GJØR JEG FEIL?

I dag startet jeg dagen med nok en treningsøkt. Nå om dagene har jeg utrolig lite å gjør og jeg kjeder meg faktisk i hjel. Jeg merker at det å komme seg på trening gjør at tiden går litt raskere og man føler at man gjør noe fornuftig utav dagen. Jeg føler meg så mye bedre selv om jeg hele tiden er støl i kroppen, hehe. Den siste tiden har det skjedd utrolig mye i livet mitt som gjør at jeg trenger å få ut litt sinne og frustrasjon, det er her treningen kommer inn. Når jeg går på trening får hjernen min slappet av og jeg slipper å tenke på de vonde tingene i livet, men i dag tenkte jeg faktisk skikkelig mye på en ting som jeg vet irriterer mange andre mennesker også! 

Jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med å komme i gang med treningen og det verste med og starte er alle tankene som “gjør jeg feil?” eller “ser noen på meg nå?”. Jeg er jo ikke dum, det er en selvfølge at de aller fleste menneskene som er på treningssenteret er der for og trene, men så har man alltid et par som hele tiden skal se på hva alle andre gjør. Kanskje de ikke selv vet helt hva de skal gjøre? Kanskje de bare er nysgjerrige på nye øvelser? Det trenger ikke å bety at de ser på meg fordi jeg eventuelt gjør noen ting feil eller noe teit, men shit så irriterende det er når folk stirrer. Kanskje de stirrer fordi jeg har vært på tv? hm. Jeg skal ikke spekulere for mye i det der, men jeg syns det er ubehagelig og det går også utover humøret mitt og treningen generelt. Det er en del som har spurt meg om hvordan jeg klarer å starte opp igjen med treningen etter et par måneder uten.

Jeg tenkte jeg kunne gi dere noen tips som har hjulpet for min egen del:

♡ 
Planlegging
Dersom man er ny eller ikke har trent på en stund er det lett å glemme ulike øvelser, da er det viktig at man planlegger først når man skal trene og hva man skal trene. Nå i starten går jeg aldri på trening uten at jeg vet hva jeg skal gjøre. Lag en plan og sett opp de øvelsene du liker og kan eller har lyst til å prøve.


Motivasjon
Jeg syns det er viktig at man er motivert når man skal trene. Jeg har flere ganger sett på treningsvideoer på Instagram eller YouTube for å få nye ideer til øvelser og ikke minst motivasjon! Jeg blir skikkelig motivert av å se at andre trener og får gode resultater.


Treningsklær
Jeg håper for all del ikke at man føler at man må ha de fineste treningsklærne for å gå på trening. Selvsagt er det mye morsommere å trene når man har kjøpt nye fine treningsklær, men det spiller i utgangspunktet ingen rolle så lenge man føler seg vel.


Tid
De aller fleste tror at dersom man skal trene må man sette av mye tid. Det er også veldig mange som sier at de ikke har tid. Det er faktisk bare tull, dersom man har en travel hverdag er det viktig å planlegge tiden og husk at treningsøktene ikke alltid trenger og vare i 1 time eller 2 timer, det er helt topp med en halvtime også og man kan få veldig mye ut av den lille halvtimen skal jeg si deg.


Hjelp
Jeg vet at det er flere som fortsatt ikke klarer å gå på trening selv om de har god nok motivasjon. Fordi de er redd for å gjøre feil eller ikke vet helt hva de skal gjøre. Få hjelp av noen. Det finnes utrolig mange der ute som kan sette opp et treningsprogram for deg. De aller fleste treningssenter har også personlige trenere, og de fleste som jobber på senteret kan faktisk også hjelpe deg!


Treningspartner
Jeg hater å trene alene og da hjelper det  mye med bare en venn/venninne eller noen andre man kan ha det gøy sammen med på trening.


Tålmodighet
Jeg vet at jeg er en person som har skikkelig dårlig tålmodighet for ting, alt faktisk. Jeg vil få ting gjort og aller helst med en gang. Det samme gjelder resultater på trening. Ikke gi opp og vent fordi det tar faktisk litt tid før man ser resultatene av treningen, men de kommer!


Mål
Dette er det siste, sett deg et mål. Hvorfor vil du trene? Kanskje fordi det er gøy? Vil du trene for å holde kroppen i form? Eller ønsker du å oppnå resultater? Jeg trener nettopp fordi jeg har lyst til å se resultater, jeg vil få mer muskler og det motiverer meg!


Blogglisten
hits

8 kommentarer

Siste innlegg