bunnen av gryta. Tro meg – havregryn som setter seg fast i bunnen er forferdelig vanskelig å fjerne igjen etterpå. Når det begynner å boble i grøten skuer jeg ned varmen og fortsetter med å røre i gryten til det blir som en tykk grøt.

 

På bilde her ser dere ca. hvor mye en porsjon med dette er, helt perfekt og nok til en person. Deretter tilsetter jeg det jeg vil av bær, frukt og nøtter!

 

En liten skje med dette smøret gjør det enda bedre!

 

Jeg avslutter alltid med kokossirup, det smaker så sinnsykt godt!

 

Her er resultatet! Det tar seriøst 5 minutter å lage, samtidig smaker det utrolig godt. Jeg blir selv veldig fort lei av havregrøt, men dersom man varierer mellom bær og frukt og tilbehør går man mindre lei! Dette er også veldig sunt.

Jeg har altså ikke startet en matblogg her, men i og med at så mange har spurt meg om oppskriften deles den nå her på bloggen!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg