SLIK SER KUTTET OG SÅRET UT ETTER FJERNING AV P-STAV

Jeg er sinnsykt sliten og trøtt i dag forresten – som dere helt sikkert klarer å se på bilde.. Det å fylle 22 år på en lørdag kan medføre hangover på en søndag, ush, hater å være dårlig.

Nå er det tre dager siden jeg tok ut p-staven og det er fremdeles kjempemange der ute som er nysgjerrige på om det gjorde vondt, om man får blåmerker, kan man bevege armen også videre. Jeg forstår at dere er nysgjerrige, derfor skal jeg svare så godt jeg kan i dette innlegget. Det er også en ting som er veldig viktig å huske på, det er dette med hva jeg har lov til å si og ikke. Jeg er ingen lege og kan ikke råde noen om å bytte prevensjon for eksempel, det eneste jeg kan svare på er de tingene jeg har opplevd av erfaring. Jeg kan si om jeg syns det gjorde vondt, men det betyr ikke at det er fasitsvaret og husk at alle reagerer svært ulikt når det kommer til slike ting. Uansett, her kommer det er en liten oppdatering:

Gjorde det vondt å ta den ut?

Nei, jeg syns ikke det gjorde vondt, men det var ubehagelig å ta den ut. Jeg kjente ingenting da jeg fikk bedøvelse først, ubehaget kom når legen skulle rote inne i armen min for å finne staven og dra den ut. Dette skremmer nok noen, men det er ikke vondt så lenge man får bedøvelse tenker jeg.

Hvor lang tid tok det å ta den ut?

Jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok, men fra legen startet å skjære et lite kutt til staven var ute tok nok 5 min totalt??

Har du fått blåmerker i ettertid?

Ja, jeg har et blåmerke som dere kan se på bilde lengre nede i innlegget. Dette kom dagen etter at jeg tok ut staven og tre dager etterpå ser det slik ut som det gjør på bilde.

Har du hatt vondt i armen i ettertid?

Nei, jeg har ikke opplevd noe ubehag i ettertid, det eneste jeg merket var at armen var litt øm et par timer etter på, samtidig var jeg svært bevisst på å ta det rolig og være forsiktig slik at stinget og selve “kuttet” ikke skulle få møkk og dritt i seg, jeg vil også at det skal gro fint da jeg kommer til å få et lite arr.

Blødde du mye da du skulle ta den ut?

Nei, jeg blødde en dråpe med blod etter bedøvelsen (sprøyten) var satt. Da han skjærte det lille hullet hadde jeg ikke lyst til å se på, derfor vet jeg ikke om jeg blødde underveis.

Blødde du mye i ettertid?

Jeg fikk et plaster over område etter at jeg var ferdig slik at det skulle beskytte område, det kom litt blod på plasteret, men ikke mye.

Måtte du sy?

Ja, ett lite sting! det er litt søtt da.. haha.

Kommer du til å få arr?

Et kjempelite arr og det kan jeg leve med. Nå har jeg en del arr etter at jeg falt på sykkelen også videre da jeg var liten – det lille arret jeg kommer til å få av dette er ingenting i forhold til det. Jeg tror faktisk ikke at noen kommer til å legge merke til dette arret om et par uker.

Fikk du bedøvelse og funket den?

Ja, jeg fikk to sprøytestikk og det funket veldig bra syns jeg. Jeg kjente ingenting og det er vel det bedøvelsen skal gjøre?

Hvordan ser det ut nå?

Akkurat nå ser det slik ut. Et blåmerke som ligner på et sugemerke.. og et lite søtt sting. Jeg fikk beskjed om å fjerne stinget etter 7 dager og i dag har det allerede gått 3 dager. Gi meg en liten tilbakemelding dersom dere har lyst til at jeg skal dele hvordan det ser ut etter at jeg har fjernet stinget.

Ellers håper jeg dere får en fin søndag videre! Det skal jeg.

3 kommentarer
    1. Her sleit legen med å få den ut, blødde litt underveis og staven var full i blod haha, blødde en god del etterpå og… og fikk sykeste blåmerket etterpå! Så ikke ut 🙁

    2. Min sa plopp da den kom ut med litt fettvev som hang fast . Var ikke vondt og jg så på hele tiden. Slapp og sy også. Min var synlig å enkel og fjerne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg