HVA SKJER MED KROPPEN MIN?!

GÅRSDAGEN

I går gjorde jeg ikke stort mye. Dagen startet vel med at jeg sto opp klokken 08:00 og gikk på trening sammen med mamma klokken 08:30. Jeg fikk ikke tid til å spise frokost fordi jeg heller valgte å prioritere å ligge på telefonen den lille halvtimen jeg hadde på å gjøre meg klar. Det er veldig hyggelig å lese alle de fine kommentarene fra innlegget jeg publiserte i forgårds. Det er også flere som vil at jeg skal legge ut flere økter og skrive om hva jeg gjør på trening, det skal jeg få til. I går hadde jeg oppvarming på tredemøllen i 10 minutter før jeg startet med intervaller. Da sprang jeg 20 sekunder alt jeg kunne også 10 sekunder pause. Dette gjorde jeg 12×3 uten mat i magen, noe som resulterte i oppkast. Jeg vet at jeg er litt dum som ikke spiste frokost før trening, men jeg tenkte at det kom til å gå fint i og med at økten bare var på ca. 30 minutter til sammen. 
 

Har noen av dere opplevd det samme?

Jeg vet at jeg må ta det litt rolig nå i starten, men når motivasjonen er så på topp blir det vanskelig. Jeg burde hvert fall ta hintet ettersom at jeg spydde i går.

Jeg lurer på hva som skjer med kroppen min og om det er normalt, men i og med at jeg sjeldent får oppkast regner jeg med at det har noe med treningen å gjøre.. 

I kveld skal jeg på trening igjen og kjøre samme opplegget som i går! Det blir spennende og se om kroppen min tåler intervaller i dag, forhåpentligvis går det veldig bra. Jeg tror kanskje at jeg overreagerer litt i det meste laget, eller? Dersom noen av dere vet hva dette kan skyldes så setter jeg veldig stor pris på en tilbakemeldingen i kommentarfeltet, ææ.


Blogglisten
hits

16 kommentarer
    1. Du kan kasteopp av å være sliten, så det kan hende det at kroppen din bare ble sliten etter intervallene

    2. Hei! Når du er i ganske dårlig form, og presser deg hardt på tom mage er det helt normalt å kaste opp.
      Det er greit å trene på tom mage dersom det er ei rolig økt, og det er greit å kjøre harde intervaller om du har spist godt, drukket godt og dermed er hydrert og har et stabilt blodsukker. Å trene hardt uten mat i magen kan også resultere i at du svimer av, så du er heldig som slapp unna dette!
      Ikke kombiner lite mat og hard trening – det er absolutt ikke et godt valg!

    3. Jeg er enig med Karoline. Kombinasjonen med dårlig for og dårlig kost kan resultere i oppkast. Dette er en reaksjon kroppen har hvor den vil kvitte seg med avfallsstoffer etter mye junkfood og lite næringsrik mat.

    4. Hvis du trener tidlig på morgenen, kan du kanskje ta et glass juice, eller noe frukt før du drar. Intervaller kan jo også være litt hardt, så tror det er normalt å kaste opp.

    5. Skjer akkurat det samme med meg når jeg ikke spiser før trening!! Uansett om jeg ikke presser
      meg noe hardt en gang så brekker jeg meg eller kaster opp så fort jeg er hjemme. Ofte hvis jeg trener mage også

    6. Eg har ikkje opplevd opplast, men eg har sjøl besvimt elle blitt utrolig svimmel når eg har trent på tom mage. Dette har også skjedd nogen ganger på skolen, å då har eg gått te helsesøster. Hu sa at grunnen te dette e fordi, eg che har blodsukker i kroppen, som jørr at eg bruke energi som ikkje e der.

    7. Siden du kasta opp igår! Så er det bare at du ikke spiste og du bør huske når du skal ha hard trening så må du huske å spise en time før 🙂 god mat hjelper

      Men om du kaster opp etter det så betyr der at du har trent bra og hardt

    8. Om man spiser før trening handler mer om hva kroppen er vant til og ikke, så om du er vant til frokost så kan man bli veldig uvel av å droppe det. Jeg personlig driver med intermittent fasting så jeg spiser ikke før 16 hver dag og trener ofte før 16 🙂 Dette gir meg masse energi og masse fremgang. Det er også lurt å øke intensitet gradvis slik at kroppen rekker å tilpasse seg treningsmengden også. Masse lykke til!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg