KROPPSPRESS

Jeg kan starte med å si at jeg elsker kropp, uansett hvordan den er. Vi er alle forskjellige og det er faktisk noe man må akseptere. Tenk om alle sammen skulle ha sett helt like ut? uff. Det er mye man kan velge å gjøre med kroppen sin: operasjoner og trening blant annet, men i utgangspunktet skal man være fornøyd med hvordan vår egen kropp er, nettopp fordi det er jeg, du og dere som skal føle oss bra i vår egen kropp. Jeg vil også si at jeg hater ordet press. Det er sinnsykt mye press i dagens samfunn som jeg syns påvirker folk i en mer negativ retning enn positiv. Jeg refererer til kroppspress. Jeg mener ikke at press ikke kan være positivt, for det kan det også være! Jeg husker veldig godt den tiden jeg spilte fotball fem dager i uken og kjente på presset om å være best, det var en selvfølge da at jeg trente som bare det og ble god, helt til presset tok over styringen min og jeg valgte å slutte. 

Jeg kommer til å dele noen svært personlige bilder av min egen kropp i dette innlegget. Jeg ønsker ikke å skape et kroppspress fordi det er noe jeg hater selv, men jeg vil motivere meg selv og andre. Det er flere som har spurt meg om hvordan jeg trener, hva jeg spiser og hvordan kroppen min så ut før Paradise Hotel i forhold til hvordan den ser ut nå. Jeg vet at jeg trives best i min egen kropp slik den så ut før Paradise Hotel og det er nettopp derfor jeg ønsker å gjøre noe med det. Jeg har også hatt en del problemer med irritabel term og lite energi, men når jeg trener så hjelper det faktisk mot det.

Her ser dere kroppen min en stund før Paradise Hotel.
Jeg trente nesten hver eneste dag og spiste skikkelig sunt!

Jeg sliter skikkelig mye med å legge ut bildene av hvordan kroppen min ser ut nå. Jeg føler meg ikke vel i min egen kropp fordi jeg vet at jeg ikke har tatt vare på kroppen min slik jeg pleide å gjøre før. Trening er noe jeg alltid har likt og derfor ønsker jeg å dele dette på lik linje som jeg deler andre personlige ting i livet mitt.

Her ser dere kroppen min akkurat slik den ser ut nå.
Ingen trening på et halvt år og masse junkfood, hehe. Hva kan jeg forvente?

Jeg er faktisk stolt over meg selv. Kropp er kropp og dette er min kropp akkurat nå! Jeg velger å gjøre noe med det! Selvfølgelig er det å starte med og trene igjen, så i dag har jeg vært på Arena treningssenter som ligger her på klepp, ikke verst. Jeg har slitt sååå mye med å komme tilbake på trening igjen, men nå er jeg klar og skikkelig motivert. Jeg er faktisk så motivert at jeg kommer til å blogge en del om dette og fremgangen min!
 

DAGENS ØKT:

Beinøkt.
 

1. Oppvarming: 10-15 minutter (tredemølle)

2. Leg extension: 3 sett, først 10 repetisjoner (jeg justerer vektene slik at jeg ikke klarer mer en 10 repetisjoner), 10 sekunder pause, mellom 10/20 repetisjoner (litt mindre vekt), 10 sekunder pause, mellom 20/30 repetisjoner (enda mindre vekter), 1 minutt pause. Alt dette gjentar jeg tre ganger.

3. Standing hack press: Dette gjør jeg akkurat som jeg har beskrevet til dere ovenfor.

4. Single-leg hamstring press: Dette også gjør jeg som beskrevet over.

5. Hack squat: Samme som over.

6. Hip thrust: Samme som over.
 

Nesten hver eneste gang jeg trener pleier jeg å avslutte økten med et par mageøvelser og cardio!

7. Ulike mageøvelser x3

8. Cardio: 30min (tredemølle)

Jeg er ingen ekspert og det kan godt hende at jeg har skrevet noe feil, men dette var i hvert fall dagens økt som da var bein. Jeg har så utrolig mange forskjellige program, men det jeg forholder meg til er at jeg trener bein mandager, intervaller på tirsdager, mage/rygg på onsdager, intervaller på torsdager, armer og skuldre på fredager. Det varierer hva jeg gjør i helgene, ofte hadde jeg fri. Dette var slik jeg trente før, jeg husker bare hvor deilig det var å ha en plan på det! Akkurat nå er det eneste som gjelder for min del å komme i gang med treningen gradvis slik at jeg ikke blir lei av det.


Blogglisten
hits

46 kommentarer

Siste innlegg