“DU KOPIERER ALT”

Er dette bilde også en kopi? Kanskje en annen blogger har tatt et likt bilde i en stol? i dont know.

Okei, nå er jeg kjempelei av denne kommentaren – “du kopierer … sin blogg”. De som har kommentert dette vet at jeg har gitt dere et svar så hvorfor spørre meg om og om igjen? Jeg har lyst til å si det at jeg er ingen kopi av alle andre, men jeg får så klart inspirasjon og nye ideer fra andre bloggere, det hender faktisk også at jeg har gjort noen innlegg klar i draft på bloggen, som noen andre bloggere helt plutselig skriver nesten helt likt om, for eksempel om ex on the beach, hvor jeg hadde gjort klart innlegget allerede rett etter første episode, men valgte og publisere det dagen etterpå. Vi inspirerer hverandre og jeg vet også om andre som låner ideer fra min blogg, noe som er helt i orden for meg, jeg syns det er gøy! 

Her i Norge finnes det uendelig mange bloggere som blogger om alt fra barn til mote og livsstil. Det finnes også veldig mange personer som starter blogg etter å ha deltatt i ulike realityprogrammer, ja, jeg er blant annet en av dem. I hovedsak startet jeg bloggen for å kunne skrive om min opplevelse av det å være deltager på Paradise Hotel 2018, samt brukte jeg bloggen til å forklare ulike situasjoner som oppsto der inne, og ikke minst dele behind the scenes bilder og opplevelser med dere. Etter at Paradise Hotel var ferdig på skjermen valgte jeg å fortsette med bloggen, noe som har vært skikkelig vanskelig til tider. Jeg trives ekstremt godt med å blogge, selv om det er vanskelig av og til for man vet faktisk ikke helt hva man skal blogge om i rolige perioder. 

Dere kan godt si at bloggen min er en kopi av andre, selv om jeg ikke er enig i det. Jeg er meg selv og det er de andre bloggerne også. Jeg har valgt og være åpen om ting som: bruddet med Erik, kreften til mamma og diverse andre ting som kropp og press. Det er ting jeg virkelig står for, ting jeg vil dele fordi det muligens kan hjelpe andre eller at andre kan kjenne seg igjen i det. Jeg har egne meninger og står for det, selv om jeg iblant får god inspirasjon fra andre. Hvor mye en veske koster, eller hvilket merke den er fra er ikke noe jeg fokuserer på, selv om det kan være gøy og lese om. Jeg håper og tror at flere kan kjenne seg igjen i det jeg skriver og kanskje også innse at ting ikke alltid er en dans på roser. Livet til de aller fleste bloggere virker utrolig bra, nesten perfekt, selv om ingenting kan defineres som perfekt. Tro meg – hver og en blogger der ute har også helt vanlige problemer eller ting de ikke er fornøyd med, men i hovedsak blir ofte bloggene overfladiske i og med at det er det folk vil lese om – nemlig alt det positive og perfekte. Vi mennesker er redd for realiteten, vi er redd for å ikke være bra nok, fin nok, god nok også videre, men det vi er nødt til å innse er at alle har det slik og den eneste som kan gjøre en forandring med det er deg selv. Prøv å tenk hvorfor? hele tiden når du kjenner på en ting som en vond eller god, så skal du se at det hjelper og forstå seg selv. 

Jeg er meg selv og blogger om det jeg har lyst til å dele, jeg er også veldig heldig som har noen fantastiske lesere som hele tiden gir meg gode tips og råd på veien om hvordan jeg kan endre ting eller hva jeg kan blogge om! Nå ble jeg litt usikker på hva som egentlig kom frem i dette innlegget, det jeg i hvert fall vil avslutte med er at, nei jeg kopierer ikke… sin blogg, jeg blogger om det jeg vil og det jeg liker.


Blogglisten
hits

13 kommentarer
    1. Jeg liker at du deler livet ditt på bloggen❤️ Du er så open og deler både oppturer og nedturer???? Du viser at bloggere til å med ikke alltid har det helt perfekt

    2. Stå på med det du gjør ???? La være å bry deg om haters som kun vil skape dårlig stemning. Det er kun oppmerksomhet de vil ha. Fortsett med det du gjør ????

    3. Helt enig med deg. Du er deg og snart kan man ikke puste lenger heller uten å bli beskyldt for kopi… men du vet Ingrid… noen eeeeelsker å skrike høyt og være viktig, men: det er hyggelig å være viktig, men enda viktigere å være hyggelig. Der rekker noen deg ikke opp til knærene en gang! Stå på ❤️

    4. Synes du er sterk jeg, Ingrid. Stå på og drit i hva andre sier, du blogger om hva nå enn du vil blogge om! Finnes da ikke regler for hvilke innlegg du skal kunne legge ut, og du må da vell ikke be de andre bloggerne om godkjennelse for hvilke innlegg du skal få legge ut. Det er ditt valg det! Synes disse menneskene som mener du "kopierer" andre, kan ta seg en reality check. Vi er alle ulike mennesker, vi tenker forskjellig, planlegger forskjellig og har forskjellige meninger. Så om du tenker på å skrive et innlegg som noen eventuelt har lagt ut før deg, så skal det da ikke ha noen ting å si! For der hender også at vi alle tenker likt! Stå på, du gjør en innmari god jobb! Og håper alt går bra med deg og din familie, ha en fin dag! <3

    5. Flott blogg. Drit i de negative kommentarene.
      Stå på videre, og vær deg selv.
      Å være seg selv gjør livet så mye enklere.
      Du virker som ei veldig flott jente.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg