HVORFOR MÅ VI ALLTID HA DET BESTE OG FINESTE AV ALT?

JEG TENKTE JEG KUNNE DELE EN TANKE MED DERE.

Er det bare meg eller det flere andre også som føler et konstant press om å ha de aller fineste tingene, være flink eller flinkest i ting, se bra ut, og leve det perfekte livet?

Jeg er helt sikker på at det faktisk er flere enn meg som kjenner et press fra ulike kanter om det som handler om de tingene jeg skrev ovenfor. Her en dag fikk jeg en kommentar om at “ingen flinke bloggere tar bilder i stuen med mobilkamera”. Dette er ikke en kommentar jeg tar til meg på den måten at jeg blir lei meg, for jeg driter egentlig fullstendig i sånn drittprat, noe flere andre også burde lære seg. Poenget her er vel at jeg reagerte skikkelig mye på den kommentaren i en form av at jeg er lei av det presset vi skaper, alle skaper det og ikke bare bloggere selv om vi som oftest får skylden. Hvorfor gjør vi det og hva er hensikten? Hvem bryr seg om jeg tar bilder hjemme i stuen med et mobilkamera? 

Jeg føler at flere der ute er veldig opptatt av å ha de fineste tingene hele tiden, og jeg er faktisk også en av de. Hadde jeg vært en flink blogger dersom jeg tok bilder foran Gucci store med et kamera til 10.000 kroner? Ha de dyreste veskene på meg? Jeg vet ikke, men dersom det er det folk forbinder med flinke bloggere så får jeg heller være en dårligere blogger, for jeg skal ikke la det presset vinne over meg. 

Vi er eksperter i dag på å skape press ut av alt og ingenting. Jeg har faktisk ikke lyst til å ta meg råd til en dyr veske, dyrt kamera og reise verden rundt bare for å få de fineste bildene til bloggen enda og det er sykt at folk forventer at det er slik man skal være for å kunne defineres som en flink blogger. Jeg er skikkelig enig i at fine bilder og ting er gøy og se på og at det da gjør at man får flere lesere og dermed kommer under kategorien flink blogger, men det er ikke alle der ute som har råd eller lyst til å ha de tingene. Det er faktisk ikke alle som får muligheten til det heller og derfor reagerte jeg på den kommentaren jeg fikk og jeg syns at vi skal være forsiktige med hva vi forventer av andre og stoppe med å skape et press ut av ingenting. Det er ikke ting eller klær som burde bety noe her i verden i utgangspunktet. Jeg har alltid vært skikkelig opptatt av interiør (designermerker), klær og utseende, og det er trist å si dette, men etter at mamma ble så syk som hun ble gikk det virkelig opp for meg hva som egentlig er viktig her i livet. Da kan dere tenke dere hvor langt ned på listen det dyre kameraet, riktig location og en gucciveske falt, det falt helt nederst. Det som er trist å tenke på er at man må oppleve noe som er skikkelig vondt for at vi skal innse hva som er viktig, uff. Hvorfor må vi ha det beste og fineste av alt? Det perfekte livet som aldri kommer til å eksistere? Jeg blir seriøst gal, hehe. 

Dette var bare en tanke jeg måtte få ut til dere! Og jeg lurer faktisk på om noen av dere kjenner på det samme som meg? Jeg blir skikkelig frustrert og lei meg! Jeg er bare redd for at utviklingen skal bli verre og verre, men vi får håpe på det beste og gjøre noe med det. Det skal jeg.


Blogglisten
hits

14 kommentarer
    1. Jeg er så utrolig enig med deg, Ingrid! Du er en smart, klok og reflektert kvinne, med de rette verdiene på plass!<3

    2. Det er bare ting jeg lurer på. De bildene du tok med Peak Performance, kommer de til å være reklame for Peak Performance på norwegian outlet på Ålgård eller i butikkene på Norwegian Outlet på Ålgård. Kommer bildene til å være på norwegian outlet i vestby også? (sorry for rotete skriving, men håper du forsto hva jeg mente)❤️

    3. Amen! ????
      Det er virkelig godt å se at noen klarer å stå i mot presset og fokusere på viktigere ting her i livet. Dessverre få bloggere som har forstått dette, så endelig godt å se at noen tar opp dette og kjemper for det!!
      Om bare alle kunne tenkt som deg, da hadde jo KANSKJE presset på de unge som vokser opp i dag blitt litt mindre?
      Stå på, jeg heier virkelig på deg ????????

    4. Hei!

      Jeg er veldig usikker, de skal i hvert fall brukes på Norwegian outlet på Ålgård slik jeg har forstått det. Det hadde vært supergøy om de ville ha brukt bildene i Vestby også <3

      Jeg skal legge ut bildene så snart de kommer og skrive mer om det da!

      Håper jeg svarte på det du lurte på <3

    5. Tusen takk! Jeg er helt enig med deg, og når man først har en stemme så syns jeg det er viktig at man tørr å skrive ting man mener på en saklig måte og for meg er dette noe av det viktigste, og gjøre noe med dagens press både når det kommer til utseende og det med skole, og prestasjoner! Det er veldig vanskelig å kjempe "alene" om det, selv om det helt sikkert er flere også som gjør det, burde vi har gjort det sammen.. men jeg prøver <3
      Tusen takk igjen, veldig hyggelig at du legger igjen en kommentar, god motivasjon for meg det <3

    6. Jeg har brukt an del modellbilder på bloggen, før det nylig slo meg at det er noe jeg i det minste burde kutte ned på. Jeg mener.. Vi har alle en mediekanal, stor eller liten, hvor vi, iallefall på lengre sikt, er avhengig av en viss troverdighet for å kunne tas seriøst. -Men hvordan kan folk ta noen seriøst når bildene vi legger ved er så preppet at de viser ikke lenger mennesker, men perfeksjon!?..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg