JEG ANGRER IKKE


JEG HAR TATOVERINGER OG JEG ANGRER IKKE

Jeg har tre små tatoveringer som har forskjellig betydning for meg. Jeg var 18år da jeg tok min aller første tatovering. Jeg angrer ikke selv om jeg kunne ha ventet en liten stund eller eventuelt ha tenkt meg litt nøye gjennom på hva jeg ville ha. To av tatoveringene mine har ikke noen betydning og jeg føler ofte at andre mennesker mener at dersom man skal ta en tatovering burde den bety noe. Den skal jo være på deg resten av livet. Jeg ønsker overhode ikke å oppfordre andre til å gjøre dette! Jeg var ung, tok tatoveringene i utlandet spontant og jeg angrer ikke. For meg er det viktig at de var de små og ikke minst at de kunne skjules dersom jeg hadde et behov for det til tider. Det handler ikke om at jeg er flau eller misfornøyd med tatoveringene mine i og med at jeg har et ønske om at de skal kunne skjules, men mer fordi at jeg ikke alltid til hver anledning vil vise dem frem.


 


HJERTE

 

Dette var min aller første tatovering.
Dette hjerte ble tatt i Rhodos da jeg var 18år gammel. Det var jo min aller første tatovering og jeg tenkte meg ikke om i det hele tatt. Alt jeg viste var at jeg ville ha en tatovering og det var nesten en prinsippsak dersom jeg kan si det sånn; 18år, null peiling og null betydning. Det var bare morsomt og jeg syns den var fin! Jeg angrer ikke og selv om den ikke har noen betydning så liker jeg den. Den er plassert på yttersiden ved helen og er enkel å skjule dersom jeg skulle ønske det. 


 


BØLGER

 

Dette var min andre tatovering.
Denne har faktisk en utrolig stor betydning for meg selv om denne heller ikke var planlagt. Jeg valgte å ta denne nettopp fordi pengene gikk til kreftforening. Det kan nok høres litt rart ut at en tatovering kan være med på å støtte kreftforeningen, men vi var en jentegjeng som i lang tid hadde snakket om å ta en tatovering sammen, og da gjorde vi det samtidig som vi kunne støtte dette! Den betyr faktisk ekstremt mye for meg den dag i dag i og med at mamma nå har fått kreft. Bølgene tok jeg fordi jeg hele livet har hatt vannskrekk og opplevd ting i vann som ikke har vært noe særlig hyggelig! For å styrke meg selv ville jeg ta bølger som skulle være et symbol på noe fint istedenfor noe vondt. Denne er på ankelen forresten.


 


BOKSTAVER

 

Dette er min tredje og foreløpig den siste tatoveringen jeg har.
Grunnen til at jeg tok bokstavene VFFF under foten er fordi den i utgangspunktet ikke er noe særlig pen og jeg vil at den skal kunne skjules dersom jeg plutselig ønsker det. Jeg vet at mange tenker “Hvorfor tar du tatoveringer du ikke vil vise?”, men akkurat denne er faktisk ikke noe jeg tok for å vise frem. Jeg har sammen med alle venninnene mine hatt en felles chat på Facebook som vi kaller for VFFF, hver bokstav står for et ord og disse egner seg ikke å skriver om her, men dersom dere ønsker å gjette kan dere legge igjen en kommentar i kommentarfeltet, hehe. Det er flere av mine venninner som har denne og den ble i utgangspunktet tatt som en venne-tatovering.

Har du noen tatoveringer?


Blogglisten
hits

10 kommentarer
    1. Jeg har to, hvor begge bærer betydning.
      Ene er navnet til min sønn med dato han ble født og den er på underarmen.
      Så har jeg englevinger på anklen hvor det i midten står: Heaven was needed an angel like you + føde og død-dato, da det er en minne tattovering

    2. Jeg har en tatovering med stor betydning. Jeg skulle ha hatt en storebror, men han døde dessverre før jeg ble født. Da jeg var 4 år gammel hadde jeg en drøm, der jeg lekte/løp rundt i gaten jeg bodde i sammen med en sommerfugl som fløy etter meg. Denne sommerfuglen var broren min som fulgte med og passet på meg. Jeg har vært svært uheldig og mistet mange av mine kjære, blant annet begge foreldrene mine. Min tatovering består av en sommerfugl med to hjerter inni, samt bokstavene T R O rett under sommerfuglen. De små hjertene symboliserer til hver av foreldrene mine, mens sommerfuglen er et symbol på min bror. T R O har også en dobbelt betydning, da det er troen på reinkarnasjon (gjenfødelse, ettersom jeg drømte at min bror var en sommerfugl som passet på meg) samt at bokstavene er min brors initialer. Sommerfuglen er også gul, som var min brors yndlingsfarge. Jeg elsker betydningen av tatoveringen min og er veldig glad for at jeg har den. Jeg er nå 25 og tok den for litt over 3 år siden på hva som skulle vært min mors 60 års dag. Jeg er dessverre ikke helt fornøyd med hvordan den ser ut :/

      Jeg har også planer om å ta en ny tatovering om ca 3 år, på hva som skulle vært min fars 70 års dag. Denne har jeg planlagt i mange år, kanskje så mye som 15 år, så blir spennende å se om den når forventningene mine.

    3. Hvorfor har ikkje du elle erik sakt at han er hjemme igjen fra farmen? Er det noe dere skal holde skjult til innspillingen er over??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg