FØLER MEG 10 KG LETTERE

Da var det en ny uke og enda en ny dag på SUS – Stavanger universitetssykehus sammen med mamma. Jeg vil bare takke alle som bruker litt av sin tid på dele sine historier med meg angående kreft og som støtter meg og mamma i dette! Jeg prøver å svare på alt jeg kan, men da jeg først valgte å dele at mamma har kreft hamstret det inn med meldinger og det var nesten umulig å få tid til å svare på alt! Det betyr i hvert fall veldig mye for meg og tro meg – det betyr mye for mamma også som får se alle meldingene dere sender!

EN LITEN OPPDATERING

Hvordan går det med moren din?
Hun har det bra. De tre siste ukene har hun faktisk valgt og få seg en PT som hjelper henne i gang med trening. Dette er noe som motiverer henne og som gjør at hun føler seg bedre. Det er veldig mange med kreft som ikke orker å trene, men for mamma er treningen veldig viktig og jeg kan med hånden på hjerte si at hun virker frisk og kreftfri. Hun sier også at hun føler seg frisk.

Hvordan har cellegiften virket på kroppen hennes?
I dag fikk vi svar på en CT hun tok på Fredag. Mamma tok en CT etter at hun fikk svar gjennom en blodprøve at hun hadde eggstokk kreft. Dette var for å sjekke hvor hun eventuelt hadde kreftsvulster, og de er jo nå operert ut, heldigvis. Hun har tatt 3 av 6 cellegift behandlinger med 3 ukers mellomrom og for at legene skal vite om cellegiften har hatt effekt tar de da en ny CT når hun er halvveis i behandlingsforløpet. Jeg føler meg 10kg lettere og har vært veldig redd og spent på hvordan cellegiften har virket på kroppen hennes. I dag fikk mamma beskjed at cellegiften hadde virket positivt og at kornene av kreft som ligger igjen rundt mageområdet ikke hadde blitt større, men mindre! Kreftcellene hennes produserer også vann, og nå etter 3 behandlinger med cellegift viser det også til at de ikke produsere like mye vann lenger! Cellegiften gjør altså jobben sin og takk alt som finnes for det. Både for mamma sin del og resten av oss rundt henne var disse nyhetene skikkelig motiverende og selv om hun har fått beskjed at hun aldri vil bli kvitt kreften, har vi motet oppe og tror på et lite mirakel.


Blogglisten
hits

14 kommentarer
    1. Har moren din egentlig uhelbredelig kreft?❤️Bestefaren min har også kreft. Ønsker deg og mammaen din masse lykke til????

    2. Jeg kjenner ei med kreft som straks endret til vegansk kosthold. Det skal visst hjelpe!! <3 Finnes mye info om det bare man leter! Alt er vel verdt et forsok paa dette tidspunktet?! Mye lykke til til hele familien! Det er en enorm paakjenning dere star i. Foler med dere. Klem

    3. Flott nyhet. Men holder det ikke med å «reklamere» for nytt blogginnlegg i instastoryen kun en gang? Det ser ut som du er helt desp etter clicks hver eneste gang..

    4. Utrolig fantastisk å høre. Min mor ble syk nesten på samme tidspunkt som din og går nå på cellegift. Vi skal ha vårt viktige møte nå på fredag for å se på CT bildene. Min mor kan heller aldri bli frisk men vi tror på mirakler !

    5. Vil bare si ifra at det er noen bokstaver som er umulig og skrive med i kommentarfeltet ditt <3 kan heller ikke ta med emoji her, noe galt med kommentarfletet eller er det tlf min?
      fantastisk innlegg Ingrid <3 du er perfekt akkurat som du er, fortsett med det. Du er forbilde for meg og mange andre, det vet jeg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg