JEG TOK KONTAKT MED POLITIET


Det siste døgnet har det vært et telefonnummer som har ringt meg flere ganger. Jeg pleier som regel ikke å svare på nummer jeg ikke har lagra på telefonen fra før av, men noen ganger må jeg ta den i tilfelle det er jobb eller lignende som prøver å få tak i meg. Det nummeret som ringte meg i dag fikk meg til å bli skikkelig redd. De snakka engelsk og sa at de fulgte med på meg gjennom vinduene mine. Jeg syns det er skikkelig ubehagelig og ikke minst skremmende med slike situasjoner. Det aller første jeg gjorde var jo selvfølgelig å si dette til mamma og pappa og venninnene mine, og det sykeste var at dette nummeret hadde også ringt til dem. “Heldigvis“.

Med heldigvis mener jeg at det var en liten lettelse.  Da fikk jeg i hvert fall bekrefta at dette nummeret ikke bare hadde ringt til meg, men flere andre her i området. Det høres kanskje litt rart ut, men i og med at jeg er en “offentlig person” skremmer slike telefoner meg mer en det de pleide å gjøre før. Det kan godt hende at noen der ute driver og kødder med telefonsamtaler. Jeg har faktisk selv gjort det før, hehe. Men det å be folk om å skrike i telefonen ellers tar de deg, eller at de sier at de følger med på folk, er ubehagelig og ekkelt. Jeg ble faktisk så redd at jeg valgte å ringe politiet. Det eneste de sa var at de ikke kunne gjøre så mye med det enda. 

Det eneste jeg lurer på er om noen av dere som leser dette innlegget også har blitt oppringt av et telefonnummer som starter med +47, men har bare syv tall etter det og ikke åtte tall som vi har i Norge?

Ellers håper jeg at de som ringer kan slutte med det. Det er verken morsomt eller hyggelig. Takk på forhånd, hehe.

Jeg velger å ikke vise hele nummeret, men uansett her er det og det har kun syv tall.


Blogglisten
hits

23 kommentarer
    1. Dette nr. ‭826 57 28‬ ringte meg idag, eg e fra Klepp! De sa noge om noge vindu på engelsk! Men eg bare la på!????

    2. +47 vil bare si at det er et nummer som kommer fra norge. skal du f.eks ringe til nogen fra utlandet så må mam av og til sette +47 foran for at samtalen skal gå gjennom

    3. dette har skjedd med alle jeg har snakt med idag som bor på klepp, tviler på dette har noe med varhaug-saken……

    4. Fikk også et slikt anrop i dag, jeg tok den ikke. Klarte ikke søke opp mummeret , men bor også på Klepp..

    5. 856 nummeret må du aldri ta, du kan risikere og bli svindla med penger og det er også et slags «trussel» nummer

    6. Huff så skummelt og ekkelt, men burde du ikke publisere hele nummeret? Så kanskje folk slepper å ta den telefonen om de ringer noen andre? Slepper flere samme ubehag?!

    7. Hei,
      Eg bor på Klepp og de ringte meg i dag tidlig. Reagerte på d siden d bare va syv tall.
      Skummelt, eg tog an ikkje :/

    8. Lol ikke for å ødelegge spenningen. Men de snakket vel ikke om Windows som i Windows 10 på PC? Hahah! Det er sikkert det de mente.

    9. På lørdag ble jeg oppringt av to ulike numre med bare 7 sifre, det ene begynte på 816 og det andre på 836. Svarte ikke, bor i Trondheim!

    10. Slike nr kan lett manipuleres til å få +47 forran slik at mottaker skal tro det kommer fra norge.
      Er nok bare svindel nr.
      Går ann å forsøke å sjekke opp nr på http://www.telefonterror.no 😉

      Og nei, det har nok ikke noe med drapet på varhaug å gjøre, ville ikke vært særlig realistisk av en potensiell morder å desperat ringe rundt for å skremme andre, altfor lett å bli avslørt da 🙂

    11. Nogen har ringt meg og med bare 7 tegn. Eg og e i fra verdalen og mor mi og blei ringt fra ett slikt nummer. Men når eg ringer kommer det bare opp at det ikkje er i bruk.

    12. Det har ingenting med drapet og gjøre:) med mindre personen som har murdet vil møte og skremme andre. Kan også være den tulleringe appen?

    13. Er et lignende nr som hqr ringt meg også.. med bare 7 tall..
      +478461.. legger ikke ut resten her..

      Skummelt er d uansett. Hvis d bare er "tull".. så har visse folk et spesielt syn på humor..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg