JEG BLE INNLAGT PÅ SYKEHUSET I NATT


“Endelig helg” er det ikke det de sier?

I natt skjedde det noe skikkelig uforventa som gjorde at jeg måtte dra inn på sykehuset med ambulansen. Jeg har aldri i hele mitt liv vært i en ambulanse før og det var skikkelig ubehagelig og skummelt. I dag er det lørdag og endelig helg.. selv om det ikke er verdens hyggeligste lørdag for min del.

Ca klokken 04:30 i natt våknet jeg opp med intense magesmerter på høyre side av magen. Det føltes ut som noen stakk meg med en kniv og vridde den rundt. Helt forferdelig vondt. Jeg ble redd og jeg husker enda at jeg såvidt klarte å snu meg rundt og reise meg opp på sengekanten på grunn av all smerten. Da jeg endelig klarte det, kom jeg meg opp til mamma og pappa mens jeg hylte og skreik. Det er det vondeste jeg noen sinne har opplevd. Jeg går ikke så ofte til legen og jeg liker ikke sykehuset noe særlig, men akkurat disse smertene gjorde at jeg visste noe ikke var riktig. Vi reiste inn til legevakten på Klepp som da selvfølgelig var stengt. Jeg hadde jo fortsatt ekstremt vondt, men måtte holde meg fra å ikke kollapse til vi kom frem til legevakten på Sandnes. Der fikk jeg en sprøyte i rumpen med smertestillende og jeg ble skikkelig trøtt og sliten av det. Ambulansen kom og vi reiste inn til SUS – Stavanger Universitetssykehus på grunn av mulig blindtarmbetennelse eller vanncyste på eggstokken som muligens hadde sprukket. Jeg fikk helt angst av å tenke på om det kanskje kunne være cyster på eggstokkene og det er fordi at mamma har eggstokk kreft med spredning. Da de etter noen prøver fant ut at det ikke var blindtarmbetennelse var hovedfokuset på cyster. Jeg ble så flyttet opp i gynekologisk avdeling. En plass jeg ikke liker meg. Jeg har brukt flere timer inne på den avdelingen sammen med mamma på godt og vondt og når man til slutt ender opp der inne selv føler man at noe kommer til å skikkelig galt. Heldigvis viste det seg at jeg ikke hadde blindtarmbetennelse, men at det kanskje kunne ha vært en vanncyste som hadde sprukket på eggstokken min. Det er vanlig at vi jenter får vanncyster og de skal i utgangspunktet ikke være farlige, men det er alikevel ufattelig vondt når de sprekker og det sies at det er like vondt som en blindtarmbetennelse. 

Det var ikke noe mer de kunne gjøre en å sjekke meg for ulike ting i natt. Jeg er veldig glad for at det gikk som det gikk og at jeg slapp operasjon. Det eneste som skremmer meg nå er at jeg ikke vet om de smertene kan komme tilbake dersom en ny cyste eventuelt sprekker! Jeg hadde fryktelig vondt og dersom du kjenner at du får ekstremt vonde magesmerter må du dra til legevakten så kjapt som mulig.

Akkurat nå ligger jeg hjemme på sofaen med sykehus-klærne på og skal se serie, jeg har ikke fått sovet noen ting i natt og det skal bli deilig og slappe av i noen timer, selv om det er mye annet jeg burde ha prioritert først. Jeg håper dere får en fin helg videre og gjerne ser VM? Det skal jeg.



Blogglisten
hits

53 kommentarer

Siste innlegg