STORYTIME – SPØKELSESOPPLEVELSE

DET SPØKTE HOS HELENE
Jeg har aldri opplevd noe lignende før.

Da jeg var i Oslo på besøk hos Helene opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd før og jeg ble faktisk så redd at jeg måtte vekke Helene og fortelle henne hva som skjedde. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er en stor pingle og veldig lettskremt (uheldigvis). Nå som det er vinterstid blir det mørkt ute allerede før klokken er 18:00 og jeg misliker sterkt å gå rundt i mørket alene eller sove hjemme alene. Jeg er en skikkelig stor pingle, uten tvil. Forresten, Helene bor i et kollektiv sammen med to andre som ikke var hjemme denne kvelden og det var kun meg og Helene alene i leiligheten. Da vi skulle legge oss for kvelden glemte vi å skru av lyset i gangen og automatisk lukket vi døren inn til soverommet (begge to pleier å sove med døren igjen). Dere kommer til å skjønne etterpå hvorfor jeg nevner det med lyset og døren. Helene har rom rett ved siden av gangen og i ca. 23:00 tiden bestemte vi oss for å legge oss, vi var slitne begge to. Døgnrytmen min er ikke noe å skryte av og jeg sliter med og sovne i den tiden, derfor lå jeg våken på mobilen min mens Helene sov som en stein ved siden av meg. Jeg lå innerst med veggen og hadde ryggen til døren inne på rommet. Rommet var mørkt og det eneste som lyste opp var mobilen min. Etterhvert begynte jeg å høre lyder fra kjøkkenet, men overså det kjapt i og med at jeg visste det kun var oss to hjemme alene – det kunne ikke være noen andre der. Jeg lå fortsatt på mobilen min og helt ut av det blå merket jeg at hele rommet lyste opp. Første trodde jeg at det kanskje var telefonen til Helene som lyste fordi hun fikk varsler på den, men det var det ikke. Da jeg festet blikket mitt mot døren inn til soverommet sto den helt åpen! Altså hva faen? Unnskyld ordspråket, men jeg ble dritredd og skjønte ingenting. Døren var helt igjen da vi la oss og plutselig sto den helt åpen! Jeg hørte ikke en eneste lyd av at døren gikk opp, jeg lå også med ryggen til og fikk ikke sett hvordan det skjedde, men det var skikkelig ubehagelig. Etterpå skjønte jeg jo hvorfor rommet lyste opp, når døren sto helt åpen ga jo lyset i gangen lys inn til soverommet. Jeg vet at døren inn til Helene sitt soverom knirker en del når man åpner og lukker den, jeg hørte ingenting da den plutselig sto HELT åpen. Hjelp..

Dette endte med at jeg måtte vekke Helene og hun stakkers ble like redd som meg og der lå vi da, livredde begge to. Heldigvis var vi ekstremt trøtte og la oss bare til å sove igjen. Hvor sykt er ikke det om jeg kan spørre dere? Jeg aner ikke hva det er som kan ha åpnet døren og dette er nok en av de merkeligste tingene jeg opplevd med mine egne øyner når det kommer til overnaturlige ting. Kanskje det var et spøkelse?

Har dere noen tips eller opplevd noe lignende? Plis legg igjen en kommentar og gjerne fortell ting dere har opplevd. Jeg er skikkelig nysgjerrig og angrer på at jeg ikke lå med ryggen til veggen den natten slik at jeg fikk med meg hvordan den døren plutselig sto helt åpen.

17 kommentarer
    1. Shitt! Det høre skummelt og spennende ut 😂 men jeg har opplevd at skap dører har blitt åpnet også lukket eller at det har vært sånn lyd av at det holder på at noen kommer inn mens det er sånn klokka 3 om natten 😂🙄 men disse tingene skjedde i det forrige huset jeg bodde i.

    2. Opplevd mye romstering fra loftet og noe eller noen som har åpnet kjøkkenskuffene ganske så resolutt på hytten. Satt inne på stuen da dette skjedde. (var på nattestid dette, resten av gjengen hadde lagt seg)

    3. Er også så utrolig lettskremt når det kommer til slike ting 😛
      Da jeg var liten bodde vi i et hus som var gammelt. En natt våknet jeg av at hele senga mi ristet. Og ei vekkerklokke jeg hadde på soverommet (som ikke hadde batteri i seg?!?!) ringte. Etter dette skal jeg love deg at jeg sov med lyset på i mange år 😂😅 er enda mørkeredd den dag i dag🤨🙃😆

    4. Det var en gång onkel kom te mor for han sko fikse noe med strømmen. Så han koblet fra alt som hadde med strøm å gjøre, tok ut alle stikkontakter osv. Og helt plutselig begynte musikkanlegget hennes å spela på fullt å stikkontakten var ikkje i å det var ingen strøm i huset. Det var ikkje radioen som spelte å det var heller ikkje den cd platen hu hadde i. Det var skikkelig skummelt.

    5. Har aldri opplevd noe med en dør før, men har opplevd at en julekule som man har i vinduet plutselig sto å svaia fram og tilbake veldig fort i vinduet, og det var ingen dører i huset som var åpen eller vinduer. Var skikkelig ekkelt😐

    6. Siden hu bor i oslo og i et kollektiv så regner jeg med at bygget hun bor i ikke er særlig nytt? Det kan fint skje med gamle dører som også knirker til vanlig åpner seg knirkefritt 🙂

    7. Har opplevd alt for masse sånne ting! Det verste var når jeg plustelig våknet opp på gulvet vedsiden av sengen min med dynen over hodet, og når jeg så meg rundt så jeg en dame som så på meg, jeg ropte på mamma for jeg ble livredd for visste ikke hvem denne damen var, når mamma kom inn var hun plustelig helt borte! 😅

    8. Jeg har en lampe på rommet, den har diamanter hengende ned fra selve lampen. Det er vell kanskje 20 diamanter, og 2 av de beveger seg hele tiden. De stopper aldri, selvom døren er lukket og alle sover. Og mange ganger er det ting som faller ned fra skapet mitt. Har ikke dør på skapet mitt, og står mange gammle ting der. Og det har stått på samme måte kanskje i sånn 4 år? Så er litt rart om det plutselig skal falle ned…. jaja er ganske vandt med det, så blir litt redd der og då så er det over. Men må være utrolig skremmende at døren plutselig åpnet seg😱😩❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg