ALT DE IKKE FORTELLER OM PARADISE HOTEL

BAK KULISSENE PÅ PARADISE HOTEL

Jeg har sett på Paradise Hotel i flere sesonger og har alltid lurt på hvordan ting egentlig er bak kulissene der inne. Det er faktisk utrolig mye man ikke tenker over og jeg husker at når jeg var der inne så fikk jeg sjokk over hvordan ting var. Jeg skal dele en del ting med dere nå.


TELEFON
Det finnes en telefon på hvert eneste rom inne på hotellet. De som ringer er folk som jobber i produksjonen som gir oss beskjed om alt mellom himmel og jord. Det finnes ikke knapper på den telefonen så vi kan ikke bruke den selv og dersom vi ønsker å få kontakt med produksjonen må vi lage et telefontegn med hendene inn i et av alle kameraene. De ringer blant annet for å vekke oss på morgenen eller når vi må gå til sengs på kvelden, de ringer også når vi må inn på rommene eller om har glemt å ta på oss mikrofonen.

Eksempel:

1. Erik holdt seriøst alltid på og fikle med snusboksen da han snakka taktikk eller noe annet. Dette lager en irriterende lyd i bakgrunnen og for dere seere, da ringte telefonen og ba han om å stoppe. Dette skjedde flere ganger.

2. I finaleuken hadde jeg og Erik rom i den nederste bungalowen hvor vi hadde den sykeste utsikten over havet. Vi hadde mye ventetid på rommene den uken og vi hadde svært lite å gjøre. Vi satt å så ut mot havet også oppdaget vi en mann som padlet midt ute på havet i en liten kano. Det var så sinnsykt store bølger og jeg husker at jeg og Erik fulgte med på han hele tiden for å forsikre oss om at han kom inn til land. Tiden gikk og vi ble faktisk så redde at vi viste et telefontegn inn i kameraet og måtte fortelle produksjonen at vi var bekymret for en som padlet i kano midt i bølgene. Uff, etter seremonien var han få meter fra land og heldigvis gikk det bra med han tilslutt.

3. Under den ene festen ble Erik drita og kunne nesten ikke gå. Det endte med at telefonen ringte og ba meg om å følge han ned på soverommet, noe han absolutt ikke var enig i. Han gikk og sov bak en plante fordi han trodde at kameraene ikke så han.. folk tror han er smart, men det er han virkelig ikke alltid.

 

UTFLUKT
Utfluktene er kanskje noe av det gøyeste der inne. Bare det å få komme ut av hotellet i et par timer er så deilig! Jeg husker at vi fikk høre musikk i bilen som skulle kjøre oss dit vi skulle, og bare det var helt fantastisk i og med at vi sjeldent fikk musikk. Vi fikk også alltid god mat på utflukt samtidig som vi fikk se mer av Mexico. Dette er ikke helt min greie å skrive om, men guttene utnyttet faktisk sjansene sine på utflukt til å få tømt seg, ææ. Jeg husker at guttene blant annet sa at det var fint å slippe kameraene under den situasjonen, hehe. Det som også var veldig gøy med utflukt var at vi aldri visste hvor vi skulle eller hva som kom til å skje, det var som en stor overraskelse, men som regel visste vi at vi kom til å få et brev.

 

FINALEUKEN
Under finaleuken var det veldig mye venting, men sånn er det å lage tv. På selve finaledagen var det storm i Mexico og alt av kamerautstyr, møbler og pynt på hotellet fløy av gårde. Dette gjorde at filming ble utsatt et par timer og det var denne dagen jeg og Erik oppdaget han mannen i kano på havet. Stormen var så sterk at jeg måtte sette håret opp i hale og fikk det tipset av produksjonen slik at jeg slapp hår i ansiktet under innspilling. Eller gikk det jo ikke helt som det skulle, vi tapte finalen og Erik ble fraktet til et eget rom fordi han var så jævlig sint. Han nektet å snakke på greenscreen fordi han var så forbanna.

 

FESTENE
Vi fikk kun høre musikk dersom vi ikke snakket sammen, det var veldig uvant, men også gøy og vi ble vandt med det. Baren stengte sjeldent og vi drakk mye noen ganger. Det skjedde faktisk noe med meg den ene festen som ikke kom med på tv. Jeg ble usedvanlig full, noe jeg kun har vært den ene gangen inne på Paradise Hotel.. Jeg var i utgangspunktet i fin form hele kvelden, helt til vi skulle sove. Jeg var da partner med Erik og kjente at jeg måtte kaste opp rett før vi skulle legge oss i sengen. Jeg ba Erik om å gå ut fordi jeg syns det var flaut å spy foran han (jentegreie). Han gikk ut, men siden jeg brukte så lang tid på å spy følte han behovet for å komme inn å se om alt gikk bra med meg. Da han kom inn lå alt håret mitt oppi do sammen med oppkastet, æsj. (jeg husker ikke dette). Erik syns det var skikkelig ekkelt og valgte å dusje meg. Jeg kunne ikke stå fordi jeg var så trøtt og full og det endte med at han lente meg stående inn mot veggen, mens han skulle hente balsamen så lå i skapet litt bortenfor. I det han snudde seg mot meg igjen sklei jeg halvnaken ut av badekaret/dusjen og falt pladask ned i gulvet. Skikkelig flaut, men morsomt å tenke tilbake på. Det gikk kanskje 5 sekunder så var det tre mennesker i fra produksjonen der og hjalp til, noe jeg setter uendelig stor pris på! Erik måtte fortelle meg dette dagen etterpå og lo mens jeg var skikkelig flau. Jeg husker at jeg håpte det ikke kom med på tv, men i dag hadde det bare vært morsomt og sett på.

 

SYNC
Den ene gangen da jeg var nede på sync (der vi snakker alene på skjermen) var det en svær flue. Sync ligger inn døra som er ved siden av rommet Alegria også ned en trapp. Der nede er det mye isolasjon slik at alt skal være rolig. Denne flua da, den var ikke rolig og den surret faktisk rundt i hele 30 minutter før den forsvant og vi endelig kunne begynne å snakke.

 

JORDSKJELV
Jeg har aldri i hele mitt liv opplevd jordskjelv før jeg opplevde det inne på Paradise Hotel. Det var dagen etter en fest på morgenen. Jeg var skikkelig fyllesyk og lå i sengen. Dette var før vi fikk telefon og ble vekket. Plutselig våkna jeg av at alt ristet rundt meg, det var ikke mye, men jeg merka det godt nok til at jeg våkna. Jeg husker enda at jeg trodde jeg var bakfull og la meg igjen til å sove, hehe. På frokosten den dagen var det Tydligvis bare jeg og Mathias som hadde merka jordskjelvet, selv om det var sterkt nok til at det knuste pynten som var ved bassenget. Skiltet til suiten var også revet ned.

 

UTSJEKK
Da jeg røyk ut i uke 8 var jeg helt knust. Jeg hadde så vondt i magen og jeg visste at det var hele 4 uker igjen av innspilling og at jeg mest sannsynligvis måtte reise hjem til Norge. Heldigvis slapp jeg det. Utsjekken er lang og jeg måtte først på greenscreen og snakke også filme utsjekken min hvor jeg pakker kofferten og skriver på speilet. Jeg husker denne dagen så godt og det var helt jævlig. Jeg gråt så mye at jeg ikke klarte å svare på spørsmålene de stilte meg på greenscreen, etter det ble jeg kjørt til et annet Hotel utenfor og ventet der.

 

MEDISINER
Produksjonen var helt fantastiske og hjalp oss med alt vi trengte hjelp til. Jeg husker flere hadde allergier og de fant frem allergitabletter, kremer mot myggstikk, Paracet og alt vi trengte for å ha det så bra som mulig, vi fikk også snop hele tiden, nam. Jeg husker at jeg var drittlei av det få utvalget vi fikk, men nå savner jeg det mye. Jeg fikk jo også allerede i uke 2 (uken jeg kom inn) øyekatarr. Det var så vondt og ekkelt. Da ble jeg kjørt til legen som lå rett ved Paradise Hotel, fikk medisin og ble frisk med en gang!

 

PANDORAS ESKE
Hahaha, jeg ler. Leo fikk i oppdrag av produksjonen om å lukke kisten etter den ene Pandoras esken. Hver gang vi har Pandoras eske er det jo en person som lukker kisten til slutt og denne gang var det Leo sin tur. Han glemte kanskje to eller tre ganger hva han skulle gjøre. Han lukket den opp feil vei, glemte å lukke den igjen også videre! Jeg husker vi måtte filme det der flere ganger!

 

STELLE OSS
Før hver seremoni ringte telefonen for å gi oss beskjed om at det var 1,5 eller 1 time til vi måtte være ferdig stelt. Dersom vi ville ha lengre tid måtte vi bruke litt av fritiden eller dagen på å stelle oss. Jeg husker at jeg alltid ventet til vi hadde 1 time igjen, ikke smart. Vi hadde ikke aircondition og det var skikkelig varmt inne på badet. Jeg måtte dusje håret, føne håret, rette håret og sminke meg i 30 grader. Det savner jeg ikke for å si det sånn.

 

HJEMREISE
Etter at de stengte Paradise Hotel og innspillingen var over måtte alle overnatte på et Hotel utenfor Paradise Hotel. Dette var faktisk utrolig morsomt og vi kunne endelig få sove hvor vi ville. Vi så filmer, fikk se reklamevideoen som kom på tv før Paradise kom på tv, vi spiste god mat og bada på stranda. Vi fikk faktisk ikke vår egen telefon før vi satt i taxien som gikk til flyplassen. Jeg tror aldri i hele mitt liv at jeg har vært så mange timer i strekk på telefonen noen gang. Ellers fikk jeg sitte med Erik på flyene og det var så koselig! Jeg husker at jeg ringte mamma og pappa først og fortalte de hvordan alt hadde vært. Det er ikke like enkelt å forklare alt som har skjedd på to måneder. Jeg visste ikke hvor jeg skulle begynne, men jeg tror jeg fortalte at jeg hadde hatt sex på tv.. 

Innsjekk.

Min første parseremoni hvor jeg valgte Joachim over Simon.

Jeg ser litt lei meg ut, men det var jeg altså ikke. Jeg husker at jeg elsket kostymene denne uken (Game of Thrones).

Dagen jeg og Erik kom inn i gamet igjen og fikk muligheten til å vinne Paradise Hotel.

Begynnelsen av finaleuken.

Finalen.


Blogglisten
hits

9 kommentarer
    1. ❤️❤️ Mye kule ting jeg ikke visste❤️Bra og spennende innlegg. Klarte ikke å stoppet lese. Mye morsomt også????????

    2. Hei Ingrid! Jeg vet at dere er på kun TV på hver mandager til torsdager på Paradise Hotel og sende ny igjen på mandag. Så jeg lurer på hva pleier dere å gjøre utenom å være på TV Paradise Hotel på fredager til søndager? Er dere på et annet hotell i Mexico eller må dere alltid reise vekk fram og tilbake fra Mexico til Norge og fra Norge til Mexico? ???????? Håper du forstår hva jeg mener!! ????☀️

    3. Hehe. De filmer hele tiden, så det har ikke noe å si hvilken uke dag det er. En uke er bare 4 dager, mandag, tirsdsg, onsdag, torsdag, mandag (vår fredag), tirsdag (vår lørdag) etc

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg