STREVET ETTER Å VÆRE PERFEKT

 

Kjære gutter og jenter.. 

 

Hver eneste dag tar jeg x antall bilder, jeg bruker fotograf, jeg redigerer og styrer for at jeg skal se mest mulig perfekt ut på sosiale medier. Dette er en ting nesten alle mennesker gjør i dag fordi vi er så opptatt av å vise oss fra vår aller beste side.. 

Det er trist. Strevet etter å være perfekt stopper ikke og etter å ha knipset x antall bilder, redigert, brukt fotograf så er man likevel ikke fornøyd. Jeg kan legge ut et bilde andre mennesker synes er fantastisk fint av meg og likevel tenker jeg: æsj. Jeg er ikke bra nok, det kan bli enda bedre. Heldigvis finnes det flotte mennesker i denne verden som gir oss jevnlig med bekreftelse for at vi skal ha det bra. Det er en ting jeg ønsker at du som leser dette innlegget skal forstå, du er fin akkurat sånn som du er. 

Jeg skal ærlig innrømme at selv om jeg får bekreftelse er jeg som veldig mange andre ikke fornøyd med det jeg ser i speilet. Kroppen min har endret seg litt fra da vi var i Mexico, i Mexico satt vi kun i ro og trente sjeldent. Jeg føler at jeg har lagt på meg mens jeg samtidig har fått mindre rumpe, armer osv. Jeg har også for aller første gang i livet mitt fått uren hud. Jeg sier ikke at jeg har blitt tykk, men når alt i denne verden handler om utseende er det vanskelig å være fornøyd med seg selv likevel. 

Uansett hvor jeg ser så legger alle ut fantastisk fine bilder av seg selv og jeg tenker sånn: Tenk hvor lett de har det! Men det er faktisk ikke sånn, jeg tror at alle sitter å ser på hverandre og tenker at alle ser perfekte ut til en hver tid – men sannheten er at selv de fineste du ser på Instagram eller på blogg har en dobbelthake i fra rett vinkel, et par valker her og der og de ser garantert trøtte ut og har urein hud av og til når de ikke har sminke eller whatever. 

Så hva er definisjonen på ordet perfekt? Vi mennesker velger ofte å gjøre ting med oss selv (operasjoner, injeksjoner, sminke osv) fordi vi tror selv at dersom ting endres eller sminkes litt på så vil det bli bedre, man vil føle seg bedre. Men sannheten er den at man føler seg aldri god nok selv etter det fordi man oppnår aldri begrepet perfekt. Jeg hater ordet perfekt. Ingenting er perfekt. Perfekt for meg finnes ikke og vi mennesker må slutte å søke etter det perfekte og fullkomne fordi det finnes ikke! Uansett hvor lykkelig du er eller hvor fornøyd du er med utseende kommer det motgang i livet, fordi vi er alle forskjellige. Ingenting er perfekt. 

Målet med dette innlegget var å få ut litt frustrasjon som jeg går rundt og tenker på. Jeg vet at det er flere mennesker der ute, både gutter og jenter som tenker akkurat det samme som meg. Men poenget mitt er uansett, du er fin som du er! Og det skal jeg prøve å tenke om meg selv også. 

xoxo Ingrid

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({

google_ad_client: “ca-pub-5438710483716998”,

enable_page_level_ads: true

});

10 kommentarer
    1. Bra skrivet. Verden har blitt så falsk og alt skal bare handle om utseende, men ikke det indre lenger. Det er helt på trynet. Bloggere som Isabell raad og Sophie Elise har ødelagt Norge med å normalisere operasjoner og har et meget dårlig innflytelse på unge jenter. Vi trenger bloggere som er stikk motsatt enn dem som kan heller fokusere på det naturlige og vær glad i deg selv som du er.

    2. Helt enig! Føler på mye av det samme..
      Men synes det er befriende å se dine bilder. Alle de andre influencerne har helt like bilder, poser og ansiktsuttrykk. Når alle gjør det samme er det som om dette blir «det perfekte». Men det perfekte er jo egentlig å bare være seg selv. Både på bilder og i virkeligheten! Jeg synes du er en skikkelig naturlig skjønnhet???? PS: kan anbefale den grønne toneren fra ole henriksen! Den hjalp huden min veldig????

    3. Jeg har også merket at det er så stort press på å måtte være best i alt hele tiden. Jeg blir så lei av dette presset noen ganger altså! De presser meg her og presser meg der, jeg blir jo helt flatpresset til slutt jeg.

    4. Kjære Ingrid. Du er fantastisk vakker som du er, og ikke bare som du er, men du er genuint vakker. Kleint som det kan høres ut, hele klassen min snakker om deg og hvor fin du er i forhold til veldig mange andre. Ville bare si det. Klem <3

    5. Synt fint å lese <3 det e faen tøft å ver 20-åring i 2018… du e kjempevakker, også på innsiden virke det som! Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg