HAR VI DET EGENTLIG GODT NOK?

 

Annonse | Lenker fra Nelly

TOPP – HER


Jeg har det mer en godt nok..

I dag er det svært mange mennesker som ikke setter pris på det de har i livet. Jeg er selv en av de menneskene. Jeg tar meg i det flere ganger med at jeg ikke setter stor nok pris på ting i livet mitt selv om jeg har det mer en godt nok med det jeg har. Det aller viktigste er at man får tilfredsstilt de grunnleggende behovene i livet som mat, drikke og tak over hode, men trenger man så mye mer? Jeg tenker ofte på dette. I dag er det svært mange tilfeller der man opplever at folk skal ha den nyeste telefonen, den beste pcen, de aller nyeste klærne som er på moten, de fineste feriene/husene og mye mer. Det som er trist for min egen del er at, jeg er sånn og jeg liker det ikke. Jeg hater det. Man setter ikke pris på det man har og når man hele tiden kjøper nye ting og skal ha det beste blir man heller aldri helt fornøyd. Etter at mamma ble syk har jeg lagt merke til at mennesker plutselig skriver fine eller støttende meldinger fordi de faktisk bryr seg. Det er noe jeg setter utrolig stor pris på, men hvorfor er det sånn at når man opplever at man kan miste noen man er glad i eller noe annet alvorlig skjer, da skal man sette pris på ting og være lykkelig? Det er noe jeg aldri kommer til å forstå. Jeg husker at jeg ba mamma om en unnskyldning for at jeg til tider gjennom årene kan ha vært frekk eller ufin mot henne, nettopp fordi jeg ikke lengre vet hva fremtiden bringer når det kommer til mamma. Hun svarte med at det ikke var noe jeg måtte tenke på, det var en del av oppveksten vår. Jeg syns at vi skal leve et liv som gjør oss glad på bakgrunn av opplevelser og glede ikke minst. Jeg kan sitte her å angre på mange forskjellige ting fordi mamma er syk. Jeg kan ble om unnskyldning for ting som har skjedd tidligere, men det er fortiden. Nå må jeg som alle andre sier “ta dag for dag å skape gode minner”. Noe jeg skulle ha ønsket at jeg gjorde hele livet. Jeg har det jo mer en bra nok. Jeg har alltid hatt det utrolig bra, men jeg har rett og slett ikke satt stor nok pris på ting og hvert fall ikke på de viktigste som familien min.



Jeg håper dere skjønner hva jeg vil frem til med dette innlegget.
Jeg føler bare ikke vi forstår hvor godt vi har det før vi faktisk opplever motgang i livet. Vi burde alle bli flinkere til å sette pris på ting. Jeg skulle blant annet ha ønsket at jeg satte mer pris på familien min og alt de gjør/har gjort for meg hele tiden. Ikke bare når man opplever motgang, da kan det være for sent.

 Vel, nå skal ut å nye kveldssolen sammen med min kjære familie<3 See you.


Blogglisten
hits

26 kommentarer

Siste innlegg