SKANDALE-PROGRAMMET, EX ON THE BEACH

Shit, jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. – jeg regner med at de aller fleste så premieren på Ex on the beach i går? Alt jeg har å si er, hva faen? Unnskyld ordspråket. Jeg ble rett og slett målløs og satt igjen med en tanke om at det der, det er virkelig ikke greit. Jeg fikk skikkelig vondt i magen. Nå tror jeg at jeg vet hvordan foreldregenerasjonen vår hadde det når Paradise Hotel kom, fordi for meg var dette et skikkelig drøyt program.

Jeg er ganske sikker på at det er flere av deltagerne på Paradise Hotel som opp gjennom tidene har fått høre at man ikke får jobb etter det, at man må være dum som er med, at man ikke kan forvente å ha en god fremtid etter det, men vet dere hva? Paradise Hotel kommer jo til å bli sett på som et av de bedre tv-programmene og delta i fremover. I flere år har media fremstilt Paradise Hotel som et program fylt med sex og alkohol. Noe som kan ha vært litt sant til tider i noen sesonger, men i vår sesong var det kanskje rundt fire sex-scener totalt over 2,5 måned på TV. Hovedpoenget på Paradise Hotel er konkurransen om en halv million kroner, samtidig som det skal være et morsomt program og se på! De få sex-scenene som var i vår sesong inneholdt til og med litt humor. Det er et program som har holdt seg i 10 år fordi det er gøy! Men hva handler da Ex on the Beach om? Når det ikke er et spill.

Ex on the beach derimot vil jeg si er et seksuelt fiksert program med mye konflikter. Bare det at ikke kjønnsorganene blir sensurert gjør meg faktisk litt kvalm. Jeg ble så dårlig og lei meg da jeg så premieren i går, shit altså. Jeg ble sjokkert over all mobbingen og kroppsfokuset som var med. Håper for all del at det ikke blir verre, men det så jo ikke slik ut på det som kommer neste episode, vold. Jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg skal si. Jeg vet i hvert fall at jeg er glad for at jeg var med på Paradise Hotel og ikke Ex on the beach. Jeg er glad for at vi hadde regler og nulltoleranse for mobbing, jeg er glad for at vi stod opp for hverandre i ulike situasjoner der inne, mens dette er helt stikk motsatt.

Jeg blir bekymret for alle de som sitter å ser på dette og tror at dette er en normal oppførsel, for det er det ikke. Jeg er redd det normaliserer mobbing og vold enda mer en det allerede har blitt. Det å kalle andre mennesker for feit, bleik og stygg eller ikke greit og jeg fikk skikkelig vondt i magen, nok en gang. Jeg forstår at det skaper god TV, men helt ærlig så var det vondere å se på en det var gøy. 

Jeg er en konfliktsky person og deltar veldig sjeldent i krangler. Jeg har også nulltoleranse for mobbing. Derfor gikk dette programmet i mot mine verdier i går kveld.

Det er nok flere der ute som reagerte på premieren til Ex on the Beach i går og jeg vil bare si det at selv om noen mennesker mobber, sier stygge ting til andre eller utøver vold så skal man ikke kommentere noe stygt tilbake! Det kan hende det er mer bak det en vi vet. Det jeg mener da er at vi ikke skal henge ut noen, eller skrive stygge ting tilbake til deltagerne, det ser jeg på som mobbing.

Vil Paradise Hotel bli godkjent nå?


Blogglisten
hits

28 kommentarer
    1. Dette er jo ikke en kopi av Isabel sitt innlegg i det hele tatt. Ingrid påpeker andre aspekter. men også like. Sammenlign dem og se at Ingrid står ved egne meninger her.

    2. Dette er jo ikke en kopi av Isabel sitt innlegg i det hele tatt. Ingrid påpeker andre aspekter. men også like. Sammenlign dem og se at Ingrid står ved egne meninger her.

    3. Det er veldig kopiering av isabel sine idèer til hva som skal være dagens innlegg hele tiden. Det samme gjelder instastory innlegg hvor det blir delt akkuratt samme greier noen få minutter/timer etter isabel. Du må klare og komme på idèer/overskrifter til egne innlegg, Ingrid. Ellers blir du ekstremt kjedelig å følge med på. Du kan ikke lene deg på norges største blogger og ph for å få lesere, du må være kreativ selv. Vi alle vet at isabel sikter veldig til deg når hun prater om kopiering… og der forstår jeg henne, det må være fryktelig irriterende.

    4. Bra skrevet!! Noen skriver her at du kopierer Isabel og at du må klare å finnne på ting selv, men det sier seg selv at bloggere skriver om de samme tingene fordi det skjer i dagens samfunn og de vil uttrykke sine meninger om det. Jo fler som skriver om det, desto gøyere er det for da ser vi lesere flere meninger om samme sak???? Stå på videre!

    5. Herregud, slapp av dere da… må ikke tro at hvis Isabel sier en ting, så må resten av verden holde munn, ellers er det kopi. Innlegget til Ingrid ligner ikke noe på Isabel sitt og selv om følgerene til frøken Raad har det for vane å skeive stygge kommentarer i kommentarfeltet til andre bloggere de føler seg truet av, så syns jeg virkelig dere kan roe ned beskyldningene deres her.

      Stå på, Ingrid. ❤️ Du gjør en super jobb!

    6. Jeg skjønner hva du sier her, men jeg mener det blir irrelevant å sammenligne disse to programmene for at paradise hotel skal være mer akseptabelt. Paradise hotel er grovt, og henger ut mennesker, men ikke i samme grad.

      Sex on the beach gjør også dette, bare på et helt annet nivå. Begge programmene er for underholdningens skyld, og spiller på drama og sex. Dette er det som fanger seere, og det går ut over deltakerne selv. På både godt og vondt. Det er på eget ansvar en velger å melde seg på disse typer program, og de som ikke tror det vil gå ut over dem psykisk, og emosjonelt, burde bli med om de føler de får noe utav det. Jeg vil ikke si at noen av programmene har et bra budskap, spesielt ikke for de minste, men underholdene er de på hver sin måte.

    7. Er du og erik sammen igjen? Så instastoryen hans hvor han var på IKEA og det så ut som han var med deg? Så at det var din sko liksom, eller var det en annen jente?

    8. Lea gjør oss alle en tjeneste og bare hold kjeft! dra til helvette! Flere bloggere har skrevet om hva dem synes om ex on the beach, som isabelle eriksen og sofie caroline nilsen:))) Gå og troll et annet sted vær så snill, taper isabel faen as

    9. Hej, jeg hedder “Tina Petersen” Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

      Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse … Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

      Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med … Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg … Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter … Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

      Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder … Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: [email protected] eller WhatsApp ham på +2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via +2347013499818

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg