EN SISTE FERIE SAMMEN?


“Jeg vet at mamma er syk og jeg ønsker å tilbringe mest mulig tid sammen med henne. Jeg vet heller ikke om dette er vår siste ferie sammen”
– Hjernen min

Jeg hater meg selv og jeg hater at jeg tenker slikt.

Nå har vi vært i Spania i et par dager, hele familien. Det har vært helt fantastisk, selv om jeg har slitt med å blogge og har utrolig lite motivasjon og tid til å gjøre det akkurat nå. Det aller viktigste for meg er å tilbringe så mye tid som over hode mulig sammen med hele familien. Vi vet dessverre ikke om dette er vår siste ferie sammen med mamma og det er hjerteskjærende. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt denne tanken og hvor mange ganger folk har sakt til meg at dere må nyte ferien mens dere kan. Det er helt jævlig. Jeg skal ærlige innrømme at jeg er redd. Jeg er livredd for at dette er vår siste ferie sammen og ja, jeg tenker på det hele tiden og hater meg selv for det.

Jeg vet at jeg er nødt til å skape minnerike øyeblikk og ikke minst tilbringe mest mulig tid sammen med mamma. Det er første prioritet, men hvem har sakt at det er vår siste ferie sammen? Jeg blir rett og slett gal av å tenke på det. Jeg blir også gal av at andre mennesker sier dette til meg HELE TIDEN, stopp. Ja, mamma er alvorlig syk, men det betyr ikke at vi skal gi opp? 
Jeg har i hvert fall ikke gitt opp og jeg vet at vi skal ha flere ferier sammen. Hele familien inkludert mamma.


– DAGENS ANTREKK –

TOPP – H&M |  SKJØRT – STRADIVARIUS


Blogglisten
hits

20 kommentarer
    1. Ååååå, Er det lov å spørre hva slags sykdom moren din har? . Du trenger ikke svare assa, men uansett så blir moren din forhåpentligvisfrisk igjen ❤️

      P.S elsker Bloggen din ????

    2. Så trist at du tenker sånn:(
      Du er helt fantastisk person jeg digger deg!!! Åsen syk er ho??????????❤️

    3. Hei, kjære deg!
      Min pappa var alvorlig syk og døde for 2 år siden, da var jeg bare 24 år. Pappa ble akutt syk, så vi rakk ikke å forberede oss på noe…Mamma hadde fått med seg at det var veldig mye ambulanse i gata, og løp ned for å hjelpe til, for hun trodde det en nabo.. For å så og se at de forsøker å gjennopplive pappa. Pappa var sprek og sunn, men falt plutselig om i gata hjemme i Sandnes med hjertestans, bare 52 år gammel. Han døde samme dag som jeg gikk på ferie i min første faste jobb her i Oslo, så jeg var jo langt ifra ham… Det første året etter dødsfallet hadde jeg mange av de samme tankene som deg og det året var et tøft år, spesielt siden jeg bor i Oslo. Jeg klandret meg selv også for det samme og hadde dårlig samvittighet for alt mulig, men er det noe jeg vet om pappa så er det han bare ville ønska meg alt godt, han ville ønska meg glede og lykke i hverdagen og han hadde sagt et år eller to før han døde at han ikke ville at vi skulle stoppe å leve livene våre hvis han skulle dø.

      Jeg skulle virkelig ønske at pappa levde, pappa var verdens beste, men jeg klarer nå å leve videre. Si ifra om du trenger å prate, via skype eller telefon. Det som hjalp mest for meg, var å snakke med de som hadde opplevd noe av det samme som meg, og som jeg så hadde klart å leve videre. Tilbudet står om du trenger det:)

      Tenker på deg.

    4. Tenker på deg❤️
      Det er snart 6 år siden min mamma gikk bort pgr alvorlig sykdom.
      Jeg angrer på så mye og skjøv mye bort.
      Den i dag må jeg bearbeide alt og gå i samtaler. Har ikke besøkt mamma på 4 år, fordi kroppen greier det ikke.
      Den sier stopp..
      Lev livet og bruk så mye tid du kan med din mor❤️
      Og det er helt sant: Det nytter ikke å gi opp!❤️

    5. tenker på dere vet hvordan det er å ha en som er alvorlig syk. du vet jeg mistet min far for to år siden nå, men ikke gi opp nytt alt tiden du kan med din mor.det er verdifullt.
      tenker masse på dere hilsen jaquelina og familien fra oslo❤❤❤

    6. Gjør det som føles best for deg og dere, Ingrid ❤️ Selv om folk nok mener å si ting i beste mening, skjønner de ikke alltid hvor frustrerende ord faktisk kan være og nettopp ordene de selger fra seg til deg. Aldri gi opp, stol på hjetet ditt og styrken i den fine familien din og sammen så holder dere håpet oppe sammen med alle gode minner og ønsker for fremtiden ❤️❤️ Styrkeklem

    7. Me den kampviljen å styrken eg vett mor di har så komme nok dette t å gå heilt fint❤️ Hu e en av di sterkaste å staeste personane eg vett om❤️ Å me støtte fra heile familien e dokk sterke sammen???????? stor klem t dokk alle fra Ann-Helen❤️❤️❤️❤️

    8. Sender masse tanker til deg❤️❤️Ingenting er værre eller mer urettferdig enn sykdom! Du er sterk Ingrid ????

    9. Min far og har uhelbredelig kreft. Jeg anbefaler deg å lese bibelen der kan du å få trøst til hjertet ditt med Guds ord.

    10. Hvis du ønsker en venninne så kan vi treffes og dele sorg våres sammen. Jeg går akkurat gjennom det du går gjennom nå og kanskje jeg kan trøste deg med Guds mening med livene våres her på jorden. Jeg trøster meg med bibelen. Men det er uansett hjerte skjærende og det river hjertet og være depprimert og ha sjelesorg er normalt. Dette er det vondeste vi mennesker opplever. Jeg har ikke søvn på kveldene og gråter meg til søvn. Du kan kontakte meg på min Facebook så kan vi snakke sammen om du vil fordi jeg er i samme situasjon nå som deg. Min far har uhelbredelig kreft…

    11. Jeg ønsker ikke å høres demotiverende ut, men en ting du også kan gjør som du kommer til å sette pris på senere, hvis det værste kommer til å skjer; er å ta masse filmopptak og lydopptak. Det er veldig mange som tar bilder, men glemmer å filme der man hører stemmen deres, ellers kommer man til å glemme hvordan stemmen høres ut etter en stund.
      Jeg håper virkelig at alt ender bra og at moren din blir friske, jeg kan bare forestille meg hvor utrolig vanskelig dette er å gå gjennom og ønsker dere begge lykke ❤️

    12. Har mistet min mor sjølv av den Hekkans sykdommen så veit godt Koss dere har det. Kjemp til siste slutt. Nå veit eg ikke kor gammel din mor er men et tips som bør sjekkes er om der kan ver genfeil inni bilde..

    13. Jeg vil bare si en ting til deg som jeg har lest; har hørt om mange personer, som får vite av leger osv, at de skal dø snart/er alvorlig syk. Og at det er ingenting å gjøre med det. Men de som var syk, har vært så fast bestemt på å overleve, og virkelig tenkt at dette klarer jeg.. så har de overlevd! Alle leger har fortalt de at de ikke har sjangs, men de var fast bestemt på at dette skulle de klare❤️Heier på dere, lykke til<3

    14. Alle mine tanker går til deg og familien din❤️ Du er kjempe sterk! Dette skal dere klare. Heier på dere❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg