I DAG KL. 10:00


SUS – STAVANGER UNIVERSITETSSYKEHUS


I dag morges stod jeg opp med en litt annen følelse i kroppen enn vanlig. Jeg hadde jo forventet at det ville bli en annerledes dag, men heldigvis gikk det bedre en jeg trodde det kom til å gå. 

Kl. 10:00

Mamma og pappa dro inn på sykehuset i Stavanger, noe som nesten har blitt en vane i hverdagen for oss alle. Jeg har så lyst og si at jeg hater sykehuset, men når jeg tenker meg om så er det den aller beste plassen man kan være på når man er syk. Det er faktisk en veldig god plass, selv om man ofte forbinder det med noe vondt. Jeg føler selv at i dag begynte hele reisen på en kamp som skal kjempes! Kreften skal forsvinne og dette ved hjelp av cellegiften. Tenk at mamma får gift i blodet som skal hjelpe henne til å bli frisk? I mitt hode virker det så utrolig feil, men samtidig kan man takke utviklingen for at den stadig er i stor fremgang. Nå finnes det i hvert fall noe som muligens kan redde mamma sitt liv.

Jeg reiste inn til sykehuset i 12:00 tiden og fikk en god del med informasjon og nye inntrykk. Det gikk jo så mye bedre enn forventa som sakt! Mamma hadde det veldig bra og nå er hun så klar som aldri før til å starte opp med behandling og bli så frisk som mulig. Det gjør meg glad når mamma er glad. 

Ellers i dag skal slappe av og skrive ferdig et par blogginnlegg. Jeg reiser snart på en ny ferie og da er det greit å begynne med å pakke allerede nå! ææ, gleder meg til å reise igjen og denne gang med veldig gode venninner!


Blogglisten
hits

14 kommentarer
    1. Lykke til, til mamman din, deg og resten av familien ♡ Cellegift er tøft for kroppen, så de har nok nokon tøffe kurer i vente. Betyr nok maase for ho at ho har ein flott og støttande familie. Kryssar fingrer og tær for at cellegiften gjør mamman din kreftfri:)
      – Helsing ei som fekk cellegift (høgdosekurer) i 2 år.

    2. Pappa min har tatt 13 cellegift kurer og kreften har vokst. Ganske tøft påskjenning for oss. Må Gud være med dere og lykke til.

    3. Lykke til til dere som familie, til deg og til mammaen din ❤️ Kjenner godt til denne kreft typen da vår familie startet samme kamp for 11 år siden. Vi har hatt mange oppturer og noen store slag i tryne, men vi står sterkere sammen enn noen gang selv om vi fortsatt kjempe. Som du skrive, så godt vi har disse sykehusene, menneskene og det fantastiske helsevesenet som kan hjelpe i slike situasjoner. Bruk gjerne sykepleierne på kreft avdelingen til samtaler etc hvis du har behov for å snakke, og gjør det. Jeg var ca like gammel som deg når min mor ble syk, og vi fikk alle tilbud om å prate med kreftsykepleiere. Bruk den muligheten om du får den 🙂 Mammaen din vil få noen tøffe dager i vente etter behandling, men da er hun herlig å ha deg og resten av familien sin støtte! Hang in there – dette SKAL gå bra!!

    4. Tusen takk gode deg! Det betyr så utrolig mye for meg at du/dere tar dere tid til å kommentere tilbake på det jeg skriver. Jeg velger å være åpen om dette for å hjelpe andre til å vite at de kan snakke med meg, eller bare kjenne seg igjen <3 For meg hjelper det å være åpen om alt og mamma syns også det er utrolig gøy! Jeg vet at hun er sterk og at dere som skriver slike fine ting til meg styrker også henne som leser alle kommentarene mine! Tusen takk for at du er den du er og jeg må si at er super sterk som klarer det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg