UTELIGGERE, GUCCI OG NY REISE

Annonse⎟Lenker fra Nelly

BIKINITOPP HER⎟BIKNITRUSE HER
 

Her får dere en liten oppdatering på uken som gikk:
 

💭 Ukens tanke
Hvorfor uteliggerne i London ikke får mer hjelp en det de får.
Da vi var i London denne uken så jeg flere uteliggere som lå langs veiene i en utslitt sovepose på et slags liggeunderlag. Hvorfor er det ingen som hjelper de? I Norge vet vi at det finnes flere muligheter for at folk/uteliggere skal få et tak over hode og ikke minst mat – vi har gateteam som deler ut mat og drikke, soveposer, klær og sko, vi har NAV som hjelper til.. Det finnes håp for uteliggere i Norge og jeg vet ikke helt hvorfor vi har det i Norge nå som vi faktisk har NAV? Det kan godt hende at noen av de er innvandrere uten tillatelse til å bo i Norge (som ikke kan norsk og ikke kan få hjelp), vi har også flere som får støtte, men som dessverre bruker pengene på andre ting en det som er viktig. Det finnes til og med felles boplasser, men det er nok ikke alle som takler å bo sammen med flere andre – jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Det som hadde vært fint var om det fantes flere boplasser til forskjellige grupper uteliggere og ikke minst at det fantes mer hjelp å få til for eksempel rusmisbrukere. Jeg får skikkelig vondt inni meg av å tenke på at vinteren nærmer seg og at det ligger flere mennesker der ute og sover i kulden. London derimot er en by med flere millioner innbyggere og det er veldig vanskelig å få jobb der, det er så vondt å se at flere ligger på gatene og ikke har en jobb og gå til. Dette er noe jeg ikke vet så mye om og det kan godt hende jeg tar kraftig feil i det jeg skriver, men dette er i hvert fall ukens tanke og jeg håper at verden blir flinkere til å hjelpe hverandre og ikke minst hjelpe de hjemløse/uteliggere slik at de i det minste kan få et tak over hode på vinteren.
 

👩🏼‍💻 Akkurat nå
Blogge og bestille tur.
Akkurat nå sitter jeg hjemme i sofaen rett ved siden av ovnen (i og med at det er freezing kaldt ute). Jeg blogger og skal etterhvert bestille en ny tur til noen veldig morsomme mennesker som jeg savner allerede. Dere kommer til å få vite mer om dette etter hvert! Jeg skal også filme inn flere YouTubevideoer til dere i dag så følg med! Dersom dere har noen ønsker kan dere gjerne legge igjen en kommentar i kommentarfeltet.
 

👍🏼 Ukens høydepunkt
London og YouTube.
London er uten tvil ukens høydepunkt. Herregud så gøy det var selv om vi brukte mesteparten av tiden på å shoppe i Oxford Street! Det var også et høydepunkt i seg selv å få dra på en liten ferie med mamma som akkurat ble ferdig på cellegiften og når man går på cellegift har man ikke lov til å fly og reise. Man skal i hvert fall unngå det med tanke på at immunforsvaret er dårlig. Ellers må jeg si det at jeg er evig takknemlig til dere som abonnerer på YouTube kanalen min og som ser videoene mine der! Det er så gøy og det motiverer meg til å fortsette med kanalen og lage flere videoer til dere. Denne uken gikk jeg over til å ha 10.000 abonnenter på kanalen min – SÅ GØY!
 

👎🏼 Ukens nedtur
​At jeg ble syk og at det er ekstremt kaldt ute for tiden.
Det er ingen tvil om at vinteren er på vei gitt, det er kaldt og jeg fryser i hjel på kveldene. Det eneste som er gøy med vinteren er når julen nærmer seg og familien er samlet! Det er så koselig. Nå som det er kaldt ute har jeg begynt å bli små forkjølet og det er såååå slitsomt.
 

👚 Ukens antrekk

SKJØRT HER | LEOPARD BELTE UTSOLGT, LIGNENDE HER | LIGNENDE TOPP HER | LIGNENDE VESKE HER

LIGNENDE TOPP HER | LIGNENDE BUKSE HER | VESKE/BAG UTSOLGT, LIGNENDE HER

Husk at Nelly har opptil 50% rabatt på høst favoritter frem til imorgen kl 15:00.

KLIKK HER FOR Å KOMME DIREKTE INN PÅ SALGET
 

💸 Ukens innkjøp
Gucci.
Jeg har handlet utrolig mye denne uken spesielt i London, derfor tenkte jeg å ha en innkjøpsvideo fra London som kommer ut på YouTube kanalen min etter hvert, der vil dere få en mye enklere oversikt over ukens innkjøp, ellers har jeg kjøpt meg en veske og et belte fra Gucci! Det er noe jeg har ønsket meg lenge og som jeg har spart til en god stund, da er det gøy å kjøpe det også! I tillegg har jeg jobbet hardt for å kunne kjøpe det og av og til er det vel lov til å unne seg en fin gave? Det syns jeg.
 

🍬 Ukens must have
​Engelsk og amerikansk godteri.
Jaa, dere leste rett. Da vi var i London var vi innom flere godteri butikker som solgte både engelsk og amerikansk godteri! Jeg elsker å dra innom slike butikker nettopp fordi de selger så mye annet en det vi har hjemme i Norge, jeg kjøpte blant annet – Lucky Charms som er en type kornfleks fra USA. Den er så sinnsykt god og dersom dere får muligheten til å kjøpe det anbefaler jeg det på sterkeste. Ellers kjøpte jeg en hel del med sour patch godteri! Det er så godt.
 

 Ukens YouTubevideo

WLMtMAWsMi8
Klikk på bilde for å se videoen!
 

📄 Ukens mest leste innlegg

1. JEG UNNET MEG EN DYR GAVE

2. UKENS SPØRSMÅL | NAKENBILDER, NY KJÆRESTE OG SJALUSI

3. JEG VAR MED PÅ MATKONTROLLEN PÅ TV2

1 kommentar
    1. Hei!
      Hvis du synes at London har mange uteliggere, så tar du grundig feil kontra andre byer i England. Men du tar ganske feil her. London har mange organisasjoner som hjelper uteliggere med både mat, husly, klær og diverse. I England har de ikke NAV som her hjemme, men de får absolutt hjelp. Det finnes kjempe mange shelters i London og det er mange uteliggere som ligger i telt på morraen/dagen for så å gå på shelters om natten. Prosentandelen på antall uteliggere i London har også gått drastisk ned de siste årene.
      Jeg vet det ser helt jævlig ut og det kan virke som de ikke får hjelp, men tro meg, det gjør de. Du ser det utenfra som turist, og da blir det fremstilt mer jævlig enn det det egentlig er. Tror kanskje du har bommet litt på den tanken med at ingen hjelper de.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg